The Path of Motus - keď sa trolom nedarí |
V hre od jediného človeka nájdete nápadité prvky a hlavolamy, ale celkový výsledok nie je celkom uspokojivý.
Neveľký titul The Path of Motus je splneným projektom jedného herného vývojára menom Michael Hicks. Pracoval na hre sám a to chce hlavne pochvalu za odvahu, ale na druhej strane výsledok aj tak vyzerá a ďalšie Mashinky (hra od českého vývojára Jana Zeleného)sa nekonajú. .
Príbeh ponúka pôsobivé odkazy na problémy bežného života. Ocitáte sa v koži malého trola, ktorý zažíva šikanovanie a nepochopenie, pretože je odlišný. Na rozdiel od iných trolov má ako jediný zelené vlasy. Počas celej hry, ktorá vám zaberie približne tri hodiny, absolvujete celý jeho život - detstvo, pubertu, dospelosť aj starobu. V priebehu hry nachádzate textové informácie o jeho osudoch.
Keďže sa jedná o trolov, tak svoje problémy riešia inak, než bežní ľudia. Ale vo výsledku to vyznie podobne. A práve v riešení problémov sú najväčšie nedostatky. Hrateľnosť spočíva v dvoch základných pilieroch – v súbojovom systéme a v riešení hádaniek.
Súbojový systém je veľmi veľký nepodarok a azda prvýkrát v živote som sa stretol s takým nepodareným ovládaním v 2D hre. Skáčete a tým uhýbate slovným útokom protivníka. Tie používate aj vy, a tak sa hádate navzájom. Pritom musíte presne vedieť, kedy sa vyhnúť a kedy zaútočiť. Striedate písmená na klávesnici ako na bežiacom páse a trpíte pri každom jednom stlačení. Veľmi nemotorné ovládanie sa prejaví v ťažších situáciách. Občas narazíte aj na parťáka, s ktorým sa môžete prepnúť a pomôcť si tak vo vyriešení prekážky.
O niečo lepšie je na tom logická časť, ktorá spočíva v starej japonskej hre Mosty. Musíte správne pospájať body tak, aby to matematicky, ale aj logicky dávalo zmysel. Avšak ani to nie je pôvodná myšlienka autora. Celá hra je sprevádzaná slabými otravnými zvukmi, ktoré by ste chceli vypnúť kladivom. Ale až nadmieru lákavý je hudobný sprievod, ktorý by mohli závidieť aj hry s oveľa vyšším rozpočtom.
Naopak grafické spracovanie neočarí vôbec – na prvý pohľad možno niekomu pripadá príjemné, ale absolútna neoriginalita v kombinácií so slabými animáciami sklame. Najviac nápadité sú slovné útoky, ktoré sú farebne pekne prevedené.
The Path of Motus to sú dobré motívy potlačené slabým spracovaním a frustrujúca hrateľnosť, ktorá je uvoľnená príjemnými logickými hádankami a pomerne zaujímavým príbehom. Orientačná herná doba je približne tri hodiny. Pre mnohých je ale tento čas nereálny, pretože niektoré úseky budete hrať mnohokrát, kým sa posuniete ďalej. Či už to bol zámer, alebo nie, to nie je dôležité. Podľa všetkého to je chyba vývojára, z ktorej sa treba poučiť do budúcna. Autor má v každom prípade výborné nápady, no ich prevedenie do praxe je ťažkopádne a vo výsledku to vôbec nestačí.
The Path of Motus momentálne nájdete na Steame so zľavou 15 % za necelých 11 €.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >
PS4
PC Xbox One Vývoj: Michael Hicks Štýl: Adventúra / Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|