RED FACTION: GUERRILLA

RED FACTION: GUERRILLA

Neľútostné podmienky červenej planéty, hrdina bojujúci na čele revolúcie a deštrukcia, akú ste vo videohrách nevideli.

Počas nasledujúcich týždňov a mesiacov budeme svedkami malej saturácie 3rd person mestských akcií. Ako prvá bude prvoplánová Godfather II, neskôr to bude Prototype, inFamous a neposlednom rade aj júnová revolúcia na povrchu Marsu v Red Faction: Guerrilla. Táto séria sa v minulosti spájala výhradne s enginom Geo Mod, ktorý dovolil raketometom vydlabať do skaly tunel a zmeniť vzhľad prostredia vďaka nevídanej deštrukcii. V poradí tretí diel je postavený na základoch tohto trademarku, avšak mení sa pohľad. Z FPS akcie sa stáva 3rd person akcia.

Červená planéta sa od udalostí v Red Faction II takisto zmenila, EDF (Earth Defense Force) prevrátila kabát, stala sa z nej organizácia parazitujúca na pracovnej sile imigrantov. Unáša ich a proti ich vôli ich drží v pracovných táboroch. Pochopiteľne, že proti EDF stojí Červená frakcia partizánov, ale chýba im hrdina, ktorého by zajatci a civilisti nasledovali. Samozrejme, nebude ním nik iný, ako hlavný hrdina Alec Mason, ktorý na Mars prichádza (ako inak) za prácou.

Alec sa snaží utiecť pred svojou minulosťou na Zemi, ale netuší, že osud mi pripravil tak trochu deštrukčnú odyseu v štýle pomsty za smrť brata Dana a heroické potľapkanie od vďačných civilov, ktorých sa snaží oslobodiť Red Faction. Alec sa tak dostáva na čelo revolúcie a EDF na bojisko vysiela čoraz silnejšie a početnejšie jednotky vojakov. Nadišiel čas rozprášiť nepriateľa a nenechať kameň na kameni!

Geo Destruction

Volition sa vo veľkom oháňa a THQ stavia na absolútnej deštrukcii reklamnú kampaň pre Red Faction: Guerrilla, realita však býva po väčšinou iná ako dobre nastavené promo materiály. Môžeme s kľudným svedomím prehlásiť, že ničenie objektov a celých budov nebude mať len kozmetický efekt ako deformácia terénu vo Fracture. Guerrilla vás za besnenie odmeňuje bodmi Salvage, ktoré vám otvárajú cestu k upgradom a lepším nástrojom skazy. Ekonomický systém nepriamo nabáda hráča, aby nasadol do ťažkého nákladiaka a zobral so sebou podporné stĺpy skladiska nad kaňonom, v ktorom sú len tak námatkovo pohodené sudy s výbušným materiálom. Stačí vyskočiť z vozidla a jednou dobre namierenou ranou cez dieru v podlahe poslať celú stavbu do čerta.


Všetko, čo je postavené, dovezené, dovlečené, alebo voľne pohodené, sa dá zničiť. Múriky, ploty, solárne panely, debny so zásobami, sudy, obrovské tlakové nádrže, malé ubikácie, sklady, chemické labáky, komplexy barakov, palposty atď. Cez každú budovu sa dá prebehnúť vozidlom, ľahký jeep sa ale odrazí od nosnej steny, nákladiak zase nemá takú hybnú silu, aby cez ňu prešiel skrz a také APC možno ani nepocíti, že ste zle odbočili a zrovnali so zemou malú strážnu vežičku.

Možno ste už počuli, že budovy v hre boli navrhované podľa architektonických plánov. Sú postavené z rôznych materiálov, majú niekoľko vrstiev a autori museli dávať pozor, aby sa im strecha pod ťarchou betónu nezosypala sama pri slabučkom údere kladiva, základnej zbrane. Takýto dizajn dodáva deštrukcii na vierohodnosti a žiadne strhnutie budovy nevyzerá dvakrát rovnako. Na druhej strane, pri jazde na ťažkom ťažobnom stroji sa akoby atribúty ocele a železobetónu zmenili na papier, tak ľahko cez ne prejde.

Zbrane hromadného ničenia

Vo výbave Aleca nájdete hneď na začiatku kinetické kladivo, ktoré dokáže niekoľkými údermi na správnych miestach poslať budovu k zemi. Po prvom údere opadá z nosníka prvá (plastová) vrstva, po nej nasleduje skrútenie železného stĺpu, po ďalšom vyrazíte kus steny. Kladivom môžete zasiahnuť aj nepriateľa skrčeného za stenou, alebo takticky narušiť statiku a potom jedným granátom uväzniť v ruinách hliadky. Všeobecne s lepivými granátmi je najväčšia zábava.

Môžete ich hodiť na nepriateľa, ten začne okamžite chaoticky pobehovať v snahe zbaviť sa nálože prilepenej o jeho telo. Ak máte šťastie a zablúdi k autu, explózia ho odhodí, strhne so sebou múrik a narazí do výbušného sudu, ktorý odhryzne polovicu skladu. O reťazové reakcie nie je núdza aj keď volíte iba strelné zbrane. V deme je dostupná iba puška a pištoľ, ale aj tie dokážu vyhodiť do vzduchu ubikácie. Autori mysleli na to, že ak nie je nablízku debna na doplnenie munície, stačí jeden výstrel do tlakovej nádoby a na konto sa vám už pripisujú body za zničenie objektu EDF.

Red Faction: Guerrilla

Ekonomický systém drží na uzde morálka, ak zabijete civilistu klesá, naopak ak sa teplomer šplhá do výšin, Červená frakcia vám dáva nové zbrane a členovia odboju tiahnu s vami do boja. Myslelo sa aj na osamelých vlkov, ale treba počítať s tým, že ak rozpútate chaos, začnú sa mobilizovať hliadky, APC s posilami atď. V hrateľnej ukážke veľa času na demoličné akcie nezostávalo, misia s extrahovaním ťažkého walkera bola limitovaná časom 10 minút.

Červená kariéra

Ak bude každá zo 120-tich misií tak štrukturovaná ako tá v deme, máme sa na čo tešiť. Úvodné útočenie na obranné pozície nepriateľov snažiacich sa zabrániť vám dostať sa pred hangár, sa zmenilo po nasadnutí do walkera na deštrukčné derby. Jeho obrovská sila dovoľuje prechádzať budovami, dvomi rukami odhadzovať vozidlá, ničiť mosty a páchať skazu napravo aj naľavo. EDF v akte zúfalstva povoláva všetky jednotky, ktoré netušia, že po naložení walkera na ťahač, sa chopíte stacionárneho raketometu a v záverečnej naháňačke pripomínajúc klasické on-rail strieľačky spôsobíte škody rádovo v desiatkach miliónov dolárov.

Red Faction: Guerrilla sľubuje slobodu pohybu a výber cesty k cieľu, ale ako ukazuje demo, budú to mantinely, medzi ktoré sa musíte zmestiť. Členitosť terénu predurčuje vaše napredovanie, nemôžete vyliezť na skaly alebo obísť údolie po ceste a potom vpadnúť do tyla nepriateľa. Misia v takomto prípade končí neúspechom, pretože ste opustili priestor prebiehajúcej operácie (môže ísť o limit dema). Môžete sa spoľahnúť na run & gun štýl, ale potrebujete skvelú mušku a sem tam sa aj prilepiť k prekážke a počkať, kým sa vám doplní zdravie. Nepriatelia sú mimoriadne presní, vedia sa schovávať a útočia vo veľkých počtoch.

Celkovo má byť vo finálnej verzii šesť obrovských území, kde bude operovať a postupne znižovať vplyv EDF. Zajazdíte si na 34 vozidlách, budete používať 24 zbraní a solídnu zábavu sľubuje aj multiplayer v 10 módoch na 21 mapách. Spomedzi tradičnej dvojky CTF a TDM zaujme tímový mód Damage Control, v ktorom ničíte nepriateľské pozície a svoje obnovujete pomocou zbrane Reconstructor. V multiplayeri využijete aj rôzne upgrady ako JetPack alebo Rhino, s ktorým sa rozbehnete proti múru a prejdete ním ako nôž maslom.


Prvý kontakt s Red Faction: Guerrilla je príjemným prekvapením. Technológia na pozadí nie je len obyčajný terminus technicus, ale skutočne pracujúci engine produkujúci deštrukciu, akú nevidíte len tak každý deň. Treba však brať na zreteľ, že GeoMod pracuje iba s budovami, nezanecháva krátery po výbuchoch na zemi ani si nebudete môcť raketometom vykopať zákop pre stojaceho strelca. Nás hlavne zaujíma, či sa Volitionu podarí to množstvo misií aj naplniť zaujímavým a neopakujúcim sa obsahom.

Demo Red Faction: Guerrilla je dostupné iba pre predplatiteľov elektronického magazínu Qore, verejne bude uvoľnené 23. apríla na PSN aj XBL.


napísal spacejunker 6.4.2009
Páči sa mi!
RED FACTION: GUERRILLA


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: THQ / CD Projekt / Volition
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  jún 2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20124)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk