TIGER WOODS PGA TOUR 12: THE MASTERS

TIGER WOODS PGA TOUR 12: THE MASTERS

8.5

Vstupenka na prestížny turnaj

Čo je nové u Tiger Woodsa? Ešte stále hrá golf? Budete možno prekvapení, ale vracia sa na green. A rovnako nová verzia ročníka rovnomenného golfu od EA Sports, hoci tento rok prichádza trošku skôr ako sme boli zvyknutí. Jarný termín je novinka, ale rozhodne nie jediná v ročníku, ktorý sa začal predávať oveľa lepšie ako mnohé ostatné.

Dôvodom pre jasnú kúpu je možnosť konečne sa zúčastniť špičkového turnaja Masters. Jemu je tento rok podriadená celá paráda i produkcia, dokonca môžete byť prekvapení, že neraz zatieni aj samotného Tiger Woodsa. Svedčí o tom obal hry, ale aj menu, intro či vôbec všetky prvé kontakty s PGA Tour 12. A je to podstatne väčšie obohatenie hry ako vlaňajší Ryder Cup.

Masters ovplyvňuje predovšetkým mód kariéry, ktorý doteraz bol síce prítomný, umožňoval vám postupné zvyšovanie schopností hráča i nové výzvy počas veľkého množstva turnajov, ale cieľ ste si, podobne ako vlastnú postavu, zadávali vy sami. Teraz má kariérny mód (premenovaný patrične na Road to the Masters) hlbší zmysel. So svojím golfovým avatarom začnete na amatérskych turnajoch, kde sa môžete vycvičiť, aby ste sa dostali cez Q school až na sériu PGA. Profesionálne turnaje od vás vyžadujú ďalšiu sériu víťazstiev, lebo až za tú môže prísť vytúžená pozvánka na Masters. Cesta na krásne prepracované ihrisko Augusta National (prakticky asi najlepší golfový okruh prenesený do videohry) je náročná, ale stojí za to.

Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters
Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters A sme doma - ovládanie páčkami Xboxu, ale na pomoc si možno cez B zavolať caddieho.
A sme doma - ovládanie páčkami Xboxu, ale na pomoc si možno cez B zavolať caddieho.

Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters Vodná hladina je kvalitná, najlepšie je obdivovať ju takto z diaľky a nie s utopenou loptičkou.
Vodná hladina je kvalitná, najlepšie je obdivovať ju takto z diaľky a nie s utopenou loptičkou.

Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters Nočná mora finišu je späť! Ani na Masters nie je putting ľahký.
Nočná mora finišu je späť! Ani na Masters nie je putting ľahký.

Na Masters môžete hrať aj v ďalších módoch – jednak sa vám objaví medzi jednotlivými turnajmi, ale keď už budete mať aspoň prvú Kariéru za sebou, núkajú sa dve nové výzvy: Masters Moments je paráda, ktorá rekonštruuje deväť výziev za posledných 75 rokov rôznych hráčov. Sú tu klasické momenty z rôznych rokov, ale trúfnite si na sedem birdie za sebou ako ich dal Tiger Woods v roku 2005 (na prvé pokust sa to prakticky asi nedá, musíte už poznať gamepad a hru aj poslepiačky). A od samotného titulného majstra sa odráža i mód Tiger at the Masters, ktorý zase núka hrať za legendu na štyroch turnajoch Masters, ale hrá vás neľútostne naháňa v počte úderov – ak zaostanete, môže sa pre vás turnaj skončiť hneď na tretej-štvrtej jamke! V praxi to znamená jediné: ihrisko Augusta National je síce krásne, ale treba si ho parádne natrénovať na vychutnanie nových módov.

Zvyšok obsahu (t.j. všetko nespojené s Masters) predstavuje tradičnú várku: máme tu tréning, sú tu turnaje z rozličných destinácií. Na HD verziách je na disku 16 okruhov, pričom ďalších 20 si možno stiahnuť ako DLC. Je to síce smutný pomer obsahu (t.j. že za väčšinu si musíte priplatiť), no obísť sa dá iba u Wii verzie, u ktorej DLC nefunguje vôbec a rovno na disku vám ponúkne 25 ihrísk. Wii verziu by som nezavrhoval ani kvôli ovládaniu – každá verzia sa totiž ovláda inak, a je veľmi pravdepodobné, že Wii MotionPlus vychádza naďalej najlepšie, keďže už tretí rok využíva rovnaké ovládanie a je už pomerne vyladené. Navyše pridáva podporu BalanceBoard na zmeranie pozície vašich nôh pri odpale. PS3 núka iba 16 okruhov a Move – ale pri ňom platí, že na základné údery si s ním vystačíte, ale putting je pri ňom pomerne náročný a často pri ňom stratíte dobré skóre.

Recenzovaná X360 verzia ponúka teda klasiku pre všetkých, čo uprednostňujú aktuálne najlepší engine s HD grafikou a nevadí im hrať na gamepade. Odpaľuje sa naďalej cez analógovú páčku, čo je dobrý spôsob, akurát pri finiši je náročnejšie zvoliť správnu mieru sily pre presnú trefu (inak presne podobný problém zdieľa i Move). Ak nie ste zvyknutí na posledné dva ročníky, odporúčam trénovať najmä putting, lebo na finálnych 50m možno prísť o veľa úderov k dobrému skóre.

Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters

Herný mechanizmus prináša reprízu noviniek z ročníka PGA Tour 11. Ak si dobre pamätáte, vlani EA Sports pridali do hry dvojicu True-Aim a Focus, čím umožnili verným fanúšikom série ťažšiu hru. True-Aim spočíva vo vypnutí mnohých navigačných pomocníkov a hre na intuíciu. Focus zase limituje počet ľahších, videoherne arkádových úderov na prekonanie silnejšieho vetra či inej nezrovnalosti, pričom sa priebežne nabíja a raz za čas ho možno použiť.

Novinkou, ktorá minuloročné zvýšenie obtiažnosti (i realistickosti pri True-Aim) trošku koriguje, je caddie. Nejde len o to, že sa na obrazovke objaví sympaťák, ktorý vám nesie tašku s palicami, je to aktívna súčasť hry. Ak si ho totiž zvolíte, pri údere vám môže nastaviť palicu, prispôsobí smer strely a potom vás nechá odpáliť vlastným pričinením. Niektorí experti budú namietať, že zapnutie caddieho zmení hru na poloautomatickú, ale je to iba počiatočné zdanie. Caddie totiž nie je úplne všemohúci a jeho rady majú doporučený charakter, no nie záväzný. Môže síce poradiť, nie každá rada však bude správna – niekedy sa rozhodnete zmeniť palicu a odpáliť si jamku po svojom. Nie, to neznamená, že caddie je záškodník a dáva vám rady v pomere 1:1, skôr sa dostáva do pozície radcu, ktorý vám môže povedať vlastný názor, ale je na vás, či ho aj prijmete. Faktom je, že pokiaľ sa jeho radami budete riadiť, nemali by ste skončiť zle, takže svoj význam má. Pre nových hráčov, čo sa možno boja veľkých ihrísk neznalý správnej stratégie i pre expertov, ktorí sa môžu zabaviť tým, že budú posudzovať, či im caddie odporúča úder, ktorý by zvolili oni sami. Avšak caddie je viťúz a nevysvetlí vám, prečo chce voliť práve túto palicu a smer – je skôr inštinktívny ako aj vy.

Tiger Woods PGA Tour 12 však pekne prepracoval nielen caddieho, ale aj jeho plné nahovorenie. Vôbec je cítiť, že o zvukovú stránku sa dbalo vo väčšom množstve, pretože na palubu pribudol aj nový komentátor Jim Nantz. Ostrieľaný veterán sa uplatní najmä v turnaji Masters, kde predstaví každú jamku a potom počas vašej hry – celkovo však prináša menej replík, ako čakáte. Je to však vítané osvieženie pre hlavný turnaj tohto ročníka.

Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters
Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters Zdanlivo ľahká strela (od jamky sotva 50-60 m), ale pod dva údery sa zahráva ťažko.
Zdanlivo ľahká strela (od jamky sotva 50-60 m), ale pod dva údery sa zahráva ťažko.

Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters Vietor, pľúšť, jamka ďaleko - najlepší čas pre caddieho.
Vietor, pľúšť, jamka ďaleko - najlepší čas pre caddieho.

Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters Vytúžený turnaj je tu a s ním desiatky hodín hracieho času, kým sa k nemu dostanete.
Vytúžený turnaj je tu a s ním desiatky hodín hracieho času, kým sa k nemu dostanete.

Masters kam sa pozrieš – ale presne táto devíza má vítanú obsahovú inovačnú chuť. Mód kariéry je dlhší a má jasný cieľ, výzvy okolo tohto turnaja predstavujú sériu náročných úloh, ktoré budete zdolávať dlhé týždne a osvedčený systém z minulého ročníka funguje – a vďaka caddiemu si ho možno ešte viac obľúbite. Ak ste vlani vynechali, je na čase omrknúť Tigera opäť v akcii.

napísal korec 5.5.2011
8.5
7.9