ZOMBIE SHOOTER 2

ZOMBIE SHOOTER 2

7.5

Niečo nenáročné a krvavé na odreagovanie

Stačí si prečítať názov a zrejme je každému hneď jasné, čo od hry môže očakávať. Ak teda máte chuť trochu sa odreagovať pri nenáročnom a rozhodne poriadne krvavom akčnom titule, poďte na vec. Možno budete prekvapení, čo všetko sa v zdanlivo bezduchej záležitosti môže ukrývať. Hlavne buďte stále v strehu, pretože doslova tisíce zombíkov sa poženie za vašim chutným mozočkom.

Za touto vecičkou stojí Sigma Team, ktorý už hráčov obšťastnil hrou Zombie Shooter a pridal aj tituly Alien Shooter, ktoré si našli mnoho priaznivcov. Prízvukujem, že ide o non stop akciu, kde ide o zabíjanie zombíkov, nič iba zabíjanie zombíkov a len o zabíjanie zombíkov... A je to strašne zábavné. Hra sa nesie v tom istom duchu, ako predošlé výtvory, čo niektorých hráčov nepoteší, iní naopak budú vo vytržení. Vzhľadom na to, že hra obsahuje aj nenáročný vývoj postavy, levelovanie a nákup predmetov, pokojne ju môžeme zaradiť do sortimentu akčných RPG. Kto nepohrdne Diablom, zrejme ani titulu Zombie Shooter 2 nedá kopačky.

Hra v podstate obsahuje tri herné režimy. Kampaň sleduje príbeh postavy, ktorú si vyberiete v úvode. Nepodceňujte atribúty, pretože hoci to v prvých misiách nepocítite, neskôr si uvedomíte, že správne nadefinované hodnoty majú svoj zmysel. Účinok streľby, presnosť zásahu, rýchlosť pohybu, inteligencia a ďalšie charakteristiky určia, ako úspešne budete kľučkovať v uličkách, eliminovať nepriateľov a rásť. Bodíkmi na každej novej úrovni si ich môžete výdatne vylepšiť.

Ulicami miest, ale aj otvoreným terénom, sa nebudete presúvať len po vlastných. Zajazdíte a súčasne si zastrieľate na niekoľkých vozidlách. Vrátane tanku, ktorý vám z vďačnosti požičala armáda. Vozy poskytujú viacero výhod, sú rýchle, ozbrojené veľmi silnými zbraňami a znesú vysokú mieru poškodenia. Do kanalizácií, baní, budov, či cez úzke chodníčky na vrakovisku sa však dostanete len pešo. Kam ísť, vám ukážu výrazné zelené šípky priamo v teréne.

Zombie Shooter 2
Zombie Shooter 2 Jedna z najkrajších situácií, likvidovanie zombíkov gatlingom.
Jedna z najkrajších situácií, likvidovanie zombíkov gatlingom.

Zombie Shooter 2 Tomu sa hovorí srdečné privítanie.
Tomu sa hovorí srdečné privítanie.

Zombie Shooter 2 Retro štýl grafiky hre pristane.
Retro štýl grafiky hre pristane.

Váš hrdina má tri životy a tie musia vystačiť na prejdenie misie. Inak nasleduje reštart. Ukladanie je automatické, keď umriete, spravidla pokračujete od stanoveného úseku. Životnosť si predĺžite zbieraním jednorazových lekárničiek, ktoré popri munícii a peniazoch vypadávajú z nepriateľov. Niekedy narazíte aj na doliečovacie agregáty, nové zbrane a užitočné doplnky, obvykle na utajených miestach. Tieto vecičky sa šiknú a ak ich nepoužijete, dajú sa predať. Obchoduje sa prostredníctvom akýchsi modro svetielkujúcich automatov v teréne, kde sa spravidla potĺka pár preživších. Ponuka je veľmi bohatá.

Zbrane v obchode sú rozdelené do troch kategórií a nájdete tam všetko možné od revolverov, cez samopaly, ďalekonosné pušky, brokovnice, experimentálne zbrane, až po raketomety. Majú limitovanú muníciu, ktorú tu môžete tiež dokúpiť. V teréne som si ale vždy vystačil s tým, čo vypadlo z nepriateľov. Je zaujímavé, že prakticky každá zbraň má unikátny palebný režim a efekt. V podstate ani dva samopaly nie sú totožné a ich rozdiel nespočíva len v hodnote poškodenia, ktoré spôsobia. Líšia sa rýchlosťou streľby a prebíjania, dostrelom, niekedy aj ďalšími prvkami, občas aj sekundárnym efektom. Napríklad bazooka zasiahne nielen svoj cieľ a kreatúry v blízkom okruhu. Zmetie aj protivníkov, čo nestoja priamo v dráhe strely a tlaková vlna navyše zraní dav ďaleko za cieľom dopadu strely. Okrem toho na niektorých protivníkov lepšie platí iný druh zbraní, takže prehadzovanie zbraní počas boja nie je na škodu. Hoci dav zombíkov rýchlo zmeníte na popol raketometom, silného bossa oveľa skôr eliminujete snajperkou. Tá však napriek vysokej ničivej sile nedokáže zadržať priveľké masy nemŕtvych. Systém používania zbraní je skrátka premyslený a veľmi efektný.

Nakúpiť však môžete aj ďalšie užitočné veci. Ľubovoľné brnenie potuží postavu a v prípade poškodenia sa dá v obchode opraviť. Cestovné lekárničky sa zas v boji automaticky aktivujú, keď  je hodnota vášho života kritická. Pomocné moduly zvýšia vaše atribúty, detektor označí pozície nepriateľov v sektore. Výkonnejšia baterka vám zvýši dohľad, čo je veľmi užitočné v prítmí, kde v  zakrytých úsekoch môže striehnuť nepriateľ. Môžete skúsiť aj infra a dokonca také vymoženosti, ako bojové drony, ktoré pália laserom alebo eliminujú nepriateľské strely.

Zombie Shooter 2
Nákup a potom grilovanie zombíkov v uliciach. Čo viac môžete chcieť?

Možno ste sa teraz pozastavili nad spojením „nepriateľské strely“ a pýtate sa, či proti vám nemali stáť hordy zombíkov, ktorí zvyčajne len hryzú a „sápajú“ po vás paprčami. Nuž áno, takýto tvoria asi dve tretiny protivníkov a privítajú vás v úvode. Lenže postupne k nim pribudnú rôzni mutanti a dokonca akési poletujúce démonky. Títo oponenti nie len viac znesú, ale dokonca aj strieľajú a to nie len samopalmi, ale aj raketometmi a riadenými strelami. A práve vďaka nim Zombie Shooter 2 nie je len vlažnou prechádzkou, ale postupne dosť výrazne zvýši obtiažnosť a to dokonca aj na najľahšej úrovni. Kľúčom k úspechu je nákup vhodných zbraní a neustály pohyb. Akonáhle zastanete, budete mať veľký problém. V neskoršej fáze hry sa na vás totiž povalia doslova stovky nepriateľov z rôznych strán. A keďže medzi nimi býva často hneď niekoľko strelcov a bossov, asi si viete predstaviť, ako ľahko sa dostanete do úzkych. Ak ste pri hraní Left 4 Dead mali dojem, že vám zombíci dávajú zabrať, tak tu sa vám bude pariť aj z uší. Je to totiž totálny masaker a málokedy budete mať chvíľku na oddych.

Ak ani po prejdení kampane nebudete mať dosť krvi a zmasakrovaných tiel, pustite sa do survival módu. Ten vlastne obsahuje dva doplnkové režimy. V prvom začínate s pištoľou a strieľate na jednej obrazovke do nepriateľov tak dlho, kým vás nedostanú. Ak si pri tom zvolíte svojský režim kariéry, levelujete, ale rýchlo začnete mať problém s muníciou. Druhý režim, Gun Stand, je však výborný a ponúkne masaker „najmasakrovatejší“. Tam máte pod kontrolou guľometnú vežu, obklopenú ochranným múrom, nepohybujete sa, len otáčate hlaveň a musíte zabrániť nepriateľom, aby sa k vám dostali a zničili váš skromný post. Každá vlna protivníkov končí efektným výbuchom, po ktorom nasleduje dokúpenie vždy jedného zo štyroch možných vylepšení. Môžete zvýšiť efekt guľometov, môžete pridať k veži raketomety. Tretie vylepšenie opraví poškodené múry a navyše pridá doplnkovú obrannú vežičku. Štvrtou voľbou je pridanie vojaka-obrancu. Všetko sa dá viacnásobne vylepšiť, takže po niekoľkých vlnách už máte slušnú obranu. Veža s guľometmi a raketami, trojica mariňákov a štyri podporné vežičky, to už spraví dobrý bordel. Lenže útočníkov je čoraz viac a sú čoraz silnejší. Ulice sú zaplavené pozostatkami, ku ktorým pribúdajú stále ďalšie. Postupne je z toho poriadna mela a chaos a vy máte dojem, že sa na vás valí celé peklo aj čínska ľudová armáda.

Zombie Shooter 2 má pestrofarebnú grafiku, ale zaujímavo vyzerá pri zapnutí čierno-bieleho režimu s filmovými efektom. Vo väčšine lokalít vtedy dominuje jedna farba, spravidla sivá či hnedá a ich odtiene.  Pripomína to atmosféru dobových hororov. Popri tom ale aj v takom režime vyniknú vybrané predmety v kontrastných výrazných farbách ako krv, červené lekárničky, zelená munícia, modré počítače, do žlta ladené explózie, fialové navádzané strely nepriateľov. Hlavne v neskorších fázach hry efekty boja spôsobia, že obrazovky sa menia na pestrofarebné bizarné obrazy. Nezabudlo sa na tiene, ktorých posun pri pohybe baterkou je pôsobivý. Inak vašu postavu, ako aj všetky lokality, vnímate pohľadom zhora na 2D izometrický priestor, pohybujete sa pomocou klávesnice, strieľate a mierite myšou. Pohoda. Len v prípade jazdy na vozidle sa vám ľahko stane, že ste dezorientovaní a neviete, čo kedy stlačiť, aby auto odbočilo doľava, alebo sa otočilo.

Zombie Shooter 2
Zombie Shooter 2 Jazdu a strieľanie z vozidiel si vychutnáte... až na to ovládanie.
Jazdu a strieľanie z vozidiel si vychutnáte... až na to ovládanie.

Zombie Shooter 2 Šantenie na vrakovisku.
Šantenie na vrakovisku.

Zombie Shooter 2 Tak toto bolelo.
Tak toto bolelo.

Inak by sme hre mohli vyčítať, že väčšina objektov je nerozbitná. Darmo pálite do áut, múrov, či kopy šrotu, nerozletia sa, nevidíte ich poškodenie a to je škoda. S tým ale zaujímavo kontrastuje roztrieštenie tých málo objektov, ktoré vám to umožnia. Sudy s benzínom krásne explodujú, rozstrieľané sklo z výkladov padá na ulicu, ešte keby tak auto po zásahu raketou vyletelo do vzduchu a caplo na zombíkov, to by bola sila.

Hra si priam pýta kooperačný režim, keby tu bol, hodnota produktu by vyletela raketovou rýchlosťou, lenže, nie je... Dovolím si tvrdiť, že na taký multiplayer by sa nechytal ani Left 4 Dead. Nuž možno v Zombie Shooter 3 alebo inej hre od  vývojárov zo Sigmy sa dočkáme. Chlapci robia dobrú prácu, ale mohli by sa už trochu pohnúť dopredu, aby ich hry dosiahli vyšší level a trochu viac sa od seba odlišovali.

Zombie Shooter 2 je rýchla, dynamická akcia okorenená RPG elementmi. Hra má slušný koncept, veľmi dobré efekty zbraní, možnosť zapnúť atypickú grafiku a je to poriadna adrenalínová pumpa. Tvorcovia Alien Shootera opäť raz ukázali, ako vyzerá správny akčný nárez. Veľká škoda je, že hra neobsahuje kooperáciu a model poškodenia sa obmedzuje len na pár objektov. Aj tak to však je neskutočné dobrá vecička na odreagovanie. A nehľadajte za tým nič iné.

Zombie Shooter 2
Zombie Shooter 2 Niekedy sa ocitnete aj v interiéroch, ale aj tam sú nepriatelia.
Niekedy sa ocitnete aj v interiéroch, ale aj tam sú nepriatelia.