Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Space Pirates and Zombies

napísal Kemachi 29.7.2012 pre PC

7.0

Užívateľská recenzia

Mnohým z vás názov Space Pirates and Zombies (SPAZ) zrejme veľa nepovie. Jedná sa o malý nezávislý titul od MinMax Games, čo je herné štúdio tvorené dvojicou Kanaďanov.

Hra nás “prekvapivo” zavedie do budúcnosti. Ľudstvo objavilo nový prvok - Rez. Vďaka nemu sa začala výstavba sieti warp brán naprieč galaxiou. A nová zlatá horúčka po tomto mineráli bola neodvratiteľná. Zvyšoval sa počet kolónii v rôznych ekosystémoch. Tu sa do hry vložila UTA (United Terran Alliance), ktorá mala zabrániť prípadnej pandémii kontrolou warp brán. Avšak galaxia je obrovská a udržovať organizáciu ako UTA v tak veľkom priestore je temer nemožné. Následoval rozpad na jednotlivé bunky, ktoré kontrolujú lokálne systémy a málokedy putujú za ich hranice.

Skupina pirátov začala stavať novú materskú loď – Clockwork, ktorá im má pomôcť dostať sa k jadru galaxie, kde je koncentrácia rezu najväčšia. To je miesto, kde do hry vstupuje hráč. V úvode hry nechýba tutoriál, kde sa zoznámite so základmi hry a dostanete možnosť vytvoriť si svoje prvé lode, základ vašej flotily. Samotná materská loď slúži ako operačná základňa. Nad ňou nemáte žiadnu kontrolu a len málokedy sa priamo účastní bojov.

 



Ako som spomenul, okrem Clockworku budete mať k dispozícii vlastné lode, ktoré môžete priamo ovládať. Avšak hangár materskej lode neunesie desiatky obrovský plavidiel. Vaši vedci spočiatku ani nepoznajú technológie, aby mohli veľké bojové križníky postaviť. Na všetko treba ísť postupne. Začínate s jednou malou ťažobnou loďkou a na konci hry môžete mať smrteľnú flotilu tvorenú 4 korábmi naháňajúcich strach už zďaleka. To však ale trocha predbieham.

Každá z lodí má iné vlastnosti a v hre sa ich nachádza niekoľko desiatok v 5 rôznych veľkostiach, pričom každú z nich si je možné podľa svojich predstáv (v rámci možnosti lodi) prispôsobiť. Máte radi veľké lejzre, ktoré prepaľujú štíty ako by boli kusy papiera? Alebo radšej využiť miesto pre booster motora a nejaké menšie zbrane pre taktiku hit-and-run? Záleží len na hráčovi.

Hovoril som, že zo začiatku veľký výber plavidiel mať nebudete, ako ich teda získať? No predsa od protivníkov. V hre sú 3 frakcie. Už spomínaná vojenská UTA, civilisti a lovci odmien. Každá z nich má svoje vlastné typy lodí. Aby ste mohli budovať nový typ, je treba zničiť nepriateľskú loď a následne zozbierať kúsky pre inžinierov, aby mohli tú konkrétnu loď zrekonštruovať. Aby to nebolo také jednoduché, je potrebné získať viac takýchto kúskov na odomknutie.




UTA a civilisti sú hlavné frakcie. Ich základne sa vyskytujú v každom systéme, pričom sa jedná o uzavreté komunity. Je teda pokojne možné, že „uťáci“ z jedného systému budú vaši nepriatelia, ale hneď za warpovou bránou vás privítajú s otvorenou náručou. Dobré vzťahy so stanicami sú dôležité pre rozvoj vašej skromnej flotily. Mnoho z nich totiž na čiernom trhu ponúka rôzne technológie, či skôr časti plánov na ich zostrojenie. Aby ste mohli mať lepší kanón, či reaktor potrebujete zohnať určitý počet takýchto plánov. Čím zložitejšia technológia, tým viac ich bude treba.

Pýtate sa ako za plány zaplatiť? No predsa rezom! V hre sú 2 typy surovín. Rez, ktorý je potrebný na obchod a stavbu lodí. A goons, teda ľudia, čo tvoria pracovnú a útočnú silu na plavidlách. Čím viac ich máte na palube, tým rýchlejšie dokážu opraviť štíty a so správnymi technológiami dokážu dokonca zaútočiť na protivníkovo plavidlo zvnútra!

V hre nechýbajú ani RPG prvky. Mysleli ste si, že si kúpite super-duper technológiu a hneď ju môžete bez problémov aplikovať? Omyl! V hre je strom technológii. Konkrétne 12 oblastí, do ktorých môžete investovať dáta. Tie slúžia v tejto hre namiesto skúsenosti a je potrebné získať určitý počet dát a voilà! Level up! Dáta sa získavajú po zničených lodiach, či plnením misií (oboma spôsobmi sa získavajú aj ďalšie vyššie spomenuté suroviny).

 



Všimli ste si v názve hry slovo zombie? Čudujete sa, že som o nich ešte nič nepovedal? No, tak si ešte chvíľku počkajte, na rade sú totiž lovci odmien! Tretia frakcia, ktorá disponuje veľkou ničivou silou. Týmto týpkom nerobí problém si od vás pýtať „mýto,“ keď zavítate do ich systému. Prípadne ak sa nesprávate, ako si želajú, môžete čeliť útoku behom vašej misie, či len pri nevinnej návšteve stanice. Ich rešpekt si treba zaslúžiť. Na to slúžia hlavne turnaje. K nim je prístup v každej stanici lovcov odmien. Celkovo sa jedná o zaujímavý element, ktorý v sebe skrýva nemalú výzvu.

Prejdime teraz nachvíľu k sammotnému ovládaniu. V hre máte priamu kontrolu nad jednou loďou z vašej flotily. O kormidlovanie tých ostatných sa stará AI. Medzi plavidlami je možné si ľubovoľne prepínať. Motory sa ovládajú klávesnicou, natočenie lode a kanónov myšou. V ľavom hornom rohu môžete vidieť stav vašej lode. Pod ním sa nachádza stav zvyšku flotily znázornený farebnými ikonkami. Kurzor myši slúži na informáciu o energii v reaktore (hádam ste si nemysleli, že môžete strielať donekonečna s vašim superkanónom) a zobrazuje aj stav úložného priestoru na lodi. V pravom hornom rohu sú zobrazené informácie o práve zameranom plavidle.

Kedykoľvek behom hry je možné využiť taktickú obrazovku, ktorá zastaví hru. Tá ponúka viacero možností pre ovládanie AI, ako aj zaujímavú taktickú možnosť opraviť loď. Áno správne, loď je možné kedykoľvek uprostred boja opraviť. Na to, aby bola opravená sa ale musí presunúť ku Clockworku, potrebuje teda nejaký čas na skok, potom čas na opravu a čas na skok naspäť na bojisko, čím bude na chvíľu chýbať jej podpora v boji. Avšak stále lepšie, než keby bola zničená, nie? Hoci aj zničené plavidlo môže byť znova vybudované a poslané nazad na bojisko. To už však stojí aj troška surovín (troška viac, ak sa jedná o obrovskú bojovú loď).

Rôzne aspekty hry ovplyvňujú špecialisti, tých je možné získať mnohými spôsobmi. Od zvýšenia miesta v nákladnom priestore až po podporu vo viacerých bojových systémov vám môžu pomôcť v podstate so všetkým. Jedná sa o zaujímavý taktický element.

 



Teraz si možno hovoríte: „Už viem všetko o frakciách, ovládaní lodi a surovinách, už je čas na zombie!“ No... aj k tomu sa dostanem. Čo by to bola za hra, keby nemala cieľ. A ako sa dostať k cieľu? No cez príbehové misie! SPAZ je rozdelený do 4 kapitol. Medzi nimi sa nachádzajú menšie prestrihové scény, tie sú aj nahovorené, a to nikým iným ako youtubovou celebritou totalbiscuit-om. Dialógy však už nahovorené nie sú a budete si musieť vystačiť s čítaním. Na druhú stranu nechýba sem tam troška humoru.

Okrem príbehových misií hra ponúka aj sekundárne, ktoré majú svojú vlastnú malú príbehovú líniu. Avšak je ich strašne málo, napočítal som ich približne zo 5. Určite by som privítal ďalšie. Nechýbajú však ani generické vedľajších misií, ktoré môžu byť dobrým zdojom príjmu, avšak časom sa môže dostaviť stereotyp.

Teraz k grafike... ale nie, robím si srandu, tak konečne, prečo sú v názve zombie? Ako sa dajú zombie prekombinovať s vesmírnou stratégiou? Sám som si kládol túto otázku, keď som hru zapínal. Výsledok ma prekvapil. Zombie sú oproti ostatným frakciám trocha odlišné. Majú svoje vlastné lode. No okrem nich dokážu na svoju stranu previesť akýkoľvek vesmírny koráb „živých.“ Pýtate sa: „Akúkoľvek, aj moju?“ Odpoveď znie: áno presne tak! Ako sa proti zombie invázii brániť? Jednoducho! Stačí vyventilovať všetky paluby a všetci na lodi vyletia do vesmíru! Plavidlo infikované zombie však nemôže byť poslané na opravu a vyventilovanie zaberie chvíľku času. Môže sa teda pokojne stať, že hoci váš veľký križník zbavíte infikovaných, jeho zničeniu nezabránite.

 



Zombie majú ešte jednu „peknú“ vlastnosť: množia sa. Na radare žiadna loď? Aaa, už je tu! Mimo to zombie radi útočia na lode zvonku. Pričom takto môžu zabrániť regenerácii štítov. Je to ale celkom zaujímavý pohľad: banda nemŕtvych, ktorí si robia malú party na trupe pýchy vašej flotily.

Čo sa týka grafickej stránky, hra vás privíta pekným 2D spracovaním. Každý prídavok na loď, každé delo, booster, či bomba má svoj vlastný výzor. Nechýbajú rôzne zbraňové efekty ani výbuchy. Na pozadí môžete vidieť trosky, planéty, či čierne diery. Celkovo grafika pôsobí celkom milým dojmom malej nezávislej hry. Zvuk dobre dopĺňa atmosféru.

Po celkovej stránke je SPAZ veľmi zaujímavým titulom. Čo mu však chýba je multiplayer, ktorý by sa sem naozaj hodil. Treba dúfať že v budúcnosti ho autori pridajú aspoň do druhého dielu. Hra má celkovo bavila, aj keď treba povedať, že časom môže pripadať stereotypná. Hracia doba sa môže natiahnuť na viac než 20 hodín. Celkový koncept je však dobrý a s updatami má hra slušný potenciál.

Pekná grafika, hlavný príbeh, trocha humoru, zaujímavé spracovanie vesmírnych zombie, taktické možnosti, rpg elementy a kustomizácia lodí tomuto titulu skóre pridávajú. Uberá však stereotypnosť a absencia multiplayeru. SPAZ možno nie je hra pre každého, ale svoju fanúšikovskú základňu si nájde. Ja som sa pri nej bavil. Príjemných 6,8 boda, zaokrúhľujem na 7.






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Ďalšie užívateľské články k hre

Žiadne ďalšie užívateľské články...Napíšte svoj....

Ďalšie články k hre
Ďalšie užívateľské články
3 Najlepšie trailery
[ 24.10.]
22 The Evil Within
[recenzia 20.10.]
57 Najlepšie soundtracky
[ 18.10.]
11 Forza Horizon 2
[recenzia 15.10.]
3 Thief
[recenzia 14.10.]
10 Styx: Master of Shadows
[recenzia 12.10.]
12 Middle-earth: Shadow of Mordor
[recenzia 6.10.]
9 Wolfenstein: The New Order
[recenzia 4.10.]
3 Snake
[ 30.9.]
38 Dead Rising 3
[recenzia 28.9.]
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2014 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk