PRIHLÁS

Square Enix reštartuje stratégiu: Viac platforiem, viac PC a menej plytvania

Square Enix už ide tlačiť multiplatformovú stratégiu pre veľké tituly, viac sa zamerajú na PC, ktoré im výrazne rastie. Ale reštart bude trvať tri roky.

pridal saver 14.5.2025 o 17:28 pod hry
Square Enix reštartuje stratégiu: Viac platforiem, viac PC a menej plytvania

HRY > NOVINKY >

Square Enix predstavila nový strednodobý plán s názvom Reboots and Awakens, ktorý predstavuje 3-ročný reštart zameraný na dlhodobý rast a vyššiu ziskovosť. Cieľom je zefektívniť vývoj, posilniť multiplatformovosť a rozšíriť príjmy z digitálnych kanálov – najmä na PC. Počúvame to už asi rok, tak dúfajme, že s tým už tentoraz aj reálne začnú.

Štyri strategické smery:

  • Zvýšenie produktivity vo vývoji hier
    Spoločnosť zásadne zreorganizovala domáce štúdiá a zaviedla centralizované riadenie vývojového portfólia. Cieľom je prechod od kvantity k kvalite a optimalizácia nákladov – vrátane zníženia reklamných výdavkov v pomere k tržbám.
  • Rozšírenie zákazníckych kontaktov a multiplatformových predajov
    Square Enix výrazne podporuje rozšírenie HD aj SD titulov na PC, kde zaznamenala silný rast. Tržby z PC vzrástli z približne 20% na takmer 40% v priebehu troch rokov. Firma zároveň prenikla na čínsky trh cez digitálne distribučné kanály a podporuje presun katalógových hier na nové platformy.
  • Zavedenie stabilizačných opatrení
    Firma reformuje štruktúry v zahraničí a optimalizuje prevádzkové výdavky. Cieľom je dlhodobo stabilná infraštruktúra vývoja a prevádzky.
  • Zodpovedné narábanie s kapitálom
    Square Enix vyčlenila 100 miliárd jenov na strategické investície v období do marca 2027 a plánuje dosiahnuť 15 % prevádzkovú maržu a ROE minimálne 10 %. Súčasťou je aj rušenie menej nádejných projektov a presmerovanie zdrojov na tituly s vyšším potenciálom.

Square Enix reštartuje stratégiu: Viac platforiem, viac PC a menej plytvania

Dlhodobý cieľ: stabilný multiplatformový vývoj

Počas „trojročného reštartu“ má firma v pláne uviesť viaceré nové tituly a porty na Nintendo Switch 2, PC či mobilné platformy. Po roku 2028 chce prejsť na pravidelné vydávanie veľkých titulov naprieč viacerými platformami.

Square Enix sa tak zjavne inšpiruje konkurenciou ako Capcom, ktorý veľmi dobre zvládol prechod do modernej doby a to multiplatformovosťou, kvalitnými remakmi a PC podporou.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|3d tlač a všetko okolo (26)
Ahojte. Pred pár rokmi som založil vlákno na túto ...
|Pc pre kamosa 1100-1200€ (18)
Ahojte. Kamos si chce kupit pc a dat si ho poskl...
|Steam deck oled - neustále akt... (0)
Zdar chcem sa spýtať, či nemá niekto podobnú skúse...
|Nintendo switch - zrusenie vir... (0)
Ahojte, kto ste patchovali konzolu, tak sa vam ...
|Predam bayonettu 1 na nintendo... (0)
Mal som k Bayo 2 kod pre bayonettu 1, mam to prejd...
|Sector hraje ... (125538)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (62771)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Filmy filmy filmy film... (47236)
O filmoch. Hádam chápete....
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44231)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Must see (41787)
Su veci ktore sa slovami opisat nedaju a preto pat...
|Svet, ukrajina, vojny ... (38993)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk