Dôležité rozhodnutia hry Stellaris

Koľko nôh má mať zakladajúca rasa? Vyplatí sa militantný kolektivizmus alebo xenofóbny spiritualizmus? Monarchia alebo oligarchia? Warp alebo generátor čiernych dier?

pridal roberto 25.12.2015 o 10:46 pod hry
Dôležité rozhodnutia hry Stellaris

HRY > NOVINKY >

V Stellaris bude môcť každý z nás vládnuť svojmu vesmírnemu impériu. Ale aké impérium to bude, o tom si každý rozhodne sám a vývojári z Paradox Interactive už na blogu venovanom hre pripravovanej pre rok 2016 odhalili mnoho z možností a dôležitých rozhodnutí budúceho vládcu galaxie.

Základnou voľbou je výber zakladajúcej rasy. Paradox pripravuje približne 100 unikátnych animovaných portrétov, ktoré síce nie sú dôležité pre hrateľnosť, ale prezrádzajú príslušnosť rasy k jednej zo šiestich veľkých skupín - cicavce, článkonožce, vtáky, plazy, mäkkýše a huby. Príslušnosť ku skupine sa prejaví aj na názvoch lodí a kolónií. Hra však bude rozlišovať medzi zakladajúcou rasou s nemennými rysmi a impériom, ktoré bude môcť pohltiť domovské planéty rôznych rás.

Dôležité rozhodnutia hry Stellaris

Ďalej si bude treba ešte pred štartom hry zvoliť povahu svojho národa. Tri body sa budú dať investovať do kolektivizmu vs. individualizmu, xenofóbnosti vs. xenofílie, militarizmu vs. pacifizmu a materializmu vs. spiritualizmu. Pri investovaní dvoch bodov do rovnakej povahovej vlastnosti sa z rasy stanú fanatici, čo samozrejme prinesie výhody i nevýhody.

Predchádzajúca voľba bude limitovať voľbu formy vládnutia, ale vždy budú v ponuke minimálne tri - nejaký druh oligarchie, demokracie a monarchie. Každý typ bude mať vlastné výhody a nevýhody, napríklad absenciu volieb vodcu pri monarchii, kde je nástupca daný, nech je aký je.

Dôležité rozhodnutia hry Stellaris

Vládcovia časom zostarnú a budú musieť byť nahradení. V militantne založených impériách budú kandidátmi admiráli a generáli, v technokratických spoločenstvách sa presadia vedci, ale najčastejšie sa bude vyberať z guvernérov vládnucich jednotlivým svetom či sektorom. Vlastnosti nového vládcu budú mať dopad na celý štát/impérium/spoločenstvo...

Galaxia je obrovská a tak bude hráč skôr či neskôr postavený pred otázku, ako prekoná cestovanie rýchlosťou svetla. Jednou z troch možností je využívanie warpových motorov. Tento spôsob cestovania je možný, iba ak je takýmto motorom vybavená každá loď flotily, preto aj nákladný. Síce poskytuje slobodu pri putovaní vesmírom, ale dosah jedného skoku je obmedzený a pri dlhších presunoch je potrebné skákať opakovane, čo zaberie veľa času.

Umelo vytvorená červia diera naopak okamžite prenesie celú flotilu z jedného konca galaxie na druhý, ale dokáže ju otvoriť iba špecializovaná vesmírna stanica, ktorá pred jej vytvorením potrebuje čas na prípravu. Hyper pohon je rýchlejší ako warpový pohon, ale umožňuje iba pohyb po líniách vedúcich naprieč galaxiou a prieskumná či vojnová výprava tak môže byť ľahko zablokovaná.

Dôležité rozhodnutia hry Stellaris

vieme, že v hre budú tri typy vedcov/bádateľov - fyzici, inžinieri a sociológovia a v čele každého odvetia bude jeden vedec, takže impérium môže viesť tri programy súčasne. Postup v jednotlivých kategóriách nebude po technologickom strome, bude založený na čiastočne náhodnej ponuke troch technológií alias kariet. Hráč si vyberie jednu a ďalšie dve sa vrátia do balíčka. Jednotlivé karty však dostanú rôzne vysokú pravdepodobnosť, že budú medzi trojicou ponúknutých kariet, takže bude extrémne nepravdepodobné, aby sa pokročilá technológia objavila na začiatku hry.

Pravdepodobnosť jej zaradenia do výberu ovplyvní množstvo faktorov - povaha impéria, vlastnosti hlavného vedca či už učinené objavy. Niektoré "karty" sa objavia iba pri špeciálnych príležitostiach, napríklad pri skúmaní anomálií. Unikátne karty budú doplnené o procedurálne generované typu "zvýšenie sily všetkých laserových zbraní o x percent".

Vesmírnej grand stratégie by sme sa mali dočkať v priebehu roka 2016.

Dôležité rozhodnutia hry Stellaris





Páči sa mi!






PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Paradox Interactive / Paradox Development Studio
Štýl: Stratégia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9. máj 2016
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Procesor na notebooku - vysoké... (11)
Zdar mám tento procesor na notebooku: intel core i...
|Prevodník av na hdmi (1)
Ahojte, odporučili by ste nejaký prevodník prevodn...
|Predám pc pc ryzen 5 5500, rx ... (4)
Predám PC v nasledujúcej konfigurácii: Procesor: ...
|Rtx 4070 vs rx 7800 xt/ 7900 g... (9)
Zdravím! Nedávno som skladal nový PC, cca 3 týždn...
|Madison vr (1)
Chcel by som opýtať mám nárok na nejakú zľavu na M...
|Svet, ukrajina, vojny ... (21538)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk