Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Novinka


Cauldron pracoval na prequeli Chaser

pridal spacejunker 31.7.2013 o 17:40
Cauldron pracoval na prequeli Chaser


fiogf49gjkf0d

Kedy vyjde druhý diel Chaser a Spellcross 2? To sú dve otázky, aké sa pravidelne objavujú v schránke najdlhšie pôsobiaceho herného štúdia na Slovensku. Cauldron počúva, a počúva pozorne, ale osud nie je vždy naklonený projektom, na akých pracuje. Jedným z tých, ktoré nikdy nevyjdú, je aj prequel Chasera, nazvaný Spectac.

Cauldron nás už do svojho mimoriadne bohatého archívu raz pustil, priniesli sme správy o zrušenej akčnej RPG Revolution odohrávajúcej sa v postapokalyptickom prostredí. Spectac patrí do iného žánru, no ambície mal ďaleko vyššie. 

Pre Cauldron predstavoval otvorenie dverí k novej generácii, ktorú sľubovali konzoly PS3 aj Xbox360, čo boli jediné platformy schopné rozhýbať rozpracovaný kód taktickej akcie, s ktorým v roku 2004 zápasilo aj najvýkonnejšie PC. Autorom tak dovolil odtrhnúť sa z reťaze a vďaka tomu bol Spectac o krok vpred pred ostatnými.

Nebolo to však iba používanie pokročilých grafických efektov, ale predovšetkým interakcia hlavnej postavy s prostredím, akú ešte ani dnes nevídať a kde platili pravidlá architektúry (zachovaný pomer, správna veľkosť objektov - ako vysoko je kľučka na dverách a pod.)

“Ak hráč príde k dverám s bezpečnostným číselným kódom, priamo prstami stlačí potrebné číslice. Pri dverách s čítackou na karty automaticky použije kartu, pri práci s počítačom priamo používa klávesnicu a realisticky môže prehľadávať pracovne miesta,” vysvetľuje Marián Ferko, jeden zo zakladateľov Cauldron.

Ruka hrdinu nepláva priestore, ale dotýka sa predmetov a interakcia sa neobmedzovala iba na neživé predmety, ale aj na nepriateľov, ktorých ste mohli omráčiť, prepadnúť, škrtiť, dusiť a vytiahnuť od nich informácie, uchopiť ich ako živý štít, utopiť alebo si to s nimi rozdať na päste. A to všetko pri zachovaní perspektívy pohľadu z vlastných očí. Dokonca pri prvom kontakte netasili zbraň, ale podozrivo si vás premerali, až potom začali páliť.

Vývoj Spectac začal krátko po vydaní Chasera, príbeh hry bol zasadený do rovnakého sveta, ale ku kolonizácii Marsu zatiaľ ešte nedošlo. Odohrával sa vo svete špiónov, rôznych hračiek a teroristickej hrozby, ako vystrihnutej z moderných herných Clancyoviek.

“NSA kontaktovala organizáciu Spectac krátko po strate mimoriadne agresívneho vírusu zvaného "Medusa". V zlých rukách sa vírus môže premeniť na nebezpečnú zbraň. Vyšetrovaním sa zistilo, ze vírusu sa zmocnila teroristická skupina "The Direction". Nebezpečenstvo musí byť odstránené. Bol pre to vytvorený malý špeciálny tím, ktorý má túto situáciu vyriešiť.”

Spectac mala byť taktickou špionážnej akciou, no nie všetko šlo vyriešiť zbraňami. Dôraz mal byť kladený na zakrádanie, schovávanie sa pred hliadkami pod stolom v kancelárii, získavania informácií a tichú elimináciu pri využívaní ruchov prostredia (streľba počas hrmenia blesku) a tvorby tieňov (napríklad zhasínaním svetiel), k čomu sa využívala aj podpora ďalších hrateľných postáv. 

Hlavným hrdinom bol člen tímu s kódovým menom Alfa, no cez hľadáčik sniperky ho sledovala Isis a Evac zase mal pod palcom všetky bezpečnostné systémy vrátane alarmov, kamier a elektronických zámok. Bez ich pomoci sa nezaobíde. Ako môžete vidieť v jednom z videí, Isis pomôže vyčistiť miestnosť z oproti stojaceho mrakodrapu.

Misie, inšpirované dominantami ako Hooverova priehrada, sa mali odohrávať po celom svete, a ich zaujímavosťou bolo, že sa mali vetviť a vybrané z nich prechádzať aj v koži členov podporného tímu. 

Spectac je doteraz najambicióznejší projekt, aký som od Cauldronu videl. Nikdy však nevyjde. Existuje na stránkach detailného dizajn dokumentu popisujúceho slovami aj matematickými vzorcami všetko od prostredí správanie AI až po “Shock Troops” multiplayer s generovanými mapami. Keď sa spýtal Ferka, či by podľa vytvoreného dizajn dokumentu bolo možné v inom štúdiu vytvoriť hru, odpovedal jednoznačne áno. Potreboval by približne 18 mesiacov. 

Cauldron má vždy rozpracované projekty, prototypy nenecháva iba na papieri, ale malý tím sa postará o vytvorenie hrateľného dema potrebného pre vizualizáciu a prezentovanie hry pre potencionálnych investorov. Spectac, rovnako ako predtým Revolution, boli odmietnuté pre vysoké ambície. 

Zo Spectac sa však predsa len niečo dostalo do iných hier, kontaktný súboj bol použitý v The History Channel: Civil War a jednou zo zbraní, ktorú hrdina odnesie z trezoru, môžete páliť v Chaserovi. 


Cauldron pracoval na prequeli Chaser  Cauldron pracoval na prequeli Chaser
Cauldron pracoval na prequeli Chaser  Cauldron pracoval na prequeli Chaser
Cauldron pracoval na prequeli Chaser  Cauldron pracoval na prequeli Chaser
Cauldron pracoval na prequeli Chaser  Cauldron pracoval na prequeli Chaser
Cauldron pracoval na prequeli Chaser  Cauldron pracoval na prequeli Chaser



<<<Hell - IX poletí zachraňovať mariňákov
predchádzajúca novinka

Batman Arkham Origins dostane multiplayer >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#90


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Nové herné videá
Video: Pixelbator - greenlight trailer
Pixelbator - greenlight trailer
pridané 23.4. 2017discus10
Video: N++ - Ultimate Edition update
N++ - Ultimate Edition update diskusia0
pridané 22.4. 2017
Video: id@xbox - 500 titulov
id@xbox - 500 titulov diskusia0
pridané 22.4. 2017
Video: STEEP - Winterfest Teaser
STEEP - Winterfest Teaser diskusia0
pridané 22.4. 2017
Video: Prey - Recycle Everything trailer
Prey - Recycle Everything trailer diskusia0
pridané 22.4. 2017
Video: Gear VR with controller
Gear VR with controller diskusia9
pridané 22.4. 2017
Príspevky
Analytik Pachter: Konzolová Sony dominancia s...
zabudol povedat ze v europe tak v rokoch 2040 -205...
Dokážu hráči rozoznať 144hz a 240hz rozdiel?
to ma neprekvapuje ale nemam najmensiu chut sa to ...
Emulátory PSX, PSP, N64 a GBA pre Xbox ONE
nie, ale potom nie si hrac :d , ale nie srandujem,...
Slovenské lietajúce auto dostalo cenu
tomu teda hovorim invencia - nalepit kridla na aut...
Analytik Pachter: Konzolová Sony dominancia s...
presne a specialne pachter je specialista na uplne...
Bulletstorm: Full Clip Edition
cele sa to tu zmenilo, uz to tu neni jak kedysi. ...
Analytik Pachter: Konzolová Sony dominancia s...
pachter by mal byť opatchovaný, nech netrepe. :-)...
DLC s klasickými mapami pre Call of Duty Mode...
to zlepšovanie sa ponuka skoro každa multiplayerov...
Analytik Pachter: Konzolová Sony dominancia s...
ja mam obcas pocit, ze ty analyzy dela na zaklade ...
G2A si to opäť pokazil, diskusia s vývojármi ...
haha vsetko bola parodia neverim ze vyjde podobna ...
Dell začne predávať svoj HDR monitor budúci m...
pokial viem tak mal 2 fyzicke a 2 virtualne
G2A si to opäť pokazil, diskusia s vývojármi ...
preto ak poznate podobnu hru ako gta5 dajte mi ved...
G2A si to opäť pokazil, diskusia s vývojármi ...
haha ja sa len smejem a do rana sa budem tu vam va...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk