JIMMY WHITE CUEBALL WORLD

JIMMY WHITE CUEBALL WORLD

8.7

Jimmy White Cueball world je ďalší simulátor gulečníku a ako sa pozerám vyzerá na najkvalitnejší aký sme na PC videli. Množstvo rôznych stolov, precestujete celý svet a zahráte si všetky známe aj neznáme gulečníkové hry.

Cueball je plne 3D prepracovaný gulečník, kde si zahráte skoro všetky známe gulečníkové hry a k tomu aj pár chuťoviek na odreagovanie. Plus je tu možnosť multiplayeru na jednom počítači lan, alebo internet. Čo sa týka prostredí nečakajte nudné jednotvárne prostredie ako v ostatných hrách, tu budete postupne prechádzať rôzne miesta a to napr. pláž na ostrove, Japonsko, India, stonehedge, Hong Kong, cintorín , celkovo ich bude 9 a každé je dokonale prepracované. Každé prostredie má svojho hráča, okrem Jimmho Whita si zahráte s  Bruicem Leem, nejakou Číňankou ale neskôr prídu aj iné podivné tvory ako Hairy Potter, Zombie alebo Elf. Škoda však že vy pri hre nevidíte celé postavy, teda iba ich ruky pohybujúce sa vo vzduchu a iba podľa nich poznáte s kým hráte, napr. taký Hairy Potter ich má trochu zachlpené a určite si domyslíte že hráte s opicou. Elfa, alebo kostilvca zase spoznáte podľa zelených skostnanetných rúk.

Jimmy White Cueball world
Jimmy White Cueball world
Jimmy White Cueball world

Čo sa týka samotnej hry, je spravená veľmi jednoducho a prehľadne, teda len nastavujete smer strely a silu. S pomôcok pre amatérov tu máte jedine čiaru na priamy smer gule, a jej odraz, pre profesionálov je tu zase nastavovanie bodu v ktorom máte udrieť do gule a percento nakriedovania palice. Tieto detaily však nie sú dôležité, ak si neviete presne vypočítať uhol v akom sa vám odrazí guľa. Ak budete chcieť prekonať najlepších budete musieť hrať fakt dobre, pretože pri takom 8 leveli keď hráte s Bruicom Leem trafí aj 5-6 gúľ naraz a vtedy ho buď len predbehnete, alebo sa budete modliť, aby trafil čiernu do inej jamky ako má.

Inteligencia protivníkov je tu fakt dobrá, no väčšinou sa orientujú len na trafenie gule a nerátajú s jej odrazom takže sa im často stane že im spadne biela do jamky a to niekedy aj pri poslednej čiernej guli. Ja som momentálne pri Leem a už s ním hrám asi 7 hru a jediné čo mi ostáva je čakať kedy spraví chybu :) No iné mi neostáva keď mi stále po jeho prvom ťahu ostanú na ploche len moje gule.

Jimmy White Cueball world
Jimmy White Cueball world
Jimmy White Cueball world

Grafika v hre je kvalitná a 3D engine je asi najlepší, aký som v biliarde videl, gule sú pekne vyleštené, lampa zhora vrhá tieň, súper vám stále behá okolo stola a prepletá tam rukami. S pohľadov si buď zapnete svoj vlastný pohľad ak máte radi reality, alebo si prepnete pohľad na stôl z hora, aby ste si lepšie vedeli predstaviť kam guľa pôjde.  Samozrejme kameru si môžete aj ľubovoľne natáčať približovať a vzďaľovať, prípadne pri pohľade z hora si môžete zamerať určitú časť stola. Pri samotnej hre sa autori zjavne nechceli zameriavať na celé postavy protivníkov a preto sa tu objavujú len ich ruky. Na tých si však dali záležať na reálnom pohybe rúk a hlavne prstov, ktorými dokážu presne vyjadriť momentálny stav nepriateľa, buď nadáva, je sklamaný, rozmýšľa, alebo sa vám smeje.

Z nastavení v menu si môžete vybrať 3 typy hry ku každej niekoľko typov pravidiel a aj počty hráčov. Je tam klasický billiard aký hrávame po putikách, billiard na body, 13.1 atď...No okrem klasických biliardových hier tu nájdete aj netradičné ako schovanie všetkých gúľ na čas na nezvyčajných stoloch, sú tu dokonca šípky, pretláčanie sa palcami a labyrint.  No ak sa vám znudí obyčajná hra verte, že sa budete mať pri čom zastaviť. Také pretláčanie palcami, ktoré sa ovláda ťukaním do jednej klávesy je náhodou veľmi náročné a takého opičiaka Hairyho Pottera ťažko prekonáte. V Labyrintoch zase musíte presunúť guličku od vchodu k východu a to len pohybom labyrintovej dosky, tu ste obmedzený časom takže si musíte dobre maknúť, podobne je časovka aj pri schovávaní gúľ na rôznych biliardových stoloch, kde dostanete napríklad stôl s basketbalovými košmi namiesto jamiek.

Jimmy White Cueball world
Jimmy White Cueball world
Jimmy White Cueball world