LEGO RACERS 2

LEGO RACERS 2

8.6

Pamätáte sa, kedy ste naposledy hrali dobrú racingovku na PC? Hmm, ja nie. Ale našťastie sa mi do rúk dostalo nové pokračovanie Lego Racerov, jedinečných legových závodníkov v lego svete, ktorí síce neprekonávajú Need for Speed, ale zábava pri nich je super.

Dostanete sa do gigantického legového sveta, kde je všetko zložené z malých umelých kociek, a to dokonca aj vy a aj vaše auto. V hre si budete môcť vybrať adventúrový mód, kde budet plniť rôzne úlohy, závodiť s časom a snažiť sa poraziť najlepších. V tomto akurát niekedy môže byť vaše auto pomalšie. Každé vaše vyrobené auto si samozrejme môžete uložiť a následne ho použiť v ostatných módoch hry, kde sú už rôzne typy závodov od časoviek po bojové nahňačky kde nepraiteľov sundávate rôznymi zozbieranými powerupmi.

Lego Racers 2
Lego Racers 2
Lego Racers 2

Závodných máp v hre je asi šesť a budete ich prechádzať rôznymi traťami krížom krážom. Mapy sú tak stredne rozsiahle a zvyčajne zaberajú niekoľko legových miest,  každé s inou architektúrou. Keď už sme pri tej architektúre, celá hra vyzerá super, nie je to žiadne béčko a dokonca aj 3D engine prekonáva bežné priemery. Máte tam pekný západ slnka, v móde si na začiatku zložíte svojho jazdca, čiže vyberiete si hlavy, pomaľovanie trupu, farbu nôh a aj nejakú čiapku alebo prilbu na hlavu. Ďalej, čo je asi jedinečná vec zo všetkých hier, môžete si vyrobiť hocijaké auto... dostanete rôzne lego kocky a kolieska, podvozky, predné sklá a ostatné je už na vašej fantázii, ale pozor, stavajte niečo rozumné, lebo s tým budete jazdiť dosť dlho. Myslím však, že uloženie kociek a aerodynamika v hre nehrajú žiadnu rolu (to isté počasie, pekná vodná hladina a aj kvalitné prostredie). Samozrejme na objektoch nečakajte veľa detailov, sú to v podstate len legové kocky pozapájané do seba, ale aj tak vyzerajú super.  Čo sa týka rýchlosti enginu, v podstate ani nemá byť prečo pomalý, takže vám pôjde v pohode na každej 3D karte.

Po zvukovej stránke je tiež hra kvalitná a veľmi ma zaujalo, ako spravili reč legových panáčikov, čo je len taká hatlanina, ktorú museli autori prekladať titulkami.

Lego Racers 2
Lego Racers 2
Lego Racers 2

Vráťme sa však ku závodom. V príbehovej časti ide hlavne o to, dostať sa na preteky na planétu Xarax a dokázať, že ste najlepším jazdcom galaxie. Predtým však musíte vyhrať 24 pretekov v 4 rozličných svetoch a verte mi, nebude to sranda. Odohrávajú sa vo svetoch podobných originálnym legám ako Life on Mars, Dino Island, Arctic a City center. V kažom svete musíte poraziť Boss racera, čiže ich najlepšieho a pre vás najhoršieho nepriateľa, pričom jeho auto je vždy najlepšie a najrýchlejšie. Aby som nezabudol, jazdiť nebudete len na autách, ale aj na rôznych vznášadlách, vodných skútroch atď. Ešte vás musím upozorniť, že trate nie sú stabilné, zvyčajne sa tam niečo odklápa, preklápa, presúva  a ešte k tomu nečakajte, že jazdíte po pekne označenej ceste, budete jazdiť nad priepasťami, cez rieky, úzkymi uličkami a budete aj skákať cez veľké priepasti.

Lego Racers 2
Lego Racers 2
Lego Racers 2

Hra je veľmi pekná a veľmi zábavná a k tomu ešte aj jednoduchá, takže v pohode si ju môžu zahrať aj deti od tých 8 rokov. Teda možno by mali problémy s vytvorením vlastného auta, ale našťastie pri závodoch si môžu vybrať z rozsiahleho výberu predskladaných áut. Ešte aby som nezabudol, hra má aj multiplayer. Teda hru dvoch hráčov kde sa vám obrazovka rozdelí na dve časti a buď spolu jazdíte na čas, naháňate sa alebo sa ničíte.

napísal saver 18.9.2001
8.6
LEGO RACERS 2