Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

Server GameInformer sa rozhodol zhrnúť desať herných inovácií, ktoré prišli príliš skoro

pridal play3man 25.1.2015 o 19:09 pod hry
Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

HRY > NOVINKY >

Herný priemysel si od svojho počiatku prechádzal menšími či väčšími inováciami. Tu môžeme spomenúť napríklad nové generácie konzol, ktoré hráčov lákali na prepracovanejšiu grafiku v kompaktnom prevedení, no tie pravé inovácie sa vždy snažili zaujať výraznou novinkou v hrateľnosti. Či už išlo o prenosné herné konzoly, pohybové ovládanie, technológiu virtuálnej reality a podobne, vždy šlo o zaujímavé oživenie hrateľnosti. Každopádne, tieto inovácie nie sú doménou súčasnosti, kedže s takýmito "vylepšeniami" sme sa mohli stretnúť už v 80. rokoch minulého storočia.

Server GameInformer sa najnovšie pokúsil zhrnúť práve také inovácie, ktoré prerazili do sveta príliš skoro.

Power Glove - 1989

Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

Rukavica, ktorá mala byť akýmsi zárodkom pohybového ovládania. Pôvodne sa tento pokus objavil na NES, no celý koncept sa príliš ďaleko nedostal, čo Nintendo prinútilo pustiť celý nápad k ľadu a vytiahlo ho až pri vyvíjaní Wii. V prepracovanejšej verzii sa tak tento druh ovládania stretol s oveľa väčším, komerčným, úspechom.

Atari Lynx - 1989

Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

Atari so svojim handheldom vystrelilo poriadne vysoko. Síce ani nie tak masovo, ako technologicky. Lynx totiž disponoval podsvieteným farebným displejom. No a práve displej sa stal poriadnym tŕňom v oku celého zariadenia, kedže vďaka nemu sa z Lynx stal zabijak batérií.

Sega VR - 1991

Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

Sega v roku 1991 oznámila pre svoju konzolu Mega Drive okuliare pre virtuálnu realitu. Hráčom tak dávala nádej, že sa budú môcť do hier celkom ponoriť, a to najmä vďaka kombinácii LCD displeja, stereo-reproduktorov a head-trackingu. Zariadenie sa však nikdy nedostalo do predaja, pričom o takmer 24 rokov neskôr sa k nám už (snáď) dostávajú skutočné VR technológie. 

Sega Channel - 1993

Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

Zapli ste si televízor a mohli ste hrať za menší poplatok ktorúkoľvek z dostupných hier. Myšlienka dobrá, no na začiatky deväťdesiatych rokov príliš nadčasová. Všetko pritom fungovalo cez klasický koaxiálny kábel.

Sonic 3 & Knuckles Lock-On - 1994

Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

Cartridge pre Sonic & Knuckles boli o niečo odlišné od ostatných. Nielen že sa dali zapojiť do konzoly ako klasické, no mohli ste do nich vložiť ďalšiu hru, čím sa na istej úrovni ako keby prepojili. Konkrétne ste v tomto prípade mohli hrať Sonic & Knuckles aj s ďalšími postavami zo Sonica a naopak.

Sega Saturn - 1995

Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

Sega Saturn mala vyjsť v septembri v roku 1995, no Sega sa rozhodla všetkých prekvapiť a na májovej E3 oznámila, že už rozposlali do obchodov prvé kusy. Takéto prekvapenie by bolo v súčasnej dobe brané skôr pozitívne, no v roku 1995 sa informácie šírili predsa len o niečo pomalšie ako dnes. Internet je v tomto smere jednotka. Neskôr v tom roku sa na trh dostala PlayStation od Sony, ktorej sa predalo podstatne viac a Sega sa zrazu ocitla pred veľkým problémom.

Expansion Pak - 1998

Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

Upgrade hardvéru nie je žiadnou novinkou, čo sa teda PC týka. Zvyšovanie výkonu konzol počas ich životného cyklu je odjakživa tabu, aj keď sa párkrát o niečo podobné už firmy pokúšali. Napríklad také Nintendo vydalo pre svoje Nintendo 64 Expansion Pak, ktorý rozšíril kapacitu RAM o 4MB, čo v niektorých hrách o niečo vylepšilo grafiku. Niečo podobné spravilo Nintendo aj teraz, s ich vylepšenou verziou Nintendo 3DS, ktoré vďaka rýchlejšiemu CPU skrátilo nahrávacie časy.

Dreamcast VMU - 1999

Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

Na "druhú obrazovku" pri hrách sme nemuseli čakať na Wii U, kedže už v roku 1999 priniesla Sega Dreamcast na svoj ovládač takzvanú "Visual Memory Unit", ktorá slúžila na zobrazovanie dodatočných informácií či obrázkov z hry. No a keď ste vypli konzolu, mohli ste túto jednotku odpojiť od ovládača a hrať na nej zopár minihier, kedže obsahovala aj vlastné tlačidlá. No a taktiež slúžila aj ako pamäťová karta na uložené pozície.

Dreamcast / PS2 Network Adapter / Xbox a online hranie - 2002

Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

Dreamcast a aj PlayStation 2 podporovali online hranie, pričom k pôvodnej PS2 bolo nutné zakúpiť špeciálny adaptér. Najďalej sa v tomto aspekte dostal Xbox, ktorý so spustením Xbox Live trafil presne do čierneho a hráči si mohli užiť práve, konzolové, online hranie.

OnLive PlayPack/Instant Game Collection - 2010

Desať herných inovácií, na ktoré sme (ne)boli pripravení

PlayStation Plus a jeho predplatné, za ktoré dostávame mesačne niekoľko hier zadarmo. S niečim podobným prišla aj streamovacia služba OnLive, ktorá ale zlyhala a bola nakoniec odpredaná, no späť k životu sa prebudila v podobnom duchu počas minulého roka.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Prezeranie fotiek na xbox seri... (5)
Chcem sa opýtať. Mám HDD 4TB s fotkami. Keďže je t...
|Humble bundle (a iné) trade (1)
Kto kupuje rôzne herné bundle tak vie, že nie všet...
|Xbox hľadám hračov (5)
Zdravim od včera som hráč Xboxu prešiel som s ps5 ...
|Stropné reproduktory pre dolby... (6)
Zdravím. Je tu niekto, kto sa vyzná do audio techn...
|Ssd sata + hdd + m2 ssd ? (7)
Ahojte, mam uz par rokov zapojene Ssd sata na ktor...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20474)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk