Značka ako služba je ďalšou možnosťou pre pravidelný príjem firiem |
Postupne sa rozširuje nový typ predplatného.
GTA+, Minecraft Pass, alebo aj Fallout 1st, sú voliteľné predplatné, ktoré sa po novom nazývajú Franchise as a Service. Prakticky tak ukazujú systém voliteľných predplatných, v ktorých hráči dostávajú do jednej, prípadne aj viacerých hier rôzne bonusy. Je to určené pre fanúšikov, ktorí aj tak do hry investujú a takto eventuálne dostanú za svoje peniaze viac. Firma má na druhej strane pravidelný príjem.
Zatiaľ sú v ponuke minimálne tieto tri spomínané predplatné pre hry:
- Prvý s tým prišiel Fallout 76 už v roku 2019, ten za 13 dolárov mesačne ponúka hlavne súkromné servery, čo je hlavný ťahák predplatného, pridáva však aj vybavenie a hernú menu.
- Následne niekedy pred dvomi rokmi prišlo GTA+ pre GTA Online. To pôvodne stálo 5 dolárov a teraz vzrástlo cenou na 7 dolárov. Ponúka tiež ingame peniaze a rôzne veci do hry, ale pridáva hráčom aj niekoľko starších hier Rockstaru.
- Minulý mesiac bol pre Minecraft ohlásený Minecraft Pass za 4 doláre, ktorý ponúka 150 kusov vybavenia a doplnkov do hry. Minecraft však okrem toho má aj Minecraft Realms server pass, predplatné na súkromné servery za 8 dolárov mesačne.
Nie je to zlý systém, keďže je to plne voliteľné a každý sa môže rozhodnúť, či si niečo takéto bude platiť. Zároveň pre veľké hry to môže byť veľmi lákavé a uvidíme, na ktoré tituly sa to rozšíri. Minimálne v takom Call of Duty by sa to uživilo a už dávnejšie to Activision aj plánoval a podobne by sa to uživilo aj vo FIFA alebo iných podobný hrách s desiatkami miliónov fanúšikov. Plus uvidíme, či niečo takéto zapracuje aj Assassin's Creed, ktoré tiež plánuje niečo podobné.
Ak si zaradíme Franchise as a Service k ostatným službám, aktuálne to vyzerá nasledovne:
- Games-as-a-Service (GaaS) - Toto sú štandardné hry ako služby, ktoré sa pravidelne rozširujú a ponúkajú buď mikrotransakcie, season passy, alebo rôzne iné typy financovania hry. Príkladom je Call of Duty, hlavná časť Fortnite, GTA Online, Destiny 2, Sea of Thieves a prakticky všetky onlineovky, ktoré sa postupne rozrastajú. Ale dajú sa sem čiastočne zaradiť aj niektoré singleplayerovky, ktoré majú dlhú podporu ako Dying Light, niektoré simulačné hry ako letecké alebo vláčikové simulácie, stavby mesta a aj niektoré singleplayer survivalovky dostávajú veľa obsahu.
- Games-as-a-Platform (GaaP) - Hry ako platforma je podkategória hier ako služieb, kde tie hry už tak narástli, že sa stali platformou pre tvorcov a ponúkajú možnosti zarábať na svojich výtvoroch. Hlavne sú tu Fortnite, Roblox, alebo Minecraft.
- Franchise-as-a-Service (FaaS) - Spomínané celé značky, alebo hry, ktoré majú vlastné voliteľné predplatné.
Vidieť ako sa vývojári a firmy snažia expandovať mimo bežné platobné štruktúry a zarábať v nových oblastiach.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >