Hráči míňajú dvojnásobok peňazí na remaky oproti remastrom |
Výskum ukázal, že hráči výrazne častejšie investujú do videoherných remakov, ktoré ponúkajú pohlcujúcejší zážitok, navzdory vyšším výdavkom na ich produkciu, než do remastrov.
Podľa analýzy firmy Ampere Analysis minuli hráči za posledné dva roky viac než 1,4 miliardy dolárov na remaky a remastre hier. Čo sa zjavne firmám oplatilo, ale čo je zaujímavé je to, žeremaky priniesli v priemere 2,2-násobne vyššie tržby ako remastre.
Výskum zahŕňal 42 titulov vydaných medzi januárom 2024 a septembrom 2025 - z toho 15 bolo remakov a 27 remastrov - a spolu pritiahli 72,4 milióna hráčov na platformách Xbox, PlayStation a Steam.
Ampere hovorí, že remaky síce dokážu oživiť klasické značky a osloviť nové publikum, no zároveň vyžadujú podstatne väčšie investície do vývoja, marketingu a času. Naopak, remastre sú lacnejšie a rýchlejšie na výrobu, ale zvyčajne prinášajú nižšie zapojenie hráčov.
Medzi výnimkami výskum spomína The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, ktorý dosiahol 180 miliónov dolárov v tržbách a až 7 miliónov aktívnych hráčov mesačne. To bol aj taký poloremaster, poloremake, kde sa niekedy tá hranica stráca, ale hráčom v tomto prípade ani o označenie nešlo.
V každom prípade, zjavne im nové vydania hier zarábajú, či už menej, alebo viac upravené. Nakoniec preto ich vidíme aj toľko. Málo práce a veľa peňazí v porovnaní s novými titulmi.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 71
- Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
- Chcete byť Pro hráčom v Battlefielde 6? Priplatíte si. 82
- Aké ceny teraz majú grafické karty? 38
- OLED monitory sú už v cenách pod 500 eur 154
- Novembrové hry 31
- Ako vyzerá GTA IV s path tracingom cez RTX Remix? 31
- Amech roky vedel, že jeho teplovodivá pasta SGT-4 poškodzuje chladiče a procesory 39
- RECENZIA: Painkiller 25
- RECENZIA: Farthest Frontier 7 zobraziť viac článkov >














