Aký bude Xcom 2 a čo si na nás pripravili mimozemšťania? |
Vyskúšali sme si preview verziu očakávanej ťahovej stratégie a povieme vám, čo vás v hre čaká.
Vo februári svet zaplavia mimozemšťania v hre Xcom 2. Zrejme už horíte nedočkavosťou a ste zvedaví, čo nové prinesie pokračovanie úspešnej ťahovej stratégie z roku 2012. Lov na mimozemšťanov sme si vyskúšali v predstihu, a tak vám prezradíme, čo vás už čoskoro čaká.
Hra sa odohráva na Zemi, ktorú si podrobili neželaní návštevníci z vesmíru. Na svete vládne totalitný režim a na všetko dozerajú vojenské jednotky s priliehavými prilbami. Ľudia sú zotročení vo vlastnej domovine, ale nie všetci sú ochotní podrobiť sa. Práve tých povediete a zjednotíte v mene odboja so sídlom na mobilnej základni Avenger.
Avenger má podobnú štruktúru ako podzemné sídlo, ktoré poznáte z prvej časti, ale výhodou je, že sa môže premiestňovať v teréne. Okrem kancelárie veliteľa (teda vás) obsahuje štyri základné sekcie. Výskumné centrum je určené na analyzovanie DNA mimozemšťanov a získavanie nových technológií. Inžinieri vo svojich priestoroch zas vyrábajú predmety a asistujú pri úprave priestorov základne, kde po vyprataní bordelu postavíte nové zariadenia a užitočné miestnosti. V zbrojnici verbujete a vyzbrojíte svojich vojakov, ktorí opäť majú rôzne zamerania (zaujímavý je špecialista s defenzívnym dronom), získavajú skúsenosti, sú povyšovaní a s hodnosťami im pribúdajú aj špeciálne schopnosti. Veliteľské centrum slúži na koordinovanie misií a činností odboja. Na základni je teda väčšina vecí po starom. V teréne je to už ale iné.
Z hlavnej základne vyskočíte na svetovú mapu, kde sa vám postupne odhaľujú sektory s externými základňami rebelov. Po vytvorení komunikačného systému a nadviazaní kontaktu, čo trvá niekoľko kôl, sa k vám postupne ochotne pridajú odbojári vo východnej Európe, Ázii, Indii, Arktíde a na ďalších miestach. Prinesie vám to pravidelný prísun zásob, ktorý ešte zvýšite budovaním rádiokomunikačných systémov. Okrem toho, keď je na území rebelov prítomný Avenger, ponúkajú bonusy vo forme zdravotnej či inej pomoci a tiež možnosť najímať ďalších vojakov, ale aj vedcov. Nie však zadarmo.
Vašu mobilnú základňu môžete presúvať aj k objaveným zdrojom v rôznych častiach sveta. Treba však myslieť na to, že Avenger nemôže byť všade naraz, takže si treba určiť priority. Kým budete niekoľko kôl dolovať suroviny na jednom mieste, môžu sa inde vyskytnúť nové udalosti a aktivity, kvôli ktorým by ste mali zbieranie zásob prerušiť a zmeniť lokalitu. Napríklad niektorú vysunutú základňu odboja napadnú mimozemšťania, a tak by ste ju mali brániť, inak prídete o územie alebo vás čaká iná bojová misia.
Boje využívajú osvedčený ťahový systém, kde ovládate jednotlivých členov spočiatku štvorčlenného tímu vojakov. Zahrňuje však aj nové prvky, ktoré ho robia viac taktickejším. Každý vojak môže v kole vykonať dve akcie, ktoré využijete na pohyb, výstrel, nabíjanie zbrane a po novom aj na zbieranie predmetov, nosenie ranených alebo hackovanie. To je vlastne nenáročný proces pri odomykaní dvier alebo (de)aktivovaní dôležitých zariadení, ktorý zvládne každá postava. Vojaci sa môžu kryť za objektmi a v pohotovostnom režime reagujú paľbou na nepriateľa, ktorý sa ukáže v dohľade.
V úvode misie je spravidla váš tím utajený, čo znamená, že nepriatelia o vás nevedia, kým na nich nezaútočíte alebo nevstúpite do zorného poľa hliadok a bezpečnostných systémov. V princípe je teda možné dostať sa na miesto určenia, napríklad k uväznenému rukojemníkovi, aj bez násilia s využitím stealth postupu. K boju však spravidla skôr či neskôr dôjde, no môžete sa naň pripraviť a vhodne rozostaviť svojich vojakov. Po splnení úlohy, prípadne pri ústupe, môžete okrem presunu na evakuačný bod využiť aj privolanie leteckého transportu na vami určené miesto, odkiaľ sa potom vaši vojaci vyšplhajú po lane a opustia vojnovú zónu.
Boje sú už v úvodných misiách celkom slušnou výzvou. Tentoraz nezačínate zabíjaním slabých sivých mužíčkov, ktorých zdoláte s prstom v nose. Proti vám stoja solídne vyzbrojené hliadky, ktoré môžu aj označiť vašich mužov ako prioritný cieľ. Väčším problémom je však ich veliteľ, ktorý sa pretŕča vo svojej pravej podobe a vyzerá dosť hrozivo. Používa psychické sily, ktorými vyvoláva vo vašich vojakoch paniku, ovládne niektorého z nich alebo dokonca oživuje mŕtvych. Navyše na splnenie cieľov misií spravidla máte obmedzený počet kôl, takže treba konať rýchlo. Vojaci môžu byť v boji zabití alebo po vypršaní časového limitu zajatí.
Toto všetko vás čaká už v úvode hry, ale Xcom 2 ponúka oveľa viac. Okrem iného aj multiplayer. Podrobnosti vám už ale prinesieme v recenzii, ktorú môžete očakávať budúci mesiac. Xcom 2 vychádza 5. februára.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- PC verzia Ghost of Tsushima zmizla z ponuky 180 krajín 276
- Nový Lord of the Rings: The Hunt for Gollum film ohlásený, príde v roku 2026 82
- DOJMY: Forgotten but Unbroken 16
- Sarah Bond: Nová Xbox konzola bude zameraná na výkon, každá naša hra príde do Game 83
- RECENZIA: Homeworld 3 5
- Microsoft zatvára niektoré štúdiá v Bethesde, ruší autorov Redfallu, ale aj autoro 172
- VIDEO : Wednesday ukazuje obsadenie druhej série 30
- Nový ROG Ally X handheld bude predstavený 2. júna 96
- Zábery z natáčania druhej série The Last of Us seriálu 97 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: 2K / Firaxis Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|