DRAGON AGE II: LEGACY

DRAGON AGE II: LEGACY

6.0

Hawkeho strastiplné dedičstvo

BioWare nedovolia hrdinovi Kirkwallu odpočívať a položili mu do cesty nové nástrahy. Aj keď Dragon Age II nedosiahol kvalít originálu, našiel si svojich priaznivcov a tak možno aj vás bude zaujímať Hawkeho pochmúrne dedičstvo.

Sťahovateľný prídavok s názvom Legacy prináša skúšku odvahy, kde sa hrdina (v mužskej alebo ženskej podobe) so svojimi spoločníkmi postaví zoči-voči novej výzve. Pridaná porcia súvisí s rodinným dedičstvom, ktoré namiesto majetku uvalí na vaše plecia veľkú zodpovednosť. Nový obsah je prístupný kedykoľvek po vstupe do Hawkeho domu a aktivovaní sochy Memento of Legacy. Potom sa hráčova družina ocitne na púšti. Zakrátko narazí na agresívnych trpaslíkov, ktorí z neznámeho dôvodu žiadajú krv potomkov Malcoma Hawkeho. Akú úlohu zohrávate vy a váš predok v kauze, ktorá začala v hlbokej minulosti, zistíte v útrobách väzenia vybudovaného rádom Šedých strážcov.

Dragon Age II: Legacy
Dragon Age II: Legacy V úvode  dáte do brady klanu trpaslíkov na púšti.
V úvode dáte do brady klanu trpaslíkov na púšti.

Dragon Age II: Legacy V podzemí zaútočia aj kreatúry genlocks.
V podzemí zaútočia aj kreatúry genlocks.

Dragon Age II: Legacy Tvorcovia sa pokúsili vytvoriť rôznorodé prostredia.
Tvorcovia sa pokúsili vytvoriť rôznorodé prostredia.

Jedným z negatív Dragon Age II bola nízka variabilita prostredí a obmedzenie deja len na jedno mesto a priľahlé okolie. V Legacy sa tvorcovia snažia tento deficit znížiť. Nová výzva pre Hawkeho sa začína na púšti, prevedie hráča cez trpaslíčie pevnosti plné pascí a vrcholí v podzemnom labyrinte. Budete sa prebíjať opevneniami, kde skolíte veľa bradáčov a útočných zverov zvaných brontos. V tmavých chodbách narazíte na temné hordy, kde obrov a ďalších známych protivníkov podporia kreatúry genlocks. Vrcholom je, samozrejme, boj s finálnym bossom a rozlúštenie tajomstva dedičstva.

K rozuzleniu dospejete po čítaní listín, roztrúsených na rôznych miestach a rozhovormi s niekoľkými kľúčovými postavami. Vašim sprievodcom podzemím bude posadnutý veterán, ktorému zjavne straší vo veži. Napriek pochybnému zjavu a zmäteným myšlienkam však zohráva významnú úlohu v tomto príbehu. Rovnako ako družina Šedých strážcov, ktorých úmysly však nemusia byť také čisté, ako sa zdajú.

Pri postupe občas použijete kľúče na otvorenie správnych dverí, vyriešite primitívny rébus, aktivujete a zneškodníte démonické pečate a hlavne bojujete v nekonečných bitkách. Okrem nosného príbehu s dedičstvom a obávaným väzňom môžete splniť pár doplnkových úloh. Z Legacy sa dá podľa potreby vyskočiť a pokračovať neskôr na mieste, kde ste sa zastavili. Môžete sa tak venovať hlavnému deju hry a vrátiť sa k dedičstvu, keď vaša družina zosilnie. Zažijete však len pár náročnejších situácií, keď vám život skomplikujú trpaslíčí strelci na drevených palisádach. Inak má Legacy hladký priebeh a smradľavý dych finálneho zloducha zacítite asi po dvoch-troch hodinách hrania. To je za desaťdolárovú investíciu predsa len trochu málo. Nič na tom nemení ani nová zbraň pre Hawkeho a vylepšenie absorbovaním sily zo stĺpov démonických pečatí.

Nováčik medzi nepriateľmi, bronto kreatúra v akcii.

Nový prídavok v zásade nie je zlý, ale neprináša do hry nič výrazné, čo by ju viditeľne obohatilo. Depresívne uličky skorumpovaného Kirwalu nakrátko nahradili menej frustrujúce nové prostredia. Úlohy sa namiesto mocenského boja s politickým podtextom preorientovali na tradičnejšie fantasy questy. To je asi tak všetko, čo stojí za zmienku. Postup sa vôbec nezmenil, stále je to len o nekonečných bojoch s hŕstkou dialógov, ktoré mierne ovplyvňujú dej. Celé je to príliš priamočiare a dôverne známe. Nič vás neprekvapí, žiadny skutočný hlavolam, nečakaný zvrat v príbehu, či nebodaj nová postava v družine, sa nekoná. Všetko je príliš tuctové a predvídateľné.

Nemôžem povedať, že by som sa pri Legacy nudil, ale zrejme je to aj z dôvodu, že som sa k hre vrátil po niekoľkých mesiacoch. Rýchlovka s novým obsahom celkom dobre vyplnila dve popoludnia, ale nezanechala žiadny mimoriadny dojem. Keby Hawkeho dedičstvo bolo bezplatné, jednalo by sa o pekné gesto a jedlé sústo navyše. V budúcnosti to môže to byť pekný bonus v Game of The Year edícii. 800 bodov na nákup sa však dá investovať aj rozumnejšie a verte, že o nič podstatné zo sveta Dragon Age II pritom neprídete.

Dragon Age II: Legacy
Dragon Age II: Legacy Toto je hlavný záporák. Sympaťák, čo poviete?
Toto je hlavný záporák. Sympaťák, čo poviete?