XCOM 2 so stealth taktikou, agresívnejším prístupom, multiplayerom a podporou móderov

XCOM 2 nedostalo nový trailer, ale na E3 nechýbalo.

pridal roberto 24.6.2015 o 13:00 pod hry
XCOM 2 so stealth taktikou, agresívnejším prístupom, multiplayerom a podporou móderov

HRY > NOVINKY >

2K Games na E3 nemalo vlastnú konferenciu, a tak sa na obrej obrazovke nemohol objaviť ani XCOM 2. Firaxis Games však však v Los Angeles nechýbalo a delilo sa o ďalšie čriepky informácií o pripravovanom pokračovaním tak úspešného XCOM: Enemy Unknown.

Reč tentokrát bola aj o samotnej hrateľnosti. EU patrilo opatrným. Na každej náročnosti bolo osvedčenou taktikou poslať jedného člena tímu na prieskum o pár krokov vpred, potom za ním presunúť zvyšok tímu, všetkým nastaviť “stráž“, no a už len dúfať, že im neopatrný emzák sám skočí pred hlavne. Firaxis chce bojom vrátiť trochu svižnejšie tempo, a tak sa inšpiruje pôvodnou hrou z roku 1993, kde boli kryty oveľa ľahšie zničiteľné. Spadnutý kmeň stromu ani múr už nebudú tak odolné voči všemožným emzáckym hi-tech zbraniam a číhajúci vojak sa môže ľahko ocitnúť nechránený pred skupinkou nepriateľov. To by malo hráčov motivovať k agresívnejším stratégiám. Zničiteľné prostredie sa prejaví aj pri bojovaní vo viacposchodových budovách, keď pod bojovníkovými nohami zmizne rozstrieľaná podlaha a on sa prepadne o poschodie nižšie.

Aj nástup do misií, minimálne v úvode kampane, bude dosť odlišný. Svet nie je vo vojnovom stave a sprisahanie medzi vládou a mimozemšťanmi buduje svoje lepšie zajtrajšky. XCOM je tajná organizácia a pred bojom sa stráca v dave. Policajti ich totožnosť odhalia iba nablízko, nezačnú robiť poplach na ľubovoľnú vzdialenosť. Infiltrovanie sťažia ľudskí strážcovia zákona, poctivo v kruhu obchádzajúci svoj rajón, ale partizánske jednotky XCOMu sa na oplátku vedia dobre skryť za kdejaký múrik či auto.

Minulosťou sú nevysvetliteľné a neodhadnuteľné nasadenia nepriateľských posíl kamsi na mapu iba preto, že sa aktivoval akýsi script. Emzáci budú prilietať pekne vo výsadkových lodiach, ktorých prílet si bojovníci všimnú a vopred sa zobrazí v užívateľskom prostredí. Bojiská obohatia noví emzáci vrátane vipera – prerasteného hada schopného pritiahnuť si bojovníka XCOMu k sebe, omotať sa okolo neho a začať škrtiť. Nebezpečných kúskov sú však schopní aj XCOMáci. Hacknutie veže pomocou mini-hry sa rovná získaniu veľkej palebnej sily z nečakaného smeru, a teda efektívnemu pokoseniu nepriateľov.

Atmosféru partizánskej vojny a tvrdých podmienok malého tímu podtrhujú dve nové možnosti. Prvou je prehodiť si raneného či paralyzovaného druha cez plece a druhou privolať Skyranger, určiť mu miesto pristátia, nastúpiť a bezostyšne zdrhnúť. Multiplayer zasa poznačia procedurálne generované mapy. Nebudú to “multiplayer mapy“, ale normálne mapy používané aj v kampani a pred každým zápasom sa budú meniť.

XCOM 2 so stealth taktikou, agresívnejším prístupom, multiplayerom a podporou móderov

Hra vyjde iba na PC (oneskorené porty na nové konzoly nie sú vylúčené) a Firaxis dúfa, že dokáže zaujať móderskú komunitu. XCOM: Enemy Unknown síce bol módovateľný, ale o nejakej veľkej podpore zo strany vývojárov sa hovoriť nedá. Popri viacerých drobnostiach z kategórií vylepšení vzhľadu, úprav vojakov či prvkov užívateľského prostredia sa tak výraznejšie presadil iba jeden veľký mód – The Long War. Móderi hráčom ponúkli dlhšiu kampaň, potrebu pár oddychových dní po náročnej akcii, do niektorých misií vpustili až 12 vojakov, a to ešte nie sú všetky  zmeny a vylepšenia pre najnenásytnejších obrancov Zeme, ktoré módu vyniesli veľkú popularitu.

Úspech módu neunikol ani vedeniu Firaxisu a tentokrát by chceli vidieť, ako na ich hru vzniká niekoľko totálnych konverzii, čo podporia skrz Steam Workshop a Unreal Editor a otvorenie prístupu k všetkému od schopností cez texty až po výrobu modelov do generátora máp.

A ako to, že XCOM 2 nadväzuje na neúspešný koniec XCOM: Enemy Unknown? A prečo nie? Štatistiky vraj ukazujú, že priemerný hráč EU zašiel s kampaňou do slepej uličky minimálne raz a musel začínať odznova. Takže príde príležitosť odčiniť svoje chyby. Boje prepuknú v novembri tohto roka, port na OS X a Linux má opäť na starosti Feral Interactive.

XCOM 2 so stealth taktikou, agresívnejším prístupom, multiplayerom a podporou móderov





Páči sa mi!






PC
PS4
Xbox One
Switch

Vývoj: 2K / Firaxis
Štýl: Stratégia / Ťahová
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 5. február 2016
 27.9. 2016 (Xbox One, PS4)
 29.5. 2020 (,Switch)
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19910)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk