HECTOR: BADGE OF CARNAGE EPISODE 1

HECTOR: BADGE OF CARNAGE EPISODE 1

8.0

Tučný zadok zákona

Hector, tučná riť zákona, je nekompromisným hlavným hrdinom novej malej série adventúr, ktorú spolu s Telltale Games vytvárajú drsní chlapíci z írskeho štúdia Straandlooper a pre urážlivé povahy treba hneď v úvode zdôrazniť fakt, že svoju drzú náturu preniesli aj do svojho dielka. Najprv sme sa s ním mohli stretnúť len v krátkych animovaných filmoch na Youtube a teraz sa táto neokrôchaná ikona dostala v prvej epizóde hry Badge of Carnage aj na PC a jabĺčkové platformy.

Hector je drsňák ako sa patrí. Disponuje tonami trefných hlášok, nemá z ničoho strach, je jediným schopným vyjednávačom s najhoršími teroristami Írska a v neposlednom rade je to tučné nevychované prasa, ktoré nie je ani schopné obliecť si nohavice. A vy sa dnes môžete stať svedkami jeho najväčšieho prípadu. Mŕtvoly už ani nie je kde skladovať, terorista je neoblomný a odmieta vyjednávať s takým bežným policajným odpadom. A ak mu neposkytnú poriadneho vyjednávača a nevyhovejú jeho požiadavkám, tak jednoducho bude zle. Veľmi zle. V tom vstupujete do deja vy, teda vlastne Hector, ktorý hneď po prebratí z opice, samozrejme, nezabudne pourážať všetko navôkol. To však nie je všetko, v prvom rade sa však musí dostať zo zamknutej cely plnej fekálií, smradu, použitých kondómov a iných zaujímavých vecí. Vďaka oknu o rozmeroch výkladnej skrine ani len netuší, ako sa tam dostal.

A cela je len jednou z mnohých prekážok, ktoré vám stoja v ceste, kým sa vôbec dostanete k svojmu najnovšiemu prípadu. Čaká vás dlhý rad takmer nesplniteľných úloh, ktorý začína hľadaním nohavíc. A vlastne sa to celé nesie v podobnom duchu a medzi ďalšie úlohy patrí prezliekanie sa, zháňanie zákazníkov pre miestne „luxusné“ prostitútky, ponúkanie placebo drog lokálnej kindermafii a  nesmieme zabudnúť na sprostredkovanie sexuálneho obťažovania starenky na prechode. Proste taký ten tradičný a každodenný policajný chlebík.

Hector: Badge of Carnage Episode 1
Hector: Badge of Carnage Episode 1 Prvý dojem je pre Hectora dôležitý.
Prvý dojem je pre Hectora dôležitý.

Hector: Badge of Carnage Episode 1 V práci má len samú vyberanú spoločnosť.
V práci má len samú vyberanú spoločnosť.

Hector: Badge of Carnage Episode 1 Navštevuje len tie najluxusnejšie miesta.
Navštevuje len tie najluxusnejšie miesta.

K úlohám treba jedným dychom rovno aj dodať, že ich riešenie je rovnako netradičné ako ich náplň, no to si aj vyberá svoju daň. Musíte sa často spoliehať na veľmi neobľúbený postup používania všetkého na všetko a niečo už trafíte. Neplatí to v každom prípade a riešenia niektorých úloh je len logickým vyústením predchádzajúcich udalostí aj rozhovorov, no jednoducho zamrzí, keď občas na to musíte ísť pokusom, ktorý je zas často omylom. Rozhodne to však hre nijak výrazne neuberá na jej kvalitách.

Ako ste si už určite domysleli aj okolitých obrázkov, tak hra je všetko možné, len nie politicky a inak korektná. Najmä Hector si pred ústa nekladie servítku a neustále má nutkanie štipľavo komentovať všetko dianie okolo seba. Ostatné postavy majú taktiež celkom podrezaný jazyk a hre nič nie je sväté. Prepierania a urážok sa dočkajú dokonca aj samotní hráči, zvlášť vo chvíľach, keď budú potrebovať pomôcť od in-game nápovedy. No a ešte sú tu handicapovaní, mladiství, dôchodcovia, prisťahovalci aj pracovníci neziskových organizácií, ktorí si taktiež vypočujú zopár presne mierených a bolestivých poznámok. Treba však uznať, že niekedy to autori skutočne trošku preženú a humor je až príliš urážlivý. Do toho ešte pridajte za hrsť absurdity a máte zhruba predstavu o hernom humore. Ak vás bavia Monty Python skeče alebo britský seriál Father Ted, tak sa budete kráľovsky baviť.

Ďalšou vecou, ktorá robí titul výnimočným, je dabing, ktorý postavám vdýchol dušu. Írsky prízvuk (a aj iné do extrému vyhrotené akcenty) každej jednej postave, a hlavne Hectorovi, sedí ako riť na šerbel. Vďaka nemu má hra neopakovateľné čaro a nejako jej to všetko aj veríte. Podpichovačný humor znie vierohodne a vôbec nie silene. Hlasy jednotlivých postáv boli zvolené naozaj fantasticky a presne ich vystihujú. Proste takto nejako by malo znieť arogantné a lenivé prasa. Ak sú vám známe niektoré imitácie opäť z produkcie Pythonovcov či napríklad komika Billyho Connollyho, tak si pri hraní práve na ne spomeniete. V tomto ohľade si autori skutočne dali záležať a vyplatilo sa. Hru si nejde nezamilovať.

Hector: Badge of Carnage Episode 1

Drzému imidžu zodpovedá aj jej grafická stránka, ktorá je taká škaredá, až je vlastne pekná. Dokazuje totiž, že menej je niekedy viac a vytvára si unikátny a doteraz nikde nevidený štýl. Nedočkáte sa tu ničoho ani len trošku pokročilého. Jednoduché 2D modely sú umiestnené do pomaly ešte jednoduchších 2D pozadí, no aj napriek tomu sa na hru pozerá skvele. Celé je to príjemne farebné, atmosféricky trošku surové, no je škoda, že v animáciách sa občas objavujú menšie chybičky, častejšie je to už však v súvislosti s cut-scénami, kedy sú animačné chyby viditeľnejšie. Podobných drobných technických nedostatkov tu nájdete viac. Čo sa týka zvuku, tak ten by som osobne označil za mierne rozporuplný. Jednak si pri hraní hovoríte, že hudba je super a perfektne do hry sedí. A skutočne tomu tak je. Na druhú stranu, teraz po dohratí si osobne nedokážem spomenúť ani len na ústredný hudobný motív, čiže hudba hneď vyšumí z hlavy.

Prvá epizóda We Negotiate With Terrorists zobrazujúca nevšednú pracovnú náplň vyjednávača Hectora skvele prezentuje potenciál novej série z produkcie Telltale Games. Pobaví vás maximálne nekorektným humorom (ak nie ste urážlivé bábovky), učaruje vám jednoduchým spracovaním a podmaní si vás svojim bezkonkurenčným dabingom, aj napriek tomu, že slangová angličtina môže niektorým hráčom spôsobovať problémy. Drobné chybičky hre určite odpustíte, rovnako aj cez riešenie úloh sa prenesiete a nakoniec krátku hernú dobu vám mierne vykompenzuje príjemná cena.

Hector: Badge of Carnage Episode 1
Hector: Badge of Carnage Episode 1 Bojuje proti organizovanému zločinu.
Bojuje proti organizovanému zločinu.