Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení |
Server GameInformer sa rozhodol zhrnúť desať herných inovácií, ktoré prišli príliš skoro
Herný priemysel si od svojho počiatku prechádzal menšími či väčšími inováciami. Tu môžeme spomenúť napríklad nové generácie konzol, ktoré hráčov lákali na prepracovanejšiu grafiku v kompaktnom prevedení, no tie pravé inovácie sa vždy snažili zaujať výraznou novinkou v hrateľnosti. Či už išlo o prenosné herné konzoly, pohybové ovládanie, technológiu virtuálnej reality a podobne, vždy šlo o zaujímavé oživenie hrateľnosti. Každopádne, tieto inovácie nie sú doménou súčasnosti, kedže s takýmito "vylepšeniami" sme sa mohli stretnúť už v 80. rokoch minulého storočia.
Server GameInformer sa najnovšie pokúsil zhrnúť práve také inovácie, ktoré prerazili do sveta príliš skoro.
Power Glove - 1989
Rukavica, ktorá mala byť akýmsi zárodkom pohybového ovládania. Pôvodne sa tento pokus objavil na NES, no celý koncept sa príliš ďaleko nedostal, čo Nintendo prinútilo pustiť celý nápad k ľadu a vytiahlo ho až pri vyvíjaní Wii. V prepracovanejšej verzii sa tak tento druh ovládania stretol s oveľa väčším, komerčným, úspechom.
Atari Lynx - 1989
Atari so svojim handheldom vystrelilo poriadne vysoko. Síce ani nie tak masovo, ako technologicky. Lynx totiž disponoval podsvieteným farebným displejom. No a práve displej sa stal poriadnym tŕňom v oku celého zariadenia, kedže vďaka nemu sa z Lynx stal zabijak batérií.
Sega VR - 1991
Sega v roku 1991 oznámila pre svoju konzolu Mega Drive okuliare pre virtuálnu realitu. Hráčom tak dávala nádej, že sa budú môcť do hier celkom ponoriť, a to najmä vďaka kombinácii LCD displeja, stereo-reproduktorov a head-trackingu. Zariadenie sa však nikdy nedostalo do predaja, pričom o takmer 24 rokov neskôr sa k nám už (snáď) dostávajú skutočné VR technológie.
Sega Channel - 1993
Zapli ste si televízor a mohli ste hrať za menší poplatok ktorúkoľvek z dostupných hier. Myšlienka dobrá, no na začiatky deväťdesiatych rokov príliš nadčasová. Všetko pritom fungovalo cez klasický koaxiálny kábel.
Sonic 3 & Knuckles Lock-On - 1994
Cartridge pre Sonic & Knuckles boli o niečo odlišné od ostatných. Nielen že sa dali zapojiť do konzoly ako klasické, no mohli ste do nich vložiť ďalšiu hru, čím sa na istej úrovni ako keby prepojili. Konkrétne ste v tomto prípade mohli hrať Sonic & Knuckles aj s ďalšími postavami zo Sonica a naopak.
Sega Saturn - 1995
Sega Saturn mala vyjsť v septembri v roku 1995, no Sega sa rozhodla všetkých prekvapiť a na májovej E3 oznámila, že už rozposlali do obchodov prvé kusy. Takéto prekvapenie by bolo v súčasnej dobe brané skôr pozitívne, no v roku 1995 sa informácie šírili predsa len o niečo pomalšie ako dnes. Internet je v tomto smere jednotka. Neskôr v tom roku sa na trh dostala PlayStation od Sony, ktorej sa predalo podstatne viac a Sega sa zrazu ocitla pred veľkým problémom.
Expansion Pak - 1998
Upgrade hardvéru nie je žiadnou novinkou, čo sa teda PC týka. Zvyšovanie výkonu konzol počas ich životného cyklu je odjakživa tabu, aj keď sa párkrát o niečo podobné už firmy pokúšali. Napríklad také Nintendo vydalo pre svoje Nintendo 64 Expansion Pak, ktorý rozšíril kapacitu RAM o 4MB, čo v niektorých hrách o niečo vylepšilo grafiku. Niečo podobné spravilo Nintendo aj teraz, s ich vylepšenou verziou Nintendo 3DS, ktoré vďaka rýchlejšiemu CPU skrátilo nahrávacie časy.
Dreamcast VMU - 1999
Na "druhú obrazovku" pri hrách sme nemuseli čakať na Wii U, kedže už v roku 1999 priniesla Sega Dreamcast na svoj ovládač takzvanú "Visual Memory Unit", ktorá slúžila na zobrazovanie dodatočných informácií či obrázkov z hry. No a keď ste vypli konzolu, mohli ste túto jednotku odpojiť od ovládača a hrať na nej zopár minihier, kedže obsahovala aj vlastné tlačidlá. No a taktiež slúžila aj ako pamäťová karta na uložené pozície.
Dreamcast / PS2 Network Adapter / Xbox a online hranie - 2002
Dreamcast a aj PlayStation 2 podporovali online hranie, pričom k pôvodnej PS2 bolo nutné zakúpiť špeciálny adaptér. Najďalej sa v tomto aspekte dostal Xbox, ktorý so spustením Xbox Live trafil presne do čierneho a hráči si mohli užiť práve, konzolové, online hranie.
OnLive PlayPack/Instant Game Collection - 2010
PlayStation Plus a jeho predplatné, za ktoré dostávame mesačne niekoľko hier zadarmo. S niečim podobným prišla aj streamovacia služba OnLive, ktorá ale zlyhala a bola nakoniec odpredaná, no späť k životu sa prebudila v podobnom duchu počas minulého roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 93
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 87
- David Corenswet sa ukázal ako Superman 80
- Sony zrušilo plány s povinným previazaním PC hráčov Helldivers 2 cez PSN konto 277
- Ako sa má Helldivers 2 na PC? 388
- Vo Witcherovi 3 si už budete môcť zalietať na gryfovi 26
- Aké filmy a seriály prídu v máji? 15
- Nový Lord of the Rings: The Hunt for Gollum film ohlásený, príde v roku 2026 79
- Aký notebook kúpiť na jar 2024 za 600, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 34
- Článok: Playdate 61 zobraziť viac článkov >