Battlefleet Gothic: Armada v krutom štýle Warhammeru 40,000

Tindalos vysvetľuje, prečo je dobré občas zorganizovať verejnú popravu vlastného kapitána. Tiež prezradil viac o kampani, frakciách a real-time vesmírnych bojoch.

pridal roberto 22.1.2015 o 16:28 pod hry
Battlefleet Gothic: Armada v krutom štýle Warhammeru 40,000

HRY > NOVINKY >

Univerzum Warhammer 40,000 je jedným z vôbec najpopulárnejších medzi hráčmi stolových a počítačových hier a hojne plní aj regály so sci-fi literatúrou. Tri obrázky a kusé informácie o príprave ďalšej Warhammer 40K stratégie preto minulý týždeň vyvolali veľký záujem a redaktor Rock, paper, shotgun sa vybral priamo za autormi zo štúdia Tindalos Interactive, aby sa o Battlefleet Gothic: Armada dozvedel čo najviac.

Rovnako, ako sa celé Warhammer 40K univerzum svojimi frakciami, atmosférou i podobou medzihviezdnych plavidiel výrazne odlišuje od akejkoľvek konkurencie, aj Armada sa chce líšiť od iných vesmírnych stratégií a narazíme v nej na veľmi netradičné prvky, ako napríklad verejné popravy neposlušných kapitánov vesmírnych lodí, alebo kruté a účinné vyhladenie obyvateľstva celej planéty. Autori sa pritom neplánujú držať pravidiel stolovej predlohy, ale posnažia sa, aby strategická hra perfektne zapadla do sveta Warhammer 40K.

Postup po strategickej mape bude ťahový, ale bojovať sa bude v reálnom čase, bez možnosti prepnúť do ťahového módu. Namiesto toho autori upravia rýchlosť bojov tak, aby hráči mali prehľad a čas plánovať svoje kroky. Predlohou týmto vesmírnym bitkám budú historické námorné bitky a hráč sa bude venovať manévrovaniu s loďami tak, aby mohol naplno využiť paľbu z boku lode, nebude chýbať ničenie lodí dobre miereným nárazom (ramming) a dôležitým prvkom bude vyslanie posádky na palubu príliš ťažko vyzbrojeného protivníka.

Battlefleet Gothic: Armada v krutom štýle Warhammeru 40,000

Zvládnuť situáciu pomôžu aj príkazy pred začiatkom boja. Vďaka nim sa každá loď, s výnimkou admirálovej, dokáže o seba postarať aj úplne sama. Príkazy pre jednotlivé lode sa samozrejme môžu v priebehu boja meniť a hráč ich môže ovládať aj priamo. Všetky lode sa budú dať vylepšovať a kapitán aj posádka po boji získajú skúsenosti. K ochráneniu tejto investície poslúži rozkaz aktivovať warpový pohon a čo najskôr zdrhnúť z bojiska. A tu to začína byť zaujímavé, keďže príliš hrdý kapitán lode môže príkaz odmietnuť.

Kapitáni lodí sú tvrdohlaví a keď im po víťazných bojoch stúpne sláva do hlavy, ľahko sa rozhodnú príkaz odmietnuť, bojovať až do úplného konca, obetovať skúsenú posádku a nechať svoju loď rozdrviť na prach, len aby sa nemuseli otočiť chrbtom k bojisku. V takom prípade je možné nechať kapitána nech si robí čo chce a možno sa mu pokúsiť pomôcť, alebo si vynútiť poslušnosť. V druhom prípade však kapitán dostáva pokarhanie a po treťom pokarhaní bude verejne popravený. Aj z tohto však vyplynú výhody aj nevýhody. Nevýhodou je samozrejme strata skúseného kapitána, výhodou záchrana jeho lode, posádky a ostatných kapitánov na čas prejdú akékoľvek vzbúrenecké nálady. Naproti tomu, nechať kapitána odmietnuť rozkaz podporí rebélie ostatných kapitánov.

Battlefleet Gothic: Armada v krutom štýle Warhammeru 40,000

Lodiam by malo byť prístupných celkovo až 60 vylepšení vybavenia, zbraní a ďalších subsystémov. Oprava po boji bude stáť peniaze alebo plavidlo na nejaký čas vyradia z boja. Okrem už spomínanej možnosti ústupu bude možné z veľmi poškodenej lode či lode s nefunkčným warpovým pohonom evakuovať iba posádku. Trénovaní mariňáci schopní obsadiť silnejšiu loď môžu byť dôležitým taktickým prvkom, ich loď to ochráni pred dlhým súbojom a poškodením, cudziu loď však nedokážu použiť.

Kampaň Armady bude dynamická a hráča nechá bojovať vo vojne o sektor Gothic. Hráč má pod palcom jednu z imperiálnych flotíl a aj sektor samotný je v rukách Impéria. Pokojná služba sa skončí vo chvíli, keď na sektor naraz zaútočia sily Chaosu, Orkov aj Eldarov. Hráč nebude vo vojne sám, po jeho boku budú bojovať ďalšie flotily ovládané umelou inteligenciu, alebo môže hrať kooperatívne so živým spoluhráčom. Ani tu sa nebude dať vyhnúť ťažkým rozhodnutiam, keďže pôvodne imperiálna planéta práve obsadená napríklad Orkami, môže byť totálne vyhladená a jej zdroje, ale aj obyvateľstvo, vyradené z hry. Úspešné ukončenie kampane povedie cez porazenie Abaddona, jeho Black Legion a flotily Chaosu, ale príbehové misie budú venované aj Eldanom a Orkom.

Ešte to nie je oficiálne potvrdené, ale v multiplayeri by mali byť hrateľné všetky štyri frakcie. Možno veľmi zaujímavá strategická hra od neveľkého štúdia je však bohužiaľ ešte iba v rannej fáze vývoja a iste sa jej nedočkáme pred rokom 2016.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19964)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk