Dojmy z Gamescomu: Shiness zmieša RPG s bojovkou

Pozreli sme sa na nenápadné indie RPG, v ktorom sa v novom fantasy svete spájajú tradičné herné prvky s dynamickou bojovkou

pridal matus_ace 10.8.2015 o 20:40 pod hry
Dojmy z Gamescomu: Shiness zmieša RPG s bojovkou

HRY > NOVINKY >

Francúzsky vydavateľ Focus Home Interactive sa pomaly, ale isto, rozrastá a zaraďuje k tým najvýznamnejším. Svoje portfólio stále rozširujú a postupne pod svoje krídla naberajú aj menšie štúdiá, ktorým umožňujú vydávať ich hry. Podobným prípadom je aj francúzske indie štúdio Enigami, ktoré na Kickstarteri uspelo so svojim netradičným RPG Shiness. A práve na túto hru sme sa boli v stánku Focusu pozrieť, pričom nám o nej niečo viac prezradil aj Hazem Hawash, zakladateľ štúdia.

Shiness sa pokúša zaujať hneď na niekoľkých frontoch. Jedným je grafické stvárnenie a vizuálna štylizácia. Tá vychádza z manga štýlu a výrazne pripomína ázijskú produkciu, v ktorej sa autori zjavne inšpirovali. Tomu zodpovedá aj cel-shade spracovanie v UE3. Postavy sú zvieratká s ľudskými črtami a vlastnosťami. Taktiež majú rôzne osobnosti a žijú v komunitách, čo sa neskôr odráža pri plnení úloh.

Druhým frontom je samotný herný koncept, ktorý kombinuje tradične zamerané RPG s dynamickým súbojovým systémom, aký môžete poznať z akčných hier ako Naruto alebo Dragon Ball. A to so všetkým, aj s oznámením započatého súboja a záverečným hodnotením za jeho prevedenie. Autori sa takto chceli vyhnúť nudnému ťahovému súbojovému systému a podľa dema sa im to celkom dobre podarilo. Súbojový systém bude rozsiahly a postupne sa budete učiť nové prvky a skilly, pričom si ich sami môžete kombinovať a vytvárať, až sa celkovo naučíte viac ako 20 rôznych spellov a útokov.

Hra okamžite zaujala netradičným RPG systémom, čo sa týka schopností. Aj také elementárne veci ako napríklad skok sa totiž musíte naučiť. Robí sa to tak, že si skok ako schopnosť vložíte do aktívnych slotov. No akonáhle sa skákať naučíte, už nepotrebujete mať túto schopnosť equipnutú a môžete sa sústrediť na ďalšie. Itemy zase získavate z príšeriek, ktoré chytáte. V priebehu hry sa k vám navyše pripoja ďalšie postavičky a dokážete vytvoriť tím. Tímy hráčov sa budú rôzniť na základe rozhodnutí, ktoré v hre spravíte. Takto môžete pribrať až 5 postáv, ktoré môžu mať rôzne špecializácie a ako v boji, tak pri chodení po svete sa medzi nimi môžete prepínať.

V Shiness nie je len jedna cesta plnenia questov. Vždy ich existuje niekoľko, no musíte počítať s následkami. Nie každého musíte nakopať, niekedy postačí aj rozhovor. Systém dialógov nie je zložitý, no pre hru postačuje. Postavy sa s vami dokážu dlho vykecávať, no vy potom reagujete buď pozitívne alebo negatívne. Vaše rozhodnutia budú mať dopad na svet. Ak niekde niekoho nakopete poriadne do zadku, môže vás celá jeho osada nenávidieť a vždy na vás útočiť, čo pravdepodobne nie je to, čo by ste v hre chceli zažívať.

Dojmy z Gamescomu: Shiness zmieša RPG s bojovkou

Shiness je veľký duch, ktorý obýva svet Meteora a riadi v ňom všetko. Rozdeľuje sa na 4 časti a tieto ovplyvňujú aj vaše postavy. Podľa toho, aké schopnosti využívate, sa vám zlepšujú štatistiky v štvorici takýchto kruhov. Herný svet nebude priamo otvorený, ale dostatočne veľký na to, aby budil dobrý dojem a umožňoval veľkú voľnosť. Je inšpirovaný svetom zo Zelda hier a pri prechádzaní ním to bolo aj poznať. Len prvý dungeon je skutočne obrovský a zaberie zhruba 2 hodiny. Samotný hlavný príbeh by vám mal zabrať zhruba 15 hodín, no to je číslo bez vedľajších questov. Náročnosť hry progresívne stúpa, takže sa nemôže stať, aby ste boli v niektorom bode výrazne silnejší ako nepriatelia.

Tento svet však zaujme aj v iných ohľadoch. Autori sa spojili s rôznymi lingvistami a 2 roky tvorili pre hru vlastný systém reči, ktorý obsahuje viac ako 10000 slov a má vlastné pravidlá. Taktiež hra samotná, aj keď môže pôsobiť detsky, obsahuje aj náročnejšie témy a nemusíte byť prekvapení, ak počas plnenia vedľajších questov narazíte na politické témy, či hrozbu eko terorizmu. A viac sa dozvieme začiatkom budúceho roka na PC, Xbox One a PS4. Hru bude navyše sprevádzať aj komks, ktorý sa na rovnaké udalosti pozrie z pohľadu inej postavy.





Páči sa mi!






Dojmy z Gamescomu: Shiness zmieša RPG s bojovkou
PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Ynnis Interactive / Enigami
Štýl: Bojovka / RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 18. apríl 2017
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19964)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk