PRIHLÁS

Aká bude budúcnosť herných enginov s AI?

AI prináša zmeny do herných enginov.

pridal saver 10.8.2025 o 13:15 pod hry
Aká bude budúcnosť herných enginov s AI?

HRY > NOVINKY >

Vývoj herných enginov stojí na prahu zásadnej zmeny. Popri tradičných prístupoch k simulácii herného sveta sa čoraz viac hovorí o využití umelej inteligencie, a to nielen na generovanie obsahu, ale aj na samotný proces renderovania.

Diskusia medzi tvorcami hier, vrátane Tima Sweeneyho (CEO Epic Games) a Kiarana Ritchieho (Principal Animation Programmer v Epic Games), odhaľuje, akým smerom sa môže herný priemysel uberať.

 

Dva svety simulácie

Tim Sweeney naznačuje, že majú dva simulačné typy enginov:

  • Deterministický model - robí presne to, čo mu vývojár zadá, výsledok je opakovateľný a predvídateľný.
  • Kreatívny model - dokáže priniesť nekonečnú variáciu a originalitu, no výsledky sú nepredvídateľné.

Podľa Sweeneyho nastane skutočný prelom vtedy, keď sa tieto dva prístupy spoja do jedného systému, ktorý spojí presnú kontrolu a kreativitu.

Hybridný prístup ako budúcnosť

Kiaran Ritchie hovorí, že ďalším krokom budú hybridné enginy. Základom zostane tradične simulovaný herný stav, ktorý zabezpečí presnosť a opakovateľnosť, no k nemu sa pripojí AI renderovací engine. Ten sa postará o dynamické vizuálne efekty - napríklad stopy v piesku, realistické správanie látok či drobné environmentálne zmeny. Aj tieto „kozmetické“ prvky však podľa Ritchieho musia zostať pod kontrolou art direktorov, aby bola zachovaná vizuálna konzistencia.

Nové nástroje a AI-first filozofia

Veľká časť debaty sa týkala aj nástrojov, ktoré vývojári používajú. Súčasné rozhrania založené na klikoch nie sú ideálne pre automatizáciu a prácu AI agentov. Ritchie preto vidí budúcnosť v textových API, ktoré sú menej nejednoznačné, lepšie reprodukovateľné a konzistentné.
Takýto prístup by umožnil AI lepšie komunikovať so softvérovými systémami a zároveň by ponechal možnosť manuálneho ovládania tam, kde je to potrebné.

AI ako tvorca kódu a obsahu

V diskusii zaznelo aj, že AI by v budúcnosti mohla generovať samotný simulačný kód v reálnom čase - nielen vizuály a efekty, ale aj správanie objektov, NPC či dialógy. Pre zachovanie vizuálnej konzistencie sa spomína možnosť poskytovať AI farebne kódované rendery alebo stredne detailné 3D modely ako referencie. AI by ich potom mohla prešt&lizovať podľa potreby, bez narušenia herného dizajnu.

Epic týmto príspevkami reagoval na práve predstavenú novú verziu AI enginu od Google, ktorá generuje obsah priamo, aj keď stále nie konzistentne alebo dostatočne kvalitne. 





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Ako zostat na windows 10 po uk... (1)
Zdravim, mozno to niektori z vas nezaregistrova...
|Oled tv vs neo qled tv (5)
Ahojte, taaaakže po kúpe OLED monitora som si pove...
|Hra (2)
Ako teda mam vytvoriť hru...
|Holdfast: nations at war - cz/... (0)
Zdar chcem sa spýtať, či neexistuje československá...
|Skrinka na pc (7)
ahojte.viete mi doporuciť nejaku dobru predajnu na...
|Screenshots (63683)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Sector hraje ... (126617)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44427)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Hlavná diskusia (33)
O všetkom, respektíve ak máte nejaké otázky alebo ...
|Diskusia k hlasovaniu (sector) (11115)
Tu môžete rozviesť svoje zahlasovanie v sector hla...
|Svet, ukrajina, vojny ... (42128)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk