DIABLO II

DIABLO II

8.5

Asi všetci máte ešte v čerstvej pamäti takmer denné updaty, kedy už konečne vyjde na svetlo sveta Diablo 2. Po mnohonásobnom odkladaní a posúvaní termínov zrazu HOP a je tu LIDOOP – Diablo2. Keď som hral prvé Diablo, nadšenie ma neopúšťalo do konca hry a zahral som si to viac krát. Takže som niečo podobné čakal aj od dvojky. Ale ako môžte vycítiť z mojich slov, hra ma sklamala. Na svedomí to určite má prehnané očakávanie a odkladanie (júj, asi tam toľko vecí zlepšujú a dolaďujú).Ostatné dôvody vysvetlím.

Najprv pár faktov: grafika, no úvodný obrázok ujde, taký jednoduchý ako má byť. V hre sa však veľa nezmenilo, je to trochu živšie ako jednotka a tak, ale rozlíšenie prakticky nezmenili a pohyby hrdinu v boji tiež nič moc. Dokonca, keď som s ním bežal a vyberal zákruty, tak chlapík stále pozeral jedným smerom, aj keď bežal iným. Asi pozeral, či ho niekto nesleduje… Čo sa týka bojových pohybov, videl som lepšie v zatracovanom Revenantovi – tie kombá mi spestrili nekonečné vraždenie príšer. Ako prakticky jediný viditeľný RPG prvok (ak nerátam útok, obrana, sila, obratnosť, život a mana, checheche samé originálne) sú aury, kúzla a schopnosti (skills) – pekné graficky aj účinkom. Príšerky celkom ušli, väčšinou stupídne, ale niektoré mali snahu taktizovať a z diaľky na mňa hádzali oštepy a výbušné zmesi, prípadne obskakovali okolo a striedavo útočili.
Čo sa mi fakt páčilo, bola hudba a zvuky – dotvárali atmošku a keď som odišiel jesť a pozerať TV, tak ma hudba z diaľky vábila späť.

Diablo II
Diablo II
Diablo II

Vytknúť treba aj hromadu patchov, ktoré začali vychádzať prakticky hneď po distribúcii hry, jedna verzia za druhou….a hra stále, keď som išiel rozkopávať vázy, zmrzla na sekundu (asi ťahala nejaké data). To ma dosť štvalo.

Keď si hru spustíte, hrdina sa objaví v tábore, kde je pár postáv, s ktorými môžte kecať (občas vypotia niečo užitočné) alebo obchodovať. Tiež dávajú questy a odmeny za ne. Jedna postava je dôležitá – Deckard, je to posledný z Horadrim mágov, vie všetko a všade už bol a tak. A ešte IDENTIFYkuje zadarmo predmety (ušetríte kúzlo a prachy). Dostanete quest, poďho von z campu mlátiť a vraždiť, strieľať a čarovať…Na konci je BOSS, taká nejaká potvora presiaknutá ZLOM. Čo s takou potvorou? Jasné, zabiť. Potom Act II., prehodíme Cdčko, pozrieme si pekné video na pol obrazovky, prehodíme Cdčko a pokračujeme v meste uprostred púšte. Sultán má pár problémov s príšerkami v haréme (jasné, má tam tých žien až moc J ). Tak poďme riešiť a zabíjať.  V dungeonoch sa často stáva, že hrdina sa ocitne z pohľadu hráča za stenou a vtedy vidíte prd, pretože tá stena sa zviditeľní len občas. Takže boj naslepo, ako nindža. Myslím, že toto „zabudli“ vychytať, možno to vyrieši patch č.666. Keď zrušíte ďalšieho BOSSa a zažonglujete s Cdčkami, čaká Vás ďalší Act. No a napokon sám veľký (doslova) Diablo a outro a vycikať, umyť a spať!

Diablo II
Diablo II
Diablo II

Ja som to hral s Paladinom, vybrať si môžte aj barbara, amazonku, nekromancera, kúzelníka. Hádam som nikoho nezabudol. Dobré je, že každá postava má iné aury a kúzla a schopnosti. To láka ku hraniu s každou postavou – iná taktika bude fungovať u barbara (choď a bi) a iná u nekromancera (schovaj sa a čaruj).  V hre môžte pozbierať alebo nakúpiť veľa predmetov, brnenie, zbrane, štíty, čižmy, opasky, prstene, náhrdelníky a helmy. Ale inventory je už klasicky veľmi tesné a ak chcete zbohatnúť predajom nájdench vecí, tak to je samý teleport do mesta hore-dole. V meste máte aj svoju truhlicu, kam si môžte odkladať veci, ale tá je ešte menšia ako batoh (logika, né?). Peniaze do truhly vložíte tiež len do limitu a tie, čo máte pri sebe stratíte vždy, keď hrdina padne mŕtvy na zem.   A zomrieť sa dá ľahko, liečivé fľaštičky pôsobia totiž tak, že život doplnia postupne, takže aj keď toho zhltnete naraz viac, počkáte si chvíľku…a to stačí, aby presila hrdinu zrovnala so zemou.
Hru trochu spestrí Horadrim Cube, ktorou môžte transfomovať predmety a tak, ale nakoniec to nič moc nie je (z troch horších diamantov je jeden lepší a tak).

Mal som dojem, že niektoré lvl odkukali od Revenanta (ak nie, ich chyba, nemali tak dlho odkladať release) – napr. Ten, kde v prazdnote sú chodníčky a spústa teleportov a fintu s vylepšovaním SOCKETED predmetov drahokamami odkukali asi z Final Fantasy, len to okukali blbo, pretože lepšie predmety som aj tak kúpil za ťažké prašule). Hra ma navyše začala po pár hodinách nudiť, stále to isté dokola, občas iné kabáty na príšerách. Príbeh si pripravili celkom fajn, no horšie to bolo s questami – všetky typu choď a zabi, prípadne choď a zabi alebo aj choď a zabi. Pardon, raz aj choď, zabi a osloboď (Deckard).
 Prednosťou môže byť hra po sieti a cez internet, ja som ešte neskúšal. Hru by si mali asi zahrať priaznivci D1, ale nečakajte zázraky. Hra mala vyjsť v termíne a bola by bombou…tak im treba za zničené hráčske nervy!

Ešte info, hral som to na celerone 400/500Mhz, 128Mbyte Ram, TNT2 Riva, Barracuda HDD, CD-ROM Toshiba 40x a doska Abit BX. Myš, hmmm, taká neznačková, asi preto sa mi tá hra nešla dobre.

Diablo II
Diablo II