POWER + PUZZLE PACK

POWER + PUZZLE PACK

Kolekcia hier na UMD pre tých, ktorí sa nemôžu pripojiť na PS Store.

Recenzia na PSP verziu

Ak sa z nejakých príčin nemôžete pripojiť na PS Store, máme potešujúcu správu. Sony vydáva dvojicu UMD diskov pod názvom Power a Puzzle Pack, ktoré obsahujú hry práve zo storu. Ako prvý si pozrime Puzzle Pack, ktorý obsahuje tri logické hry:

Lemmings

Kto by nepoznal malých zelených hlodavcov, statočne kráčajúcich na smrť? Od ich vydania v roku 1991 ubehlo veľa vody a tak, aj keď skvelá hra, by už dnes nikoho ani na PSP veľmi graficky neoslovila. Práve z pôvodného konceptu sú prebrané všetky levely plus špeciálne, ktorých je dovedna okolo 150. Čo už je riadna pálka na hranie a na mozgové závity ešte väčšia. Graficky sú všetky modely a prekážky remastrované a pribudlo nevtieravé 3D pozadie. Všetky animácie majú viacero fáz a lumíci tak s malým dáždničkom a helmičkami na hlave vyzerajú ešte viac na zjedenie.

Jednotlivé povolania zostali a používať budete napr. blockera, climbera, buildera, či obľúbeného bombera. Novinkou je vlastné vytváranie záľudných úrovní pre vašich kamarátov a stavebné bloky použité v hre môžete použiť aj tu. Škoda, že sa nedajú editovať pôvodné úrovne, ale len vytvoriť vlastné. Navrhnutý level si môžete zahrať buď cez internet, alebo čo je lepšie (netreba ďalší disk), funguje aj game sharing.

Ovládanie zostalo jednoduché ako v origináli. Shiftami prepínate povolania, X-kom ho priradíte a trojuholník slúži na priblíženie. Ak je všetko nastavené a tie malé zelené svine pochodujú do domčeka, stačí držať už len START pre zrýchlenie času. Nehynúca klasika nesklamala ani na prenosnej konzole a z Puzzle Packu ide jednoznačne o najlepší titul.

GO! Sudoku

Koniciwa a sudoku. To sú dve slová, ktoré viem povedať po japonsky (ak to nie je japonsky tak potom len jedno). Sudoku sa rozšírilo Slovenskom rýchlejšie ako kvapavka po Luníku IX a stalo sa nedielnou súčasťou bulvárov a novín. Princíp je preto snáď dúfam každému jasný, keďže ste sa s ním už určite stretli. Pre úplných ignorantov: treba poskladať čísla od 1 do 9 do polí tak, aby sa v žiadnom riadku, stĺpci a ani matici 3x3, ktorých je 9, neopakovali.

„Nový čas Sudoku“ (pre úplných začiatočníkov) až po „volajte ma Einstein“ Sudoku. To sú ponuky a vyberie si naozaj každý. Okrem sólo hry môžete hrať až štyria na jednom PSP v móde Pass alebo cez Wi-Fi.

Hra ma sympatický minimalistický vizuál podfarbený chilloutovou hudbičkou. Vec, ktorú som ale nepochopil a ťahá hrateľnosť dolu, je obrazovka „Attention: please wait“, ktorá sa počas hrania v rôznych intervaloch ukazuje priamo na hracom poli a má gigantické rozmery takmer cez celú obrazovku. Čas pritom beží veselo ďalej a dokonca môžete aj hrať (až na to, že nič nevidno). Celý jav trvá od 3 do 5 sekúnd a interval zobrazenia medzi jednotlivými upozorneniami nie je dlhší ako jedna-dve minúty. Aký inteligent toto navrhol a na čo vlastne treba čakať, zostáva záhadou (v skutočnosti ide o bug, pozn. Junker). Pokazí to celý herný zážitok a chuť hrať.

GO! Puzzle

Poslednou hrou z kolekcie Puzzle je prekvapivo puzzle a obsahuje tri časti. Prvá je jednoduchý klon Tetrisu (Aquatica), kde musíte zlinkovať farby v správnom poradí, aby zmizli. Nič svetoborné, no zabaví na pár hodín. Druhá a najoriginálnejšia časť je Skycraper, kde musíte šplhať po veži, poschodie po poschodí a sledovať pri tom štvorce rovnakej farby. Na tejto časti sa dá vybudovať najväčšia závislosť. V tretej (Swizzle Blocks) časti otáčate rôznofarebné bloky a spojením troch blokov rovnakej farby tieto zmiznú. Všetky tri časti sú jednoduché na pochopenie aj hranie a sú to vďační požierači času a čo je ešte lepšie, celá kolekcia Puzzle výborne slúži na odlákanie pozornosti ženského pohlavia. Vy tak máte na niekoľko hodín pokoj a môžete si zahrať v kľude niečo iné.

Hodnotenie: 8/10

Power + Puzzle Pack
Power + Puzzle Pack Tak jdem, tak jdem a všechno rozbijem.
Tak jdem, tak jdem a všechno rozbijem.

Power + Puzzle Pack Koniciwáááá, vlastne Sudoku.
Koniciwáááá, vlastne Sudoku.

Power + Puzzle Pack Go! Puzzle.
Go! Puzzle.

Power Pack obsahuje taktiež tri hry, no ich výber nebol veľmi šťastlivý. Pozrime sa na ne.

flOw

Magická, nápaditá, jednoduchá a nádherná. Tak by sa dala v krátkosti charakterizovať zmenšená verzia flOw pôvodne vyrobená pre väčšiu sestru. Oproti PS3 verzii jej však nič nechýba a je úplne plnohodnotná. Začínate ako malá bunka, ktorá sa požieraním iných malých, ale aj väčších organizmov vyvíja a rastie. Keďže na Sectore sme túto hru hodnotili, nebudem mlátiť prázdnu slamu a odkážem vás radšej rovno na recenziu.

Beats

Skrátenie dlhých chvíľ v autobuse alebo v rade vám môže pomôcť hudobná hra, ktorých koncept je už pomerne otrepaný, no zdá sa, že sa stále ešte neprejedol.

Hlavnou náplňou je Challenge, čo je v podstate stláčanie tlačidiel do taktu. Ak vám hovorí niečo Guitar Hero či Rock Band tak ste na pol ceste doma. Vyťukávať do taktu známu pieseň môže byť niekedy zábavné, no nemyslím, že v Beats by ste pri ňom dlho vydržali. Nie je to taká zábava ako na plastovej gitare alebo bubnoch. V strede obrazovky sa nachádza šedý kruh a do neho „padajú“ z rôznych smerov farebné kolieska so symbolmi krížika, trojuholníka, štvorčeka a kolieska. Čím presnejšie k stredu symbol potvrdíte, tým viac bodov. A to je celé.

Druhým a posledným módom je Jamming. Vyberiete pesničku a môžete jammovať. Dokola vám hrá jedna a tá istá slučka, do ktorej môžete pridávať stláčaním tlačidiel rôzne bubny, basy, syntezátory a špeciálne efekty. Výslednú „pesničku“ si môžete uložiť. Zábava na pár minút a len s predvolenými skladbami.

Dvanásť dodávaných piesní sa môže rýchlo zunovať, no nie je problém si hodiť na kartu vlastné vypalováky, ktoré vás pri hre zdržia dlhšie, no ak už ste podľahli plastovým nástrojom na veľkých konzolách, Beats vám nemá čo ponúknuť.

Syphon Filter: Combat Ops

Neviem, či sem Combat Ops bola pridaná iba do počtu, no vôbec mi neladí do skladby predchádzajúcich dvoch titulov. Táto hra je najmenej vhodná do cestovných prostriedkov, pretože k nej (ako ku jedinej) povinne potrebujete pripojenie na internet.

Podporované sú módy Infrastructure a Ad Hoc. Ak by ste sami chceli len zatrénovať proti botom alebo prezrieť mapu, tak môžete zabudnúť. Minimálne dvaja hráči sú potrební na spustenie mapy. Nasleduje štandardný výber prostredia a strany, za ktorú budete hrať (teroristi, counter-teroristi) a môžete ísť na to. Môžete hrať Team Deathmatch, Retrieval, Sabotage, Rogue Agent alebo Deathmatch.

Ovládanie zostalo rovnaké ako pri Logans Shadow, čo neveští pri on-line hre žiadnu prechádzku ružovým sadom. Pri hre jedného hráča sa to proti AI ešte dá ustáť, no hrať proti niekomu živému chce riadnu dávku prehovárania a sebazaprenia (na druhej strane, aj ten človek stojaci oproti vám je znevýhodnený ovládaním). Graficky zostalo tiež pri starom, tu sa nie je na čo sťažovať. Pekné prostredia a ostrá grafika vychvaľovaná už v Logans Shadow zostala zachovaná.

Plusom je vytváranie vlastných misií v štyroch rôznych prostrediach (pevnosť, dedina, ruiny, priestory aerospace). Veľkú voľnosť a možnosti však nečakajte. Prostredia sa modifikovať príliš nedajú a vyberáte tak len detaily typu rozostavenie spawn pointov alebo primárnych a sekundárnych cieľov.

Combat Ops jednoznačne nemôžem odporučiť, pretože pre mňa je FPS na PSP takmer vždy utrpenie, no ak sa vám páčil Logan’s Shadow, tak by ste mohli Combat Ops aspoň vyskúšať.

Hodnotenie: 6.5/10

Power + Puzzle Pack