World of Warcraft: Midnight sa predstavil, prinesie vlastné domy, nové zóny, tri raidy a špecializáciu pre Demon Hunterov |
Blizzard na Gamescome priblížil novú expanziu pre World of Warcraft.
Blizzard na Gamescome 2025 bližšie predstavil druhú kapitolu Worldsoul ságy - rozšírenie World of Warcraft: Midnight. Hráčov opäť zavedie do elfského kráľovstva Quel’Thalas, kde sa Azeroth ocitá na pokraji záhuby. Na scéne sa objavuje Xal’atath s Voidstorm inváziou a príbeh sa sústreďuje na stret Svetla a Prázdnoty. Popri epickom konflikte prináša Midnight aj dlho očakávanú funkciu - Player Housing.
Návrat na povrch Azerothu
Po udalostiach v The War Within sa dej Midnight odohráva prevažne na povrchu, pričom začína obranou Sunwellu a Silvermoon City. Hráči budú postupne putovať cez štyri hlavné zóny:
- Eversong Woods / Silvermoon City - prepracovaná oblasť, kde sa dočasne stretáva Aliancia aj Horda. Objavia sa nové Delves a návrat Amani trollov.
- Zul’Aman - odhalené územie lesných trollov vedených vnukmi Zul’jina. Okrem tajomstva umlčaných Loa zaujme aj nečakanou faunou - kapybarami.
- Harandar - prales pri koreňoch World Trees, domov bioluminiscenčnej rasy Haranir.
- Voidstorm - chaotický svet nasiaknutý energiou Prázdnoty, ktorý ponúkne masívnu PvP zónu.
Raidy už od štartu
Na rozdiel od predošlých expanzií prinesie Midnight hneď tri raidy už v prvej sezóne:
- The Voidspire - 6-bossová ofenzíva proti pevnosti Xal’atath.
- The Dreamrift - surrealistické prostredie nočných môr a polozrodených božstiev.
- March on Quel’danas - kratší, príbehovo zameraný raid.
Všetky budú dostupné aj v Story Mode, čo umožní zažiť kompletný dej aj hráčom, ktorí neraidujú na vyšších obtiažnostiach.
Nové systémy a hrateľné možnosti
Midnight predstaví viacero čerstvých prvkov:
- PREY - dobrovoľný lov mocných bytostí so systémom progresie „Anguish“, ktorý odmeňuje kozmetikou, mountmi a dekoráciami pre Housing.
- Nová rasa Haranir - starobylý národ s prepojením na zem a hubovú biológiu, dostupný pre viaceré triedy.
- Nová Demon Hunter špecializácia Devourer - ranged DPS využívajúci sily Prázdnoty. Void Elfovia získajú možnosť hrať Demon Hunterov.
Player Housing - konečne realitou
Najväčším ťahákom je Housing, ktorý sa stáva trvalou súčasťou hry.
- Stavba domu - voľné umiestňovanie, otáčanie, zväčšovanie či farbenie predmetov.
- Neighborhoods - susedstvá pre približne 50 hráčov, verejné alebo súkromné, ideálne pre guildy či priateľov.
- Progresia a dekorácie - odomykateľné cez questy, raidy, crafting aj PREY. Postup vylepšuje domy o nové miestnosti a farebné varianty.
Blizzard zdôraznil, že systém je čisto kozmetický a neobsahuje žiadne pay-to-win prvky.
Kvalitatívne vylepšenia
Rozšírenie prinesie aj prepracovaný používateľský komfort:
- Transmog 2.0 - free prepínanie outfitov, automatické zmeny podľa kontextu.
- Cooldown Manager a Combat Assistant - lepšia kontrola nad rotáciami a defenzívami.
- Prepracované HUD a nameplaty.
Midnight ponúkne zjednodušené levelovanie, catch-up systémy a „Lorewalking“ - hranie vybraných kľúčových momentov zo starších expanzií. Nováčikovia tak dostanú ucelený príbehový oblúk a návratní hráči rýchlu orientáciu v dianí.
Rozšírenie World of Warcraft: Midnight bude dostupné najneskôr do 30. júna 2026. Predobjednávky sú už otvorené cez Battle.net, pričom všetky edície obsahujú Housing. Epic Edition navyše ponúka prístup do bety, trojdňový early access a exkluzívne dekorácie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 30
- RECENZIA: Lies of P: Overture 46
- Mafia: The Old Country sa bude ďalej rozširovať 40
- Blizzard pravdepodobne odhalil novú triedu pre Diablo 4 42
- Battlefield 6 - analýza deštrukcie a grafiky 65
- CrisisX ponúkne 1200 kilometrov štvorcových otvoreného sveta 19
- Mafia: The Old Country sa pochválila svojimi číslami 36
- Battlefield sa postupne stane každoročným titulom 67
- RECENZIA: Heretic + Hexen 13
- Gamescom Opening Night Live livestream je online 55 zobraziť viac článkov >