Mass Effect 2

Zo Shepardom až na koniec galaxie.

pridal CyBeR16 1.2.2012 o 12:13 pod používateľské recenzie

10

Bioware vie ako urobiť poriadnu hru, ktorá upúta hráčov na veľa hodín. A inak to neni ani pri Mass Effect 2, ktorá vás upúta na veľa hodín hlavne svojim úžasnym príbehom ale aj grafikou. Mass Effect 2 začína na našej Normandy SR1 ktorú už poznáme s predchádzajucého dielu. A hneď  si všimnete grafiku ktora je viac ako nadpriemerná. Textury sú tiež veľmi kvalitne hlavne čo sa týka tvári. Editor tvári je urobený kvalitne a dobrá vec že si možete dať niečo ako DNA kód ktorý si nájdete na internete. Hra vyniká aj s kvalitnou hudbou ktorá dodáva ešte epickejší zážitok  a postarali sa o ňu Clint Mansell, Jack Wall a Sam Hulick. Veĺmi dobrá vec je ešte možnosť výberu z dialógu čo poviete, dá sa hrať za Paragona a Renegada. Príbeh je veľmi chytľavý keď začnete hrať núti vás to hrať stále a stále.

Hlavnou časťou story je že galaxiu chcu napadnúť reapri a našou úlohou je zachrániť galaxiu. Teraz už ale pracujeme pre Cerberus ktorému možme ďakovať za našu záchranu. Šéfom Cerberusu je Illusive man. Zo začiatku Cerberus odcudzujeme kvôli konfliktom ešte z ME1. No postupom času zistujeme že Cerberus je naša jediná šanca ako zachrániť galaxiu pred útokom Reaprov.

Na prvej misii nás Illusive man pošle do jednej z napadnutej kolonii kde stretneme aj Tali. Bude prekvapená že nás vidí. ale zároveň aj nahnevaná že pracujeme teraz pre cerberus. Odmietne sa ku nám pridať. Už zo začiatku máme v týme Mirandu. Vytvoril ju jej otec z jeho vlastnej DNA. Má ešte aj sestru ktorú odniesla od otca pre jej vlastne dobro. Neskôr ju pôjdeme nájsť. A ešte je tu Jacob, Aliančný vojak ktorého otec opustil ešte ako malého. Jacob neskôr najde suradnice otcovej lode a pojdeme za ním. Zistíme že používal svoju posádku na neaké pokusy. Ako pilot Normandy je zase Joker. Illusive man nam dal inštrukcie zostaviť si vlastnú posádku. Do nášho týmu pribudnu nový členovia ale aj naši starý z ME1. Napríklad Garrus ktorý bol teraz prezívaný Archangel a bola vystavená odmena za jeho smrť. Pridá sa knám aj Tali ale až neskôr. Stretneme aj iné postavy z predchádzajucej hry  ale nepridajú sa ku nám. Wrex je teraz šefom Tuchanky "domovskej planéty kroganov". Ale nechce sa teraz ku nám pridať. Na planéte Horizon môžete stretnúť Kaidana alebo Ashley.  Záleži od toho koho necháte zomrieť v ME1. V týme ešte bude Jack, obeť pokusov v zariadení pre biotikov. Grunt, umelo vytvorený krogan. Samara alebo jej dcéra. Thane, drellský assasin ktorý ma nevyliečitelnú chorobu, Legion, geth. Salariánsky vedec Mordin.  Môžete stretnú´t Liaru ale bez DLC v hre nehrá veľku rolu. Lair of the Shadow broker je úchvatné DLC ktoré ešte viac predlži hru. Doporučujem vákm zahrať si ho. Trošku odlišnejšie ale tiež výborné DLC je Kasumis stolen memory. Po prejdení vam Kasumi ostane v týme ako aj Zaed z iného DLC. Čo sa ešte týka DLC tak možte navšíviť miesto havárie Normandy a Overlord je tiež celkom dobre urobený. Arrival sa vydáte až na koniec galaxie. Tie ostatné DLC su už len Armory a zbrane. Ale aj to poteši.Počas hry si možete vytvoriť románik s nieakým členom vášho týmu a neskôr sa vám zato odvďačí.

Posledná misia je urobená fakt kvalitne. Vyberiete sa cez relé Omega 4 za reaprami presne na ich loď, kde vás čaka veľa zabijánia ale dôležita je hlavne taktika hry. Zaleži len od vás koho si zo sebou zoberiete. Ale neni to úplne jedno. Možu potom niektorý členovia zomrieť už definitívne. Keď sa prestrieľate cez kopu reaprov tak narazíte na obrovského tzv. Human reaper, ktorého zabitie neni len také  ľahke. Samozrejme zálaží aj od toho či hráte na Hardcore, ktorý da niekedy zabrať alebo preferujete viac oddychový Easy. A na konci misii je niečo ako posledný súd. Tu sa odrazí to ako ste hrali hru. Či ste mali členou loyalnycha či nie, od toho tiež závisí kto zomrie. A to hlavné, keď ste hrali za rengada tak zomriete. "Neodporúčam, je to dosť smutne". Keď hráte za Paragona tak prežijete.

Je to moja prvá recenzia ešte sa mám čo učiť. Potešila by ma kladná reakcia od čitatelov ale príjmem aj kritiku.

napísal CyBeR16 1.2.2012

10