Dungeons of Aledorn, nové zaujímavé RPG od pražského štúdia |
Kombinácia old school prvkov s novými nápadmi, dôrazom na logiku, dobrodružstvom z pohľadu prvej osoby a ťahovými taktickými bojmi.
Prvá hra nového českého štúdia Team 21 práve bojuje na KickStarteri o priazeň a podporu hráčov. Ich Dungeons of Aledorn má byť spirituálnym nasledovníkom najlepších starých fantasy RPG Dungeon Crawlerov a skombinuje pohľad prvej osoby na mape dobrodružstva a ťahové súboje s mapou zavesenou nad bojisko tak, ako sme na to zvyknutí z hrania ťahových stratégií.
Dôraz má byť kladený na realizmus, čo by sa malo významne prejaviť aj počas bojov, v ktorých budú mať hrdinovia poruke vždy niekoľko možností akcií a riešenia situácie. Nie všetky sú správne, ale rozhodnutie zostane na hráčoch, nie na umelých obmedzeniach. Vyškrtnuté bolo aj pohodlné zutekanie z boja za účelom regenerácie zdravia a many, ktoré podľa názoru autorov slúži v moderných hrách iba k znižovaniu náročnosti a zakrývaniu nevyvážených bojov a nedokonalých mechaník.
Zaujímavo vyzerá predovšetkým vylepšenie systému zranení a vyradenia z boja. Neustále používaný zjednodušený systém, v ktorom má každý nepriateľ a predovšetkým každá hrateľná postava mnoho bodov života a s výdržou robota bojuje až pokým zásoba života neklesne na nulu, členom pražského štúdia nevyhovuje, nie je dostatočne nerealistický. Namiesto toho dostane každá postava iba zopár bodov života a strata každého bodu bude mať mať svoje následky - zranenia. Okrem bodov zdravia budú mať bojovníci aj body výdrže, ktoré im umožnia vyhýbať sa útokom. K zraneniu teda dôjde až vtedy, keď bude postava príliš slabá a unavená (stratí body výdrže). Výdrž/stamina by sa mala obnovovať jednoducho, zranenia naopak veľmi ťažko.
Hrdinovia nebudú mať ani pevne dané sloty inventára, viaceré sa odomknú až s príslušným predmetom. Napríklad obyčajné púzdro na dýku môže byť vymenené za lepšie, do ktorého sa dajú umiestniť ďalšie dýky a spolu s nimi aj možnosť vrhať ich počas bojov. Dungeons of Aledorn má okrem toho mať zaujímavé úlohy, v ktorých "choď a zabi" znamená "preskúmaj, nájdi informácie, zdolaj mini-hry a zabi". A prefíkaní hráči by ich dokonca mohli plniť aj bez straty čo i len jednej kvapky krvi.
Obsiahly popis pripravovanej hry na KickStarteri zahŕňa aj slobodný výber členov partie, unikátne črty a zručnosti jednotlivých rás, dve špecializácie pre každý typ bojovníka, prieskum prostredia, vetvené dialógy s možnosťami závislými na atribútoch a zručnostiach hrdinu, delenie partie na dve menšie skupiny, mágiu, alchýmiu... Hre postavenej na Unity engine však už do konca kampane zostáva iba 16 dní a k naplneniu cieľa jej chýba viac než polovica sumy.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Stellar Blade 118
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 94
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 101
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Team 21 Štýl: RPG Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|