MADAGASCAR

MADAGASCAR

8.2

S rovnomenným animákom od Dreamworks prichádza aj jej interaktívna podoba. Zvieratká potrebujú pomoc na úteku zo ZOO!

Možno ste už videli najnovší z animovaný film od Dreamworks SKG s exotickým názvom Madagascar. Humorný príbeh zvieratiek, ktoré sa rozhodli opustiť Zoo a vrátiť sa do džungle, sa z filmového plátna preniesol aj na pevné disky počítačov. Ak rozmýšľate o tom, či potešíte svoje ratolesti hrou podľa úspešného filmu, prezradíme vám, čo môžete očakávať a či sa kúpa hry oplatí.

Titul je určený pre jednotlivca a hlavnými konzumentmi budú predovšetkým deti. Tomu zodpovedá celková atmosféra a dej príbehu. Hráč absolvuje strastiplnú púť s vybranými zvieratkami, ktoré unikajú z New Yorkskej Zoologickej záhrady do slobodnej džungle. Aby ste dospeli k šťastnému koncu, je treba prekonať mnoho nástrah a nebezpečí v úlohe zebry (Marty), leva (Alex), žirafy (Melman) a hrošice (Gloria). Na chvíľku sa prevtelíte aj do  tučniaka a lemúra, ale hlavnými hrdinami zostávajú prvé štyri menované zvieratá. Vždy ovládate len jednu postavičku súčasne a jej výber je väčšinou automatický, podľa typu úlohy, ktorú treba vykonať.

Madagascar
Madagascar
Madagascar

Dobrodružstvá v uliciach veľkomesta, na zaoceánskej lodi a na tropickom ostrove sú rozdelené do niekoľkých celkov – kapitol. Každá kapitola vás posunie o krok ďalej v príbehu a ponúka niekoľko menších hier usporiadaných tak, aby sa v nich uplatnili všetci hrdinovia. Väčšina úloh je pevne stanovená pre vybrané zvieratko, ale neskôr budete mať aj možnosť zmeny postavičky podľa vášho uváženia. K tomu poslúžia drevené totemy, kde si zvolíte náhradníka, ktorý nastúpi namiesto aktuálneho hrdinu. Každé zvieratko má osobité, unikátne schopnosti. Získate ich postupne. Odomknú sa po nazbieraní troch kartičiek s príslušným portrétom.

Zebra si už v úvode osvojí plazenie a používa silné údery zadnými nohami. Vďaka tomu sa dokáže vyhnúť strážnikom v Zoo, alebo ich uzemní dobre miereným kopancom. Neskôr eliminuje dotieravé pavúky, alebo morské kraby a po získaní skoku do diaľky si zmeria sily aj s dlhonohou žabou.

Lev  dokáže ochromiť protivníka svojím hrozivým revom. Niekedy je hlas kráľa zvierat taký silný, že odhodí všetko, čo mu príde do cesty - najmä po konzumácii špeciálnej rastliny. Je zdatný aj v hode ovocím, čo sa hodí pri likvidácii vzdialených cieľov. Okrem toho je to preborník v skoku do výšky, rád preskakuje obruče.

Žirafa dokáže naozaj zaujímavé kúsky. Roluje po zemi a prepletá nohami tak rýchlo, že   zasiahne všetko v okolí. Podobnú fintu dokáže aj vo vzduchu a vtedy sa vznáša ako vrtuľník a úspešne prekonáva dlhé vzdialenosti. Dlhý krk jej umožní vrhať rôzne predmety do výšky aj do diaľky, čo sa občas veľmi hodí.

Pán hroch, alebo lepšie povedané pani hrošica je rýchla ako blesk. Pravdaže len vtedy, keď si pochutná na štipľavých feferónkach. V takej chvíli dokáže prevrátiť auto, rozbíjať drevené debničky, či melóny. Keď si poskočí, po dopade na zem, spôsobí mierne záchvevy pôdy. To sa hodí najmä pri likvidácii krtkov, ktorí lúpia v záhrade alebo pri otváraní mušlí.

Madagascar
Madagascar
Madagascar

Rôzne schopnosti predurčujú zvieratká na odlišné činnosti. Preto sú aj  stanovené úlohy veľmi pestré. Treba povedať, že čo sa týka rozmanitosti, je fantázia autorov naozaj bohatá. Okrem preskakovania prekážok alebo obručí, vrhania predmetov do rád nepriateľov a prekážkového behu tu nájdete množstvo ďalších zaujímavých úloh. Splavovanie na vlnách rýchlej rieky, súboj s krokodílom, hľadanie kvetov pre včely alebo preteky so pštrosmi sú naozaj zábavné. Páčila sa mi aj záchrana lemurov vo veternom údolí. So zebrou bolo treba vyzdvihnúť všetky nešťastné zvieratká a ukrývať sa pred neľútostným vetrom. Obzvlášť dobre som sa bavil pri misiách s tučniakmi - či už pri love farebných rybičiek a klobúkov návštevníkov Zoo alebo pri špionážnych úlohách na lodi, kde som žeriavom chytal námorníkov a hádzal ich do mora. Po úspešnom zdolaní určenej úlohy obvykle nasleduje automatické uloženie pozície. Takže ak ukončíte hru, pokračujete na mieste, kde prebehol posledný autosave. Ako vidíte, čaká toho na vás mnoho a nemusíte sa báť, že by ste zívali nudou.

Počas potuliek na hráča čakajú aj dialógy so zvieratkami, ktoré sa neraz snažia pomôcť. Okrem plnenia úloh zbierate rôzne užitočné predmety. Často narazíte na extra životy a ozdobné mince. Za tie si môžete nakúpiť rôzne doplnkové a ozdobné predmety a dokonca odomknete minihry. Stačí keď navštívite obchod so suvenírmi a vyberiete si z bohatej ponuky. Nájdete tu menu so základnými predmetmi a môžete kúpiť extra schopnosti, ako napr. "priťahovač“ mincí.

Veľmi zábavná je ponuka doplnkov pre jednotlivé zvieratká. Nájdete tu bonusové predmety, ako napríklad štýlový slamený klobúk a hviezdičkové okuliare pre zebru, kráľovskú korunu a baseballovú rukavicu pre leva atď. Napokon sú tu spomínané krátke hry. Odomknete ich za nízky poplatok a dokonca si môžete zakúpiť aj mód umožňujúci hrať vybranú minihru so živými protivníkmi. Je tu záchrana vzducholode s lietadlom, kĺzanie po šmykľavej lavičke  a niekoľko ďalších zábaviek.

Po technickej stránke hra vyzerá solídne. Hoci sa na titul nebudete pozerať s otvorenými ústami (tí najmenší možno aj áno), dizajn a grafické spracovanie sú primerané a plne vyhovujú priemerným konzumentom daného typu hier. Nechýba solídne ozvučenie a vtipné dialógy. Kamera, ktorou sledujete postavičky je veľmi praktická, s možnosťou rotácie, ktorá umožňuje dokonalý prehľad o situácii v okolí. Prijateľné sú aj hardvérové požiadavky, takže si hru môže zahrať naozaj každý, kto má záujem.

Madagascar
Madagascar
Madagascar

Hra Madagascar určite neurobí hanbu svojej filmovej predlohe. Poteší predovšetkým deti a mladších hráčov, ale hodí sa na odreagovanie pre každého, kto sa dobre cíti vo svete rozprávok. Priemerná doba hrania je šesť až osem hodín a môžem vám zaručiť, že to bude čas plný zábavy a vtipných dobrodružstiev. Kúpou tohto titulu rozhodne neurobíte chybu. Hoci mám už detské obdobie dávno za sebou, skvele som sa bavil a nemohol som sa od hry odtrhnúť. Preto nemôžem inak, len hru vám vrelo odporučiť.

napísal uni 20.7.2005
8.2
MADAGASCAR