LOST PLANET 2

LOST PLANET 2

Ešte nebezpečnejšia stratená planéta

Pôvodný Lost Planet bol dlhú dobu titulom, ktorý v konzolových vojnách svojimi kvalitami nakláňal misky váh v prospech platformy Microsoftu, nakoľko bol pre Xbox360 a PC exkluzívny čosi vyše jedného roka. Svižná sci-fi akcia v členitom prostredí za podpory množstva zbraní a bojovej techniky s kvalitnou hrateľnosťou a zábavným multiplayerom si okamžite získala množstvo fanúšikov. Navyše nešlo o nejakú poobednajšiu jednohubku a na vyšších obtiažnostiach už bola pre skúsenejších hráčov slušnou výzvou.

Bolo ľahko predvídateľné, že nová značka, ktorá v pomerne krátkej dobe len na jednej platforme predala viac ako 1,5 milióna kusov sa stane novou dojnou kravou Capcomu. Nakoniec prečo nie? Kvality na to má a môže sa z nej stať jedna z najvýznamnejších značiek tejto generácie konzol. A tak nás čaká filmové spracovanie titulu, no hlavne pokračovanie, na ktoré si dnes posvietim.

Lost Planet 2 bol oznámený formou traileru začiatkom tohto roka, neskôr pribudli aj prvé gameplay ukážky a hráči sa na titul začali nesmierne tešiť. Tento hype aj podtrhli novinári, ktorí sa neskôr dostali na Comics-Cone k hrateľnej demoverzii, v ktorej priam vyrážal dych súboj s gigantickým žltočiernym Arkidom v misii, ktorá bola vystrihnutá z kampane a prístupná pre 4 hráčov v kooperačnom režime. Presne táto misia sa pred pár dňami dostala aj k bežným smrteľníkom a tak sa teda poďme pozrieť na prvé dojmy z hrania. Staré dobré elementy ostali, nové pribudli. Čo všetko sa tým zmenilo?


V prvom rade zasadenie príbehu. Ten sa síce stále odohráva na planéte E.D.N III, ktorú sa ľudstvo rozhodlo kolonizovať z dôvodu nehostinnosti Zeme, no dej je situovaný 10 rokov po udalostiach prvej časti. A také urýchlené globálne otepľovanie dokáže urobiť svoje. Kedysi nehostinná ľadová guľa niekde uprostred vesmíru je teraz zeleným pralesom a to so sebou prinieslo aj isté následky. Korporácii NEVEC sa teda podarilo získať planétu a spraviť ju obývateľnou, ale teraz stoja pred ďalším cieľom a tým je získavanie energie známej ako T-ENG (v prvej časti slúžila ako hráčove zdravie). Oteplenie však aj prinieslo lepšie podmienky pre rozmnoženie miestneho prerasteného hmyzu v podobe Akridov a tak začína nový boj o prežitie. Tí sú teraz nie len početnejší, ale aj väčší, lepší a nezostrihaní, podobne ako celovečerný film South Parku. To znamená, že čakajte nepriateľov, ktorí sa dokážu šplhať po horách a pritom ich veľké časti zakryjú ako nič.

Ako som už vyššie naznačil, tak hra ponúka misiu, v ktorej bojujete práve proti podobne gigantickej potvore. Bohužiaľ nič viac demo neobsahuje, čo je strašná škoda. Určite by to chcelo ešte aspoň jednu kampaňovú misiu, ktorá by ukázala viac. Tu teraz máme možnosť vyskúšať si tento súboj v ľubovoľnom počte hráčov, či už osamote, alebo si prizvete na spoluprácu až troch priateľov. Stále vám však v boji pomáha aj umelá inteligencia, no tá sa bohužiaľ v deme moc nevytiahla a jej prítomnosť takmer ani nepostrehnete. Aj keď na prezentáciu komplexnej hry demo najlepšie nie je, tak v ukážke bojových možností priam vyniká. Do rúk dostanete takmer všetko od obyčajných samopalov a brokovníc, cez bazooku, až po zbraň, ktorá tvarovo nápadne pripomína kus kanálového potrubia a veru, že má aj adekvátnu palebnú silu. Rovnako je tu na vyskúšanie aj niekoľko druhov tradičných mechov v sérii známych ako VS (Vital Suits), no a nakoniec aj členité prostredie tu hrá dôležitú úlohu, keďže ho dokážete vhodne využiť v boji vo svoj prospech.

Lost Planet 2

Samotný súboj je potom ukážkou megalomanskej úchylky autorov, sánka vám spadne niekam do pivnice, keď sa pred vami po prvý raz zjaví majestátna žltočierna potvora. Z predvedeného môžeme predpokladať, že na každého z väčších bossov si najskôr bude treba nájsť taktiku, ako ho poraziť. Nejde len o nájdenie slabých miest, ale ukázaný salamander prezentoval aj postupnosť ich likvidácie, pričom raz mu bolo treba prepláchnuť črevá. A to vlastnoručne a pekne zvnútra. Aj keď síce nejde o vyvolanie infarktu prerezaním koronárnych tepien v štýle Gears of War 2, tak proste do žalúdka sa chce dostať každý, s kým som hru hral. Postupne eliminujete slabé miesta, zatiaľ čo nepriateľ sa „prechádza“ po bojisku, až kým sa nakoniec nedostanete na jeho chrbát a nezažijete to pravé rodeo. To je totiž jediné miesto, kde vás nevidí a pocit, keď sa vám po niekoľkých zásobníkoch a granátoch rozloží pod nohami je jednoducho ako Mastercard, na nezaplatenie.

Osobne som demo prešiel osamote s vyššou úspešnosťou ako v coope, no hra stavia najmä na tom a dobrom naplánovaní taktiky a to v každej oblasti. Teraz nemyslím veci ako špecializáciu každého zo 4 hráčov na inú zbraň, ale hlavne ich rozloženie a plánovanie útokov. Zatiaľ, čo prví traja hráči sa budú snažiť čo získať čo najlepšie zbrane a dostať sa na čo najlepšie palebné pozície, aby nepriateľa strategicky ostreľovali, tak štvrtý sa snaží zabrať všetky spawnpointy na mape, keďže tie pridávajú množstvo energie. Keď už som pri tej energii, tak musím spomenúť vynovený systém života. Aj tentoraz z nepriateľov zbierate termálnu energiu (a okrem toho aj „otáznikové krabičky“), ale tá tentoraz slúži ako istý zásobník vášho života, z ktorého si zdravie ľubovoľne dobíjate, až kým sa neminie.

Významným elementom je, ak jeden z hráčov ostane bez energie, tak ďalší mu ju môžu darovať. Taktiež v mechoch je systém zameraný na coop a tak tu nájdeme aj väčších, ktorých môže obsadiť viac hráčov, pričom každý v ňom prevezme inú úlohu. Hra je taktiež obohatená o zatiaľ nešpecifikované RPG prvky (zatiaľ vieme len to, že hráči budú dostávať skúsenostné body), ďalej aj o rozšírený multiplayer, kde budú zbrane naviazané na ich odomykanie v kampani. Multiplayer bude pre 16 hráčov a režimy v ňom podobné tým z Lost Planet (Colonies Edition). V tejto súvislosti sú novinkou aj classy a to aj v kampani, kedy každá postava bude mať špecializáciu na iné zbrane a iné útoky nablízko (ich vizuál bude customizovateľný).


Grafická stránka dema Lost Planet 2 je skvelá. Hru poháňa MT Frameworks Engine 2.0 a presne tento bude použitý aj v nasledujúcich kúskoch od Capcomu. Výrazne vylepšuje verziu použitú v prvej časti (a ostatných Capcom hrách z tej doby) a na hru je radosť sa pozerať. Ponúknuté prostredie bolo navyše členitejšie a bohatšie na detaily, čo taktiež lahodí oku. Pri zvukovej stránke som si nevšimol nijakých výraznejších rozdielov oproti prvej časti. O fyzikálnej stránke je v tejto hre škoda hovoriť, keďže jej využitia sa tu asi veľa nedočkáme, takže už len tá (zatiaľ) nedoriešená AI a snáď trochu problémy s kamerou. Tie nastali hlavne v úzkych vnútornostiach súpera, kedy s väčšou zbraňou v rukách bolo zle vidieť navôkol. 

Demo nám ponúklo ukážku toho, čo môžeme od plnej hry očakávať, pričom ostáva ešte dosť času na poriadne vyladenie hry a vydanie ešte jedného dema. Zažijeme megalomanské súboje s obrovskými nepriateľmi v kampani až pre 4 hráčov v novom úžasnom prostredí pri zachovaní starých dobrých vecí, ku ktorým sa priradia aj nové elementy. Graficky to tiež bude vyzerať skvele a osobne by som kľudne privítal aj plnú hru v podobnom stave. Len vychytať niektoré drobné mušky, ktoré boli v deme, vylepšiť AI a minimalizovať problémy občasného odpájania z hry (z nejakých 8 hier, sa mi to stalo asi 2 krát).


napísal matus_ace 24.8.2009
Páči sa mi!
LOST PLANET 2


Xbox 360
PC
PS3

Vývoj: Capcom / CENEGA / Capcom
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 11. máj 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dragons dogma 2 (1)
Zdravim, mam otazku ohladne DG2 a to ze ako mam pa...
|Metro séria (6)
Chcem sa len opýtať pre zaujímavosť Metro hry sú u...
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20209)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk