Festival COMICS SALON na 38. ročníku prinesie bohatý program |
Počas víkendu môžete stretnúť tvorcov spoločností Wargaming, 11 Bit Studios, ale aj rôznych slovenských a českých vývojárov, vrátane Ingame Studios.
Zakončenie leta si ako každý rok môžete prísť užiť na festivale COMICS SALON, ktorý ako vždy prinesie veľmi bohatý program. Nezabudnite si tak v kalendári poznačiť 19. až 21. september, pretože práve vtedy bratislavský DK Ružinov na ulici Ružinovská 28 privíta všetkých návštevníkov a cosplayerov.
Behom festivalu si príde každý na svoje. Po celé tri dni môžete očakávať rôzne prednášky, filmy, hry, súťaže a workshopy. Určite sa zapojte aj do otvorenej diskusie so Sectorom, súťaže s Logitechom, alebo sa zúčastnite prednášok vývojárov slovenských a českých herných štúdií vrátane Ingame Studios, ako aj tých z Wargamingu alebo 11 Bit Studios. Samozrejme, okrem toho si môžete prezentované hry aj vyskúšať, a zároveň tak pomôcť s testovaním noviniek.
Časový harmonogram Games Salónu (NextGenUp), kde nájdete aj nás, vidíte nižšie. Zároveň treba dodať, že program sa môže prekrývať, keďže okrem časti s hrami v rámci Games Salon tu nájdete aj zaujímavé aktivity v hlavnej sále, súťaže, kartové a stolové hry, ale aj salóny zamerané na Anime, Japonsko, Kóreu, Fantasy a Scifi.
PIATOK - Games Salon (NextGenUP)
- 14:00 - Q&A so SECTOR.sk - Matúš Štrba & Tomáš Sláma
- 15:00 - Co dalo a vzalo deset let výuky (nejen) herního designu? - Zdeněk Záhora
- 16:00 - Ako sa stať tvorcom hier v PowerPlay Studio - Branislav Cibik
- 17:00 - 10 rokov na horskej dráhe - príbehy z indie vývoja - Filip Fischer
- 18:00 - Crime Boss od konceptu po comeback - Jarek Kolář (Ingame Studios)
Prednáška sa zaoberá cestou transformácie konceptu videohry na úspešný produkt, od vzniku nápadu a zdokonaľovania vízie až po prototypovanie a prekonávanie vývojových výziev, ako sú nedodržané termíny, meniace sa ciele a zložité chyby. Napriek počiatočným negatívnym recenziám sa Crime Boss: Rockay City vďaka 17 pravidelným aktualizáciám počas 30 mesiacov nakoniec stal úspešným titulom s dobrými recenziami.
- 19:00 - Cesta dvou bratrů k vydání hry Pushmania - Zdeněk Záhora, František Záhora
- 20:00 - This is not a Game. This is CyberGame - Matúš Mikuláš
SOBOTA - Games Salon (NextGenUP)
- 10:00 - Drawing battle - živá maľba - Michal Ivan, Martin Luciak
Komiksoví kresliči sa predstavia v priamom „súboji“ štýlov. Uvidíte, ako každý z nich pristupuje k tvorbe, a možno zostane čas aj na pár otázok o tom, na čom aktuálne pracujú.
- 12:00 - Nový hráčsky gear, pre intenzívnejšie zážitky + SÚŤAŽ - Juraj Redeky
Logitech spúšťa LogiPlayDays a prináša novinky pre hráčov všetkých kategórií - od casual až po esport. V exkluzívnej premiére ich uvidíte u nás. Zistite, ako vám nové produkty dokážu priniesť intenzívnejší herný zážitok a zapojte sa do súťaže.
- 13:00 - Ako dizajnovať hry, ktoré nevidíte! - Oto Schultz
- 14:00 - Kojima-Sakurai Scale: prečo vývojári hrajú a nehrajú hry - Anton Mukhataev
- 15:00 - The Alters' Approach to Non-Linear Narrative - Borys Zajączkowski (11 bit studios)
What we have done well and what we have learned from our mistakes on the subject of creating a non-linear narrative in an environment where the number and selection of characters involved in the plot depends largely on the player's discretion.
- 16:00 - Insert Coin to Read / Herné svety medzi riadkami - Shani (Xzone)
- 17:00 - Sila tlačidiel: Ako herné rozhrania vtiahnu hráča do akcie - Lucia Magathova (Wargaming)
Uvažovali ste niekedy nad tým, ako veľmi dokáže jedno tlačidlo ovplyvniť váš herný zážitok? Od vytvárania atmosféry až po zosilnenie epických bitiek - používateľské rozhrania (UI) robia oveľa viac, než len poskytujú veci, na ktoré klikáte. V tejto živej prednáške sa pozrieme na skrytú psychológiu tlačidiel a ukážeme si, ako pomáhajú vytvárať napätie a vzrušenie v hrách. Rozoberieme 12 zaujímavých techník, ktoré vývojári používajú - vrátane príkladov z World of Tanks - a ukážeme, ako aj malé dizajnové rozhodnutia môžu mať veľký dopad. Či už ste hráč alebo tvorca, po tejto prednáške sa budete na každé kliknutie pozerať úplne inak.
- 18:00 - Diaľnicou do galaxie herného vývoja: Od štartu po pristátie. - Roman Mocnár
- 19:00 - Najzvláštnejšie postavy zo sveta komiksov - Michal Magáth
- 20:00 - Neformálne stretnutie herných vývojárov - SECTOR
Stretnutie herných vývojárov, komiksákov a ľudí z ich okolia. Si herný vývojár a chceš prísť? Napíš na sector@sector.sk a možno si prídeš s nimi pokecať aj ty.
NEDEĽA - Games Salon (NextGenUP)
- 10:00 - Jak začít s vývojem her? - Jana "Yuffie" Kilianová
- 11:00 - Od hráča k tvorcovi: Ako vznikajú hry na Skyro - Miroslav Močko
Ako sa z obyčajného hrania stáva cesta k vlastnej hre? V prednáške ukážeme, ako sa na strednej škole Skyro učíme tvoriť v Unreal Engine, Unity a Blendere, a predstavíme projekty našich študentov - od 2D hier až po 3D modely a animácie. Uvidíte, že aj stredoškoláci dokážu robiť to, čo iní skúšajú až na vysokej. A možno vás to nakopne, aby ste si svoju prvú hru skúsili vytvoriť tiež.
- 12:00 - Unity vs Unreal Engine - Martin Stašš
- 13:00 - Ako premieňame sci-fi na realitu - Kristián Ondáč, Tomáš Balog (SARIO)
- 14:00 - Čo nevidíte, keď vytvárate hru pre nevidiacich - Tomáš Farkaš
- 15:00 - Tvoja konzola je ako auto: Ako ju vylepšiť a udržiavať - Juraj Redeky
- 16:00 - LEAGUE OF LEGENDS QUIZ - Produce 2
Celý tento priestor a herné prednášky mohli vzniknúť aj vďaka Fondu na podporu umenia, ktorý aktívne pomáha vytvoriť vhodné podmienky na rozvoj okrem iných aj začínajúcim herným vývojárom. My za to veľmi ďakujeme, a chceme vám aj týmto pripomenúť, že ak rozmýšľate nad niečim zaujímavým v tomto veľmi súťaživom priemysle, pomôžeme vás nasmerovať na tých správnych ľudí.
Celý program festivalu nájdete na hlavnej stránke COMICS SALON, ako aj na ich Facebook stránke. Ak sa chcete na ďalší víkend pripraviť o niečo viac, pozrite si prednášky z predošlých ročníkov na YouTube.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 20
- DOJMY: The Blood of Dawnwalker 36
- iPhone 17, iPhone Air, Air Pods 3 a nové Watch hodinky predstavené 124
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 93
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 9
- PS6 má mať vraj jednoduchší dizajn ako PS5 a odnímateľnú mechaniku 125
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 82
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- DOJMY: The Expanse: Osiris Reborn 18
- Spotify bude konečne podporovať lossless kvalitu hudby 61 zobraziť viac článkov >