WORMS 3D

WORMS 3D

8.6

Chcete si užiť poriadnu zábavu na PS2? Neviete ako sa zabaviť štyria bez multitapu? Máme pre vás riešenie. WORMS 3D!!!

Recenzia na PS2 verziu

Chcete si užiť poriadnu zábavu na PS2? Neviete ako sa zabaviť štyria bez multitapu? Mám pre vás riešenie. WORMS 3D!!!. Byť ten najzákernejší červ je skvelý pocit!

Každý už určite aspoň počul o wormsoch. V dobe svojho vydania sa jednalo priam o revolučnú hru. Množstvo zábavy pre viacerých hráčov na jednom PC. Nekončiaca zábava s ozbrojenými červíkmi v 2D pohľade. Ohlásenie Wormsov 3D vzbudilo obavy, ako sa to premietne v ďalšom rozmere, ale väčšina sa tešila. Ako to teda je?

Pri prvom hraní si môžeme zvoliť tutoriál, kde sa naučíme brať debničky, alebo hádzať granáty, či používať iné zbrane. Pomôže to zvyknúť si na nový 3D pohľad. Ovládanie je úplne jednoduché. Dualshocky slúžia na pohyb a aj na pozeranie po krajinke. Prostredie je voľne a kompletne zničiteľné. Keby niekto naozaj ešte wormsov nikdy nehral, tak treba pripomenúť, že sa hrá na ťahy. Vietor nám mení dráhu striel, takže zapojíme všetky matematické zmysly na výpočet dráhy. Indikátor sily a smeru vetra je v pravom dolnom rohu obrazovky. Dôležitý je aj radar v ľavo hore, kde vidíme rozmiestnených červíkov. Arzenál zbraní je dostatočne široký. Väčšina je ešte zo starších častí, pribudlo však aj množstvo nových. Kto by čakal zbrane ako bazuka, brokovnica, uzi, baseballová pálka k tomu množstvo granátov, letecký nálet, skákajúcu ovcu, padajúce kravy, tak sa veľmi poteší. Toto a ešte veľa ďalších si môžeme v hre vyskúšať.

Worms 3D
Worms 3D
Worms 3D

Worms 3D ponúka klasický singleplayer, ktorý obsahuje rôzne misie. Preskákať pre nejakú bedničku, vyničiť nepriateľov, pozbierať lekárničky z vybuchujúcich sudov a kopec ďalších. Nudiť sa určite nebudete ani pri hre jedného hráča. Každá misia je iná a predsa sú všetky zaujímavé. Na konci misie nás pobaví zábavná animácia, ktorá má veľa variácii. Dokopy sa môžeme tešiť na 35 misií. Pri prechádzaní sa nám postupne sprístupnia rôzne módy, nové mapy alebo zbrane.

Netrpezliví hráči si môžu zahrať quick play, v ktorom nás hra zavedie priamo do boja. Tu sa automaticky vygeneruje mapa a objavia pripravení nepriatelia. Prakticky je vždy lepšie si dať multiplayer, kde si všetko ponastavujeme podľa svojej chuti.

Takže je jasné, že najväčšiu zábavu nám prináša multiplayer, kde sa môžu vyblázniť až štyria hráči na jednom PS2. Dokonca na to postačí len jeden ovládač. Nie je to skvelé? Je to skvelé! Takže žiadne kupovanie multitapu! Zvolíme si meno tímu, jednotlivých červíkov, hlášky, ktoré budú používať, špeciálnu zbraň alebo aj náhrobný kameň. Keď nie je po ruke hráč, môžeme si dať až 3 počítačom riadené tímy proti sebe. V hre sa už bez taktiky nezaobídete. Najlepší spôsob je vykopať súperov z ostrova. Využívanie lana, jet packu alebo padáku sa často stáva kľúčovým prvkom. Potom stačí len pichnúť do červíka prstom a on sa pôjde okúpať. Keď nie je celkom pri kraji, tak použijeme napríklad baseballovú pálku alebo úder – dragon punch. Celkom šikovne sa dá použiť dynamit, ktorý dokáže odhodiť na veľkú vzialenosť. Väčšina zbraní a predmetov sa dá použiť iba v obmedzenom počte, čím sa hra nestane monotónnou záležitosťou.

Worms 3D
Worms 3D
Worms 3D

Ďalšiu muníciu môžete získať z debničiek, ktoré náhodne padajú z oblohy. Samozrejme nebudú chýbať aj padajúce lekárničky, ktoré zvýšia život. Na mapách číha veľa nástrah. Tradičné míny a barely, ktoré robia peknú neplechu pri výbuchu. Niekedy sa z rýchleho boja stane zákopová bitka. Pritrafia sa situácie kedy každé nerozvážne priblíženie môže znamenať prehru. Vtedy často rozhoduje padnutá debnička, kde sa môže ukrývať riadená strela alebo letecký nálet. Potom sa strieľa aj na diaľku ľahšie. Červíci začnú hádzať parádne ksichty, keď stojíme pri nich a chystáme sa mu niečo vyviesť. Do toho sa pletú ich výhražné alebo prosebné hlášky.

Grafika je pekne kreslená a na vysokej úrovni. Hudba je tiež pozitívum hry. Chytľavé melódie z hlavného menu si budete v duchu spievať aj po skončení hrania. Hra tradične stavia na dobrú zábavu, ktorá vás udrží pri PS2 pekne dlho. Mínusy hry ma ani nenapadajú, pretože som sa pri hraní parádne zabával.

Worms 3D
Worms 3D
Worms 3D