LACNÉ HRY PRE PLAYSTATION MOVE

LACNÉ HRY PRE PLAYSTATION MOVE

Potrebujete pohyb?

Vianočná ponuka Move z roka 2011 potvrdzuje jasný fakt: Sony nechcelo nechať nič na náhodu či iba produkciu third-party tímov. Mnohé štúdiá boli povolané do vývoja, aby k prvému výročiu Move (v septembri) i pod stromček nadelili rozmanitú ponuku. Dve hry sme recenzovali pred Vianocami, lebo si zaslúžili samostatnú pozornosť vzhľadom na propagáciu i očakávané kvality - DanceStar Party je tanečný nasledovník SingStar série a Medievil Moves sú akceptovateľnou akciou pre mladších hráčov. Ale teraz ideme do tuhého, medzi kolekcie minihier pre deti od 3 rokov, k fitness či do zábavného parku. Sony má jednu výhodu pri Move hrách - pomerne nízke ceny, aj u nás sa dajú tituly zohnať po 25 eur, čo je akceptovateľná suma za jednoduchšiu zábavu s ovládačom.

Jednotlivé tituly zoberieme podľa kvality a pozrieme sa, či sa Move posunul vo svojej implementácii ďalej alebo je stále skôr HD alternatíva k Wii. A určite bude zaujímavé sledovať aj jednotlivé nápady hier, či sa opakujú stále rovnaké žánre alebo má Sony skryté esá.

Move Mind Benders (8/10)

Lacné hry pre PlayStation Move
Tento titul nemá jednu hru, ale rovno tri: Tumble a echochrome II sú známe tituly z PSN, ovládanie cez Move je výborné pri oboch, pretože svetelný ovládač vhodne rotuje s priestorom a netreba sa báť nesprávne zachytených pohybov, práve naopak. Novinkou v kolekcii sú však starí známi Lemmings. Aj tých síce nájdete na PSN, no Move edícia je k dispozícii cez tento disk. Štyridsať levelov s toľko neposednými postavičkami ponúka parádnu výzvu – vyberáte si ich vlastnosti, pochodujú vám naprieč prostredím a cieľom je nestratiť príliš veľa drobcov. Move vhodne vyberá aktivity, zoomuje na dianie či scrolluje levelom. Škoda, že autori nevyužili aj Sub Controller, lebo takto sa v neskorších leveloch dosť zapotíte s jediným ovládačom – pri vhodne odstupňovanej obtiažnosti vás čaká solídna výzva.

Move Mind Benders je najlepšou kolekciu, akú možno získať. Move ukazuje výbornú alternatívu ovládania – prirodzenú, nie príliš nútenú a funkčnú. Pomer cena/výkon je rovnako skvelý.

After Hours Athletes (7.5/10)

Lacné hry pre PlayStation Move
Prvý zo športov sľubuje novú kolekciu, ale pozor, nie je to Sports Champions 2. Pod názvom sa skrýva kolekcia už vydaných hier na PlayStation Network, akurát dostali podporu Move a máte ich na jednom disku s celým obsahom. Všetky hry sú dostatočne kvalitné a majú chytľavú hrateľnosť a dajú sa hrať desiatky hodín. Najlepším je určite Hustle Kings, biliard, ktorý núka množstvo módov, trvanlivú kariéru i parádne fyzikálne možnosti. Move navyše pohyb po obrazovke dobre zachytáva – kombinácia tlačidla T a pohybu Move je výborná a po pár hrách úplne intuitívna. Top Darts sú šípky a tento rok dostali silnú konkurenciu na Kinecte, no vďaka pestrému obsahu (501, turnaje) a výbornej grafike (1080p) majú čosi do seba. Napokon je tu opäť bowling – High Velocity Bowling je však dobre spracovaný vďaka možnosti odlišných úderov na Move – priame hody či falše sa verne prenášajú.

After Hours Athletes sú teda solídna kolekcia a jeden z najlepších titulov – ak milujete tieto športy.

EyePet and Friends (6.5/10)

Lacné hry pre PlayStation Move
EyePet je etablovaná séria, Sony ju každý rok posúva ďalej – od PS3 premiéry prišla vlaňajšia inklúzia Move a teraz máte lepšie multiplayerové možnosti, ak máte dva ovládače. Samotné hranie s Move sa obohatilo čiastočne, najsilnejšou devízou je pridanie druhého zvieratka, ktoré ovláda druhý hráč. Ideálne riešenie pre súrodencov, ktorí sa doteraz hádali, kto bude hrať. Zdvojnásobenie počtu sa však odráža aj na celkových možnostiach, pretože zvieratká môžu medzi sebou zvládať interakcie a aj sa zapájať do spoločných aktivít. Aj jedináčik v domácnosti získa novinky – ovládať oboch miláčikov naraz. Obsah sa zlepšil, je tu oveľa väčšie množstvo predmetov, oblečenia, doplnkov či vozidiel, takže

kreatívne možnosti sú rovnako rozšírené. No hra má zásadnú technologickú chybičku – strašne veľa a často šrotuje dáta, čím nie je hranie plynulé. Lebo vysvetliť dieťaťu, prečo má čakať 25 sekúnd vždy keď zvieratko ide do novej súťaže, je problém. Po pár aktivitách sa môže skrátka nudiť.

Carnival Island (6/10)

Lacné hry pre PlayStation Move
Výlet do zábavného párku nie je rovnako ojedinelá idea na trhu, ale Sony zvláda niekoľko vecí na hre výborne: predovšetkým pôsobivú grafickú štylizáciu, ktorá pripomína akoby návštevu sveta od Studia Ghibli. Jednotlivé lokality, postavy i predmety majú zvláštnu atmosféru a celková prezentácia je dobrá – dvaja súrodenci nájdu lístky do parku a idú skúšať atrakcie. V podstate sa striedajú dva typy, skôr športové, ale so zjednodušením ovládaním ako basketbal a potom sú tu typické kolotočové zábavky, či už trieskanie kladivom, hádzanie predmetov a pod. Move má prekvapivo výbornú implementáciu – to vďaka jednoduchosti pohybov určeným pre mladších hráčov. Na druhej strane hru ťahá nadol príliš dlhé načítavanie lokalít či minihier, a po čase zistíte, že výziev je síce v hre dosť, ale podobajú sa. Ale určite je to lepšia kolekcia ako nové Start the Party!

Move Fitness (6/10)

Lacné hry pre PlayStation Move
Kedysi som mal k fitnes hrám skôr rezervovaný vzťah, ale keď skáčete celý víkend na Balance Boarde alebo si ešte natiahnete navyše aj popruhy a mentolové švihadlo (EA Sports Active 2), začnete meniť názor a objavíte silné stránky žánru. Ba čo viac, aj reálnu snahu a možnosť zapotiť sa. Tak som bol na Move Fitness celkom zvedavý, pretože vo Wii Fit i EA Sports Active už nadobúdam určitú rutinu a je fajn vidieť, ako sa iní autori vysporiadali s cvičením a či sa dá prípadne ovládač ošáliť. Spočiatku som mal obavy, pretože štúdio zatiaľ vytvorilo vlaňajší The Fight a ten príliš neskóroval...

Dobrá správa je, že Move funguje lepšie ako minule. Spočiatku sa kladie dôraz najmä na cviky rúk, neskôr zapájate celé telo. Move sleduje správnu pozíciu rúk a najmä pohyb tela voči obrazovke. Autori stavili skôr na väčšie množstvo jednoduchších pohybov, čo je pri cvičení dobrý ťah – vzhľadom na časté opakovanie aktivít a spaľovanie kalórií. Cvičenia sú vhodne oddelené a na prvý pohľad vidieť, či ide skôr o rytmickú, alebo silovú aktivitu. Na druhej strane však Move Fitness nemá také možnosti ako konkurencia. V hre je cca 30 aktivít, ktoré síce kombinujú zjednodušené športy aj klasické cviky, no iné tituly núkajú viac. Čiastočným ospravedlnením je nižšia cena, na druhej strane konkurencia už zlacnila. Box či hádzanie lôpt je na Move skvelé, ale bodol by trvanlivý fitnes mód na pár týždňov.

Start the Party: Save the World (5/10)

Lacné hry pre PlayStation Move
Prvý diel Start the Party bol dobrý ako štartovací titul a základná kolekcia minihier pre najmenších, kde ste napríklad helikoptérou zachraňovali ľudkov z barákov a podobné aktivity. Hrateľnosť sotva na 20 sekúnd, ale Move fungovalo. Druhý diel sa snaží ponúknuť lepší obsah, viac minihier, dokonca má aj určitý príbeh o záchrane sveta. Dvadsať aktivít nie je zlá ponuka: chytanie rýb alebo aj námorníkov cez palubu, chrániť astronautov pred UFO, odrážať bomby tenisovou raketou, zostreľovať rôzne veci. Chytanie, mierenie, streľba sú základnou náplňou a herné mechaniky sa veľmi rýchlo začnú opakovať. Aktivita vydrží bežne na pár minút – čo malého hráča zo škôlky či prvých ročníkov základnej školy aj poteší, no ostatní nedajú hre šancu viac ako 20 minút. Na Start the Party sa síce pár vecí zlepšilo, ale stále je jej obsah chudobnejší, aj v konkurencii Move hier.

napísal korec 12.1.2012
LACNÉ HRY PRE PLAYSTATION MOVE

Zaradené pod: playstation, ati