SPELLCROSS - POSLEDNÍ BITVA SVETA

SPELLCROSS - POSLEDNÍ BITVA SVETA

9.0

Ťahové stratégie som mal vždy veľmi v láske. A keď sa do nich pekne, jemne primixovali RPG prvky, boli to (väčšinou) hry pre mňa smrteľné. Spomeniem napríklad Heroes of Might & Magic I a II, alebo Incubation (aj keď to nebola tá "pravá" stratégia). Lenže to už bolo dávno a tak ma veľmi potešilo, keď som jedného dňa našiel na CD istého nemenovaného časopisu demo hry Spellcross. Veľmi ma začala baviť, tak som si onedlho zaobstaral plnú verziu. Teraz sa na ňu bližšie pozrime.

Spellcross - poslední bitva sveta

Na začiatok upozorním že táto hra nie je taká, že ju aj malé decko dohrá za dva dni. Pravdou je že aj pri najľahšej obtiažnosti je pekelne ťažká (hlavne prvých 10 misii). Teraz niečo ku príbehu: Je prelom tisícročí a ľudstvo postihla vlna rôznych živelných pohrôm a katastrof. A potom celý svet zahalila nepreniknuteľná hmla. Z tej hmly sa začali valiť légie skazy. Rojili sa príšery z iného sveta - na vidieku zabíjali krutí Orkovia a Ka - Orkovia a v mestách Nemrtví. Nekromanceri obsadili cintoríny a vyvolávali mŕtvych do boja - bola to zkrátka katastrofa. Už sa zdalo že ľudstvo takto trápne ukončí svoju púť tisícročiami ale znenazdajky sa začali objavovať správy o vytvorení Aliancie Zeme. Začali sa objavovať prvé správy o víťazstvách ľudí nad hordami Nemrtvých, Golemov a iných monštier. A v tejto aliancii ste sa ocitli aj vy v roli kapitána Alexandra (ako jeden z mála bojaschopných dôstojníkov). Tento ako jeden z mála bojaschopných dôstojníkov dostal neľahkú úlohu a to veliť veľkému sektoru niekde v strede Európy. Prvá misia:(stratégovia - začiatočníci prestante čítať) Dostali ste za úlohu vysekať sa z nepriatelovho územia plného Orkov len s kapitánom Alexandrom.

Cestou síce nájdete zopár stratených jednotiek s morálkou klesnutou pod bod mrazu ale tí vám moc nepomôžu. Základom misie je vlastne nájsť vhodnú cestu kde bude trochu menej Orkov. Keď to teda budete mať za sebou a dostanete sa do bezpečia základne čaká vás strategická mapa. Je to tá časť hry kde plánujete ďalšie útoky, rozdeľujete body na výskum a vývoj nových technológii, odhalovanie nepriateľových slabín atď. (z každého územia vyplýva určitý počet bodov a ich pribúdanie do výskumu a peňazí je časovo (kolovo) obmedzené). Je tu tiež možnosť tvorenia vojenskej hierarchie.

V položke nákup sa dajú najímať velitelia ktorí majú zo začiatku hodnosť podplukovníka a dokážu veliť štyrom iným vojenským jednotkám. Oni sa však v boji zdokonalujú a ak skúsenosť dosiahne určitý bod povýšia ich na majora (Zemana). Majori už dokážu veliť podplukovníkom tzn. že velia ôsmim jednotkám +2 podplukovníci. Major ale ani zďaleka nie je najvyššia hodnosť - najvyššia je až generál. Ten velí všetkým jednotkám v skupine. Z usporiadavania jednotiek do skupín samozrejme plynú výhody napr. +5 akčných bodov alebo +2 na obranu atď. Keďže žiadna misia sa neobíde bez strát aj tu je možnosť náboru nových jednotiek. Tých možností je dokonca viac. Prvá z nich je do skúsenej jednotky napr. na úrovni 8 (max. je 12) pridať nováčikov. Táto možnosť je najlacnejšia ale rapídne uberá z skúsenosti jednotky. Druhá možnosť je pridať veteránov a tretia elitu - najvývhodnejšie a zároveň najdrahšie.

Spellcross - poslední bitva sveta

Keď si všetko pekne naplánujete idete na misiu. Prvý sektor ktorému velíte je rozčlenený na cca 5 územii a jedno hlavné územie, ktoré keď doby(i)jete postupujete do ďalšieho sektoru. Sektorov je jedenásť (cca) a dohromady to je cez 100 perfektných misii. Po každom sektore nasleduje animácia vášho nadriadeného ako vás povyšuje a animácia sektoru v ktorom budete.

Animácie sú aj cez jednotlivé sektory a vlastne vám povedia čo treba v danej chvíli robiť. No aby som len nechválil je zopár drobností, ktoré mi na Spellcrosse vadili. Takže po prvé to bola hudba. Bola jednoducho nepočúvateľná, tak som ju radšej vypol. Druhá vec, ktorá mi vadila, bola absencia multiplayeru. V hre takéhoto typu, by určite nebol na škodu. A posledná chybička bola, čisto technického rázu a možno to robilo len na mojej konfigurácii - niekedy počas medziherných animácii, hra zničoho nič vypadla do Windowsu (to bolo v tom lepšom prípade), poprípade sa celkom zasekla.

Ale napriek všetkým chybkám, som sa pri Spellcrosse, veľmi dobre pobavil a od čias ZX Spectra to bola prvá hra, ktorá mi nedala spávať

P.S.: zabudol som spomenúť, že hra je kompletne v češtine (aj nahovorená).

Spellcross - poslední bitva sveta