Aká bude budúcnosť herných enginov s AI? |
AI prináša zmeny do herných enginov.
Vývoj herných enginov stojí na prahu zásadnej zmeny. Popri tradičných prístupoch k simulácii herného sveta sa čoraz viac hovorí o využití umelej inteligencie, a to nielen na generovanie obsahu, ale aj na samotný proces renderovania.
Diskusia medzi tvorcami hier, vrátane Tima Sweeneyho (CEO Epic Games) a Kiarana Ritchieho (Principal Animation Programmer v Epic Games), odhaľuje, akým smerom sa môže herný priemysel uberať.
We have two simulation models. One that does exactly what you tell it, repeatable. And another that can do anything with infinite variation and creativity but unpredictably. The magic will happen when the two are brought together.
- Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) August 5, 2025
Dva svety simulácie
Tim Sweeney naznačuje, že majú dva simulačné typy enginov:
- Deterministický model - robí presne to, čo mu vývojár zadá, výsledok je opakovateľný a predvídateľný.
- Kreatívny model - dokáže priniesť nekonečnú variáciu a originalitu, no výsledky sú nepredvídateľné.
Podľa Sweeneyho nastane skutočný prelom vtedy, keď sa tieto dva prístupy spoja do jedného systému, ktorý spojí presnú kontrolu a kreativitu.
Hybridný prístup ako budúcnosť
Kiaran Ritchie hovorí, že ďalším krokom budú hybridné enginy. Základom zostane tradične simulovaný herný stav, ktorý zabezpečí presnosť a opakovateľnosť, no k nemu sa pripojí AI renderovací engine. Ten sa postará o dynamické vizuálne efekty - napríklad stopy v piesku, realistické správanie látok či drobné environmentálne zmeny. Aj tieto „kozmetické“ prvky však podľa Ritchieho musia zostať pod kontrolou art direktorov, aby bola zachovaná vizuálna konzistencia.
Nové nástroje a AI-first filozofia
Veľká časť debaty sa týkala aj nástrojov, ktoré vývojári používajú. Súčasné rozhrania založené na klikoch nie sú ideálne pre automatizáciu a prácu AI agentov. Ritchie preto vidí budúcnosť v textových API, ktoré sú menej nejednoznačné, lepšie reprodukovateľné a konzistentné.
Takýto prístup by umožnil AI lepšie komunikovať so softvérovými systémami a zároveň by ponechal možnosť manuálneho ovládania tam, kde je to potrebné.
AI ako tvorca kódu a obsahu
V diskusii zaznelo aj, že AI by v budúcnosti mohla generovať samotný simulačný kód v reálnom čase - nielen vizuály a efekty, ale aj správanie objektov, NPC či dialógy. Pre zachovanie vizuálnej konzistencie sa spomína možnosť poskytovať AI farebne kódované rendery alebo stredne detailné 3D modely ako referencie. AI by ich potom mohla prešt&lizovať podľa potreby, bez narušenia herného dizajnu.
Epic týmto príspevkami reagoval na práve predstavenú novú verziu AI enginu od Google, ktorá generuje obsah priamo, aj keď stále nie konzistentne alebo dostatočne kvalitne.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Mafia: The Old Country 159
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 117
- PS6 má byť výkonom na úrovni 9070XT, nový Xbox mierne vyššie, na úrovni RTX 5080 120
- Recenzie na Mafia: The Old Country vychádzajú 43
- DOJMY: Titan Quest II 37
- Článok: Mafia: The Old Country - Cesta na Sicíliu za koreňmi organizovaného zločinu 3
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 103
- Ako PlayStation 5 konzola predala 80 miliónov kusov, Sony hovorí, že z hardvérovéh 63
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 77
- Zeus grafická karta má byť v ray tracingu 2.5x rýchlejšia ako RTX 5090 ... teoreti 24 zobraziť viac článkov >