Analýza vizuálu v The Outer Worlds 2 na konzolách |
The Outer Worlds 2 prináša výrazné grafické vylepšenia vďaka Unreal Engine 5.
Digital Foundry sa bližšie pozrelo na The Outer Worlds 2. V ňom Obsidian prešiel na Unreal Engine 5 s Lumenom a použitím virtual shadow maps. Na Xboxe pôsobí technické vyhotovenie vyrovnane, Series X drží 60 fps, na PlayStation sa objavujú drobné poklesy a tearing.
Na Xbox Series X ponúka Performance (60 fps) a Quality (30 fps) režimy s pomerne malými rozdielmi vo funkcionalite - Lumen zostáva aktívny v oboch, väčší rozdiel vidno vo vegetácii a jemných odleskoch. Performance má mierne mäkší obraz (interné rozlíšenie je 1080p a vyššie), Quality pôsobí približne ako 1440p+ až „4K-look“. Pri 120 Hz pribúda Balanced 40 fps, ktorý kombinuje vizuálnu kvalitu blízku Performance s ostrosťou podobnou Quality.
Na Xbox Series S je dostupný Quality režim s interným rozlíšením okolo 1080p, vizuálne blízkym Performance módu na Series X. Pri 120 Hz je možné zvoliť Balanced 40 fps režim (cca 864p interné), ktorý prináša mäkší a šumnejší obraz, no s dobrou stabilitou snímkovej frekvencie.
Na PS5 pôsobí hra veľmi podobne Series X, no Performance režim trpí občasnými poklesmi pod 60 fps a výskytom tearingu, zatiaľ čo Quality režim (30 fps) tiež kolíše v náročnejších scénach. PS5 Pro využíva upscaler PSSR, ktorý sa v tejto hre nešťastne „bije“ s Lumenom - v listí a na hranách sa objavuje vizuálna nestabilita a šum. Celkovo je priebeh na PlayStation konzolách mierne menej ostrý a menej stabilný než na Series X.
V skratke:
- Series X: Performance drží zvyčajne ~60 fps aj v bojoch a pri presunoch, Quality beží stabilne na 30 fps, Balanced ponúka stálych 40 fps.
- Series S: Quality 30 fps a Balanced 40 fps sú stabilné a spoľahlivé.
- PS5 / PS5 Pro: hrateľné, ale v náročných oblastiach sa objavujú poklesy a tearing. Na Pro k tomu pribúda aj nestabilita spôsobená PSSR a Lumenom.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 16
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 38
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 72
- USB-C bude musieť byť v EU aj v nabíjačkách a zdrojoch 37
- Bližší pohľad na novú verziu PlayStation 5 Pro a aj nový Dualsense 25
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- Meta ukončí samostatnú aplikáciu Messenger pre Mac a Windows 34
- RECENZIA: Keeper 33
- RECENZIA: The Outer Worlds 2 26 zobraziť viac článkov >
















