INCOMING FORCES

INCOMING FORCES

7.2

Incoming forces je pokračovanie pôvodného veľmi úspešného Incomingu, kde ste pred pár rokmi obraňovali Zem pred útokom nebezpečných mimozemšťanov. Teraz sa však situácia obráti a dostanete sa do role mimozemšťanov, na ktorých zaútočili nemilosrdní ľudia. Vaša rasa nechce bojovať, nikdy ste nemali vojnu v láske. No ak ju ľudia chcú, tak ju dostanú! Nech sa pripravia na boj do posledného.

Incoming forces je akčná záležitosť, v ktorej si v rozľahlých 16 misiách zabojujete na troch plánetach, v niekoľkých typoch lodí, tankov a obranných veží proti ľudskému útoku. Počas útokov budete likvidovať ľudské nálety, zneškodňovať bomby, obraňovať civilné obyvateľstvo, eskortovať delegácie a neskôr, keď sa bude zdať, že je vaša planéta stratená, skontaktujete spriatelenú rasu, aby vám pomohla proti útlaku.

Incoming Forces
Incoming Forces
Incoming Forces

Hra je niečo podobné ako Echelon, čiže akčná simulácia lietadla, len tu je to s jednoduchým ovládaním a pridaním možnosti presúvania sa do iných jednotiek, podobne ako v Battlezone II. Pôvodne som si myslel, že v hre bude aj trochu stratégie, ale nejako nevydalo a je to čistá akcia, niekedy až arkádová. Teda okrem lietania, strieľania a kedy tedy aj používania iných jednotiek, nerobíte nič iné, len počúvate, čo vám prikážu zhora a snažíte sa zachrániť váš svet. Jednotiek, ktoré budete mať k dispozícii, nie je veľa. Postupne dostanete niekoľko typov lietadiel so stále silnejšími zbraňami, niekoľko typov tankov a delostrelectva a dva typy veží. Nič moc. A keďže všetky majú rovnaký design kokpitu a len jemne zmenené ovládanie, bude sa vám to zdať stále to isté. Aj keď je ten výber jednotiek slabý a časom sa všetko okolo stáva monotónne, hra vás má šancu zaujať pútavým príbehom, ktorý dokresľujú enginové animácie. Celé sa to dá prejsť tak za 6 hodín, misie nie sú veľmi dlhé a vždy sa skladajú z niekoľkých úloh na určitom území. A ak hru vydržíte hrať až do konca, uvidíte ako sa vaša aliancia s druhou rasou mimozemšťanov rozpadne a ostávate v boji sám proti presile teraz už dvoch nepriateľov. Dokážete zvíťaziť?

Nepriateľov bude naozaj veľa, ale čoskoro zistíte, že nie sú až tak nebezpeční, ako sa čakalo. Sú ďaleko od domova a ich zásoby jednotiek a mužov sú slabšie, takže čím dlhšie dokážete vzdorovať, tým ľahšie ich zaženiete tam, odkiaľ prišli. Ľudia majú množstvo vzdušných jednotiek, ktorých však svojim ľahkým stíhačom na pár výstrelov laseru zničíte. Horšie to už je s ich bombardérmi alebo transportami, ktoré sú dobre obrnené a vždy sú sprevádzané letkou stíhačov. To by ešte nebolo najhoršie, nepríjemnejšie je to, že majú aj automaticky zameriavané rakety, ktorých keď pár dostanete, padáte k zemi ako hnilá hruška.  Pri  pozemných jednotkách je to už trochu ťažšie, ich tanky a delostrelectvo majú silný pancier a niekedy sa dosť natrápite, kým ich všetkých zničíte. A ak sa k nim pridá aj gigantický mech, ozbrojený množstvom laserov a rakiet, netešte sa na nič dobrého.

Mimochodom, hra nemá žiadny "save" cez misiu, takže buď ju prejdete alebo nie. Našťastie, má to v sebe niečo ako Continue Point, kde začínate vždy, ak vás náhodou zabijú. Samozrejme iba dovtedy, ak sa nevyhodíte z hry. Potom vždy začínate od začiatku misie.

Incoming Forces
Incoming Forces
Incoming Forces

Grafika je v hre super. Uvidíte množstvo svetelných efektov, kvalitné výbuchy, odrazy slnka a rozsiahle oblasti planét s množstvom budov, základňami a niekedy aj mestami. Okrem toho oblohu máte predelenú pásmom oblakov, cez ktoré prechádzajú slnečné lúče, môžete preletieť nad ňu a niekedy odletieť až do vesmíru. Všetky misie okrem poslednej sa odohrávajú na planétach, v poslednej sa pripravíte na posledný zúfalý útok proti nepriateľovi a jeho materskej lodi. Čo sa týka rýchlosti grafiky, je pomalá, strašne pomalá. Na 1ghz a Geforce 2mx som nemohol ani snívať o plných detailoch pri 800x600 16 bit... takže si asi viete predstaviť. Aj keď je pravda, že particle efekty, svetelné odrazy, obrovská krajina spravia svoje, ale mohlo by sa to aspoň dať vypínať. Napríklad také slnko ani jeho odrazy na vašom skle nevypnete, takisto ani oblaky a množstvo vecí, ktoré by hru určite urýchlili.

Animácie sú všetky na game engine a prepletajú sa vám pomedzi misie a úlohy. Väčšinou ide len o 30-60 sekundové prestrihy, čo sa deje niekde na druhom konci, ako vám ľudia zajímajú vašich obyvateľov, ako vám niečo zničili alebo ako práve umiestnili bombu na deštrukciu celej planéty. Všetky sú plne nahovorené mimozemskými hlasmi, ktorým ani trochu neporozumiete, ale našťastie je to prekladané a prečítate si titulky.

Ovládanie je jednoduché a intuitívne, síce sa delí na tri časti a to ovládanie lietadiel, ovládanie tankov a ovládanie veží, no nie je v nich veľký rozdiel a navyše si každé môžete nadefinovať tak, ako vám vyhovuje. Jediné čo používate sú šípky, myš a jednu klávesu na presúvanie medzi jednotkami. V niektorých misiách, keď máte wingmanov po vašom boku, môžete ich ovládať krátkymi príkazmi, ako útok na váš cieľ, útok na pozemné ciele, voľný útok atď.

Hra má samozrejme má aj multiplayer, kde si môžete zahrať deathmatch alebo teamovú hru a môžete kombinovať vzdušné sily s pozemnými tankami a obrannými vežami. Možno vás zaujme, ale čo ja viem, sú aj lepšie veci. Radšej Renegade ako toto.

Incoming Forces
Incoming Forces
Incoming Forces

Na Záver by som povedal, že je to kvalitná hra dobrá na odreagovanie, síce trochu stratégie alebo taktiky by do nej bodlo, ale aj tak sa dalo prežiť. Pri tom akčno-arkádovom štýle sa vám môže stať, že sa v druhej polovici hry začnete nudiť, keď stále robíte to isté. Dosť mi chýbalo viac jednotiek. Napríklad taký Mech by sa hodil. Alebo aj čistý útok bez vozidla by mohol byť zaujímavý. No ale čo už, teraz sa tešíme hlavne na záležitosť Mobile forces od Rage, čo vyzerá na peknú teamovú multiplayerovú akciu podobnú Counteru alebo Global operations len s možnosťou používania bojových a rôznych prepravných vozidiel.

Plusy:
- pekná grafika
- jednoduché ovládanie