MAX AND THE MAGIC MARKER

MAX AND THE MAGIC MARKER

7.0

Veľké čary s malou fixkou

Jedného dňa príde Maxovi poštou tajomná fixka a ako každý chlapec, ktorý rád kreslí, s ňou začal čarbať. Na jeho prekvapenie to nakreslené monštrum ožilo a preskočilo ihneď na iný Maxov obrázok, kde začalo robiť šarapatu. To náš hrdina nemohol nechať len tak a nakreslil čarovnou fixkou sám seba. Naháňačka sa môže začať!

Jednoduchý princíp skákania na plošinky a preskakovania nepriateľov, ktorý poznáme všetci už z doby kamenej, okorenili autori Press Play elementom fixky. Hopkáte si tak po jednotlivých platformách, ale zrazu zrada. Plošinka, na ktorú máte preskočiť, je buď príliš vysoko alebo ďaleko. Tu sa k slovu dostáva magická fixka, ktorou si cestu ďalej proste dokreslíte. Potiahnete myšou vodorovnú čiaru a zrazu máte vykúzlený mostík. Žiadna lávka nie je príliš vysoko, ak si prikreslíte schodíky a žiadna priepasť nie je beznádejne hlboká, ak šmahom ruky vykúzlite rebrík. Obmedzení ste len svojou fantáziou a v druhom, podstatnejšom, prípade náplňou vo fixke. Každé kreslenie totiž niečo stojí a tak sa náplň míňa vcelku svižne.

Hra rešpektuje fyzikálne zákony a ak nakreslíte niečo len tak halabala do vzduchu, zákonite to padá na zem. A práve to je ideálny spôsob na likvidovanie nepriateľov stojacich v ceste. Väčšinu z nich môžete ignorovať a lakonicky ich preskakovať, no niektoré kúsky vás celkom slušne potrápia a treba zapojiť šedú mozgovú kôru.

Max and the Magic Marker
Max and the Magic Marker Ja sa k tej fialovej slečne aj tak dostanem.
Ja sa k tej fialovej slečne aj tak dostanem.

Max and the Magic Marker Oheň prekonáme menšou lávkou.
Oheň prekonáme menšou lávkou.

Max and the Magic Marker Lávové kamene nie sú vždy liečivé.
Lávové kamene nie sú vždy liečivé.

Fialové fazuľky (nepriatelia) sú niekedy pekne prefíkané a pohybujú sa pod plošinkami tak, že ich nemáte šancu zasiahnuť namaľovaným kameňom a gravitačné zrýchlenie tak nedokáže odviesť svoju prácu. Okolo nepriateľa však môžete nakresliť niečo v štýle otočeného U a zatvoriť ho tak. Masochisti ho môžu ešte odtlačiť a zhodiť do priepasti.

Množstvo náplne je závislé od počtu nazbieraných oranžových guľôčok a zatrepaním myši do nej privoláte všetky nakreslené diela, ktoré sa zmenia opäť na tuhu. Čo však urobiť, ak je náplň na nízkej úrovni a na najbližšiu plošinu sa neprekreslíte? Treba začať vymýšľať a používať dômyselnejšie odpaľovacie lávky, na ktoré si prikreslíte a zhodíte kameň, ten vás potom vymrští do vzduchu. Alebo si prikreslíte rôzne závesné háky a vysuté plošiny, ktoré ukotvíte o prostredie, pred dažďom a erupciou sopky ochráni narýchlo nakreslený prístrešok, do stúpajúceho gejzíru vody pričarujete niečo v podobe surfu a voda vás za odmenu vynesie hore. No a na sériu smrtiacich spínačov neskôr v hre už musíte ovládať veci ako naklonenú rovinu, či kladku.

Pri hroziacom páde do žeravej lávy alebo kolízii s nepriateľom je možné hru zapauzovať, dobre si rozmyslieť čo ďalej alebo všetko znovu prekresliť. Takto sa aj s minimálnym obsahom fixky dostanete aj na zjavne neprístupné miesta. Hop, pauza a prikreslíme pod Maxom stolček. Hop zo stolčeka, pauza a pripravíme si nový schodík. Počas zastavenia sa zmení aj grafický štýl, ktorý síce pripomína kresby malého decka, ale je proste úžasný.

Max and the Magic Marker

Ovládanie na PC je trocha kostrbatejšie, hlavne moje zgamepadovatelé ruky mali problém prijať ovládanie ľavá ruka pohyb, pravá ruka kreslí. FPSky sa na WASD klávesoch hrajú v poriadku, ale ak príde na presné časovanie a koordináciu pohybu, tak je ľavá ruka... hmm, proste ľavá. Hra síce v nastaveniach ponúka nastaviť a predefinovať ovládanie na gamepad, no aj keď sa zdalo, že nastavenia akceptovala, v hre sa Max odmietol pohybovať čo i len o krok a tak som sa musel zmieriť s kombináciou klávesnica plus myš. Naučiť sa to dá, aj žiť sa s tým dá, no majitelia hry na Wii sú na tom s ovládaním o galaxie vpredu.

Max and the Magic Marker ponúka celkovo tri svety (Zem, Pirátska planéta a planéta robotov) po piatich úrovniach, čo je celkom málo a za niečo vyše štyroch hodín sa prekreslíte až do úspešného konca. Navyše vám ponúkne len zopár bonusov v kategórii Extra. Konkrétne takmer neobmedzené papierové ihrisko na vymýšľanie a uskutočňovanie tých najbláznivejších nápadov, aké vás v spojení s kreslením napadnú, k čomu sa hneď hodí druhý bonus v neobmedzenej náplni pre fixku alebo super rýchly maskovaný Max ako superhrdina, ktorý vyskočí vyššie, či uteká s vetrom o pretek. Tieto bonusy dosiahnete zozbieraním určitého počtu hnedých guľôčok, nájdením predpísaného kvanta skrytých tajomstiev, či vytvorením časového rekordu prejdenia v úrovni.

Správni hrdinovia však takéto zákulisné taktiky nepoužívajú a preto ich nasadením prichádzate o všetky zozbierané bonusy v danej úrovni a tiež prídete o možnosť uloženia pozície. Vyšantiť sa s nimi teda môžete do sýtosti buď na ihrisku alebo až po dokončení hry, kedy môžete ľubovoľne spustiť ktorýkoľvek level. Keď už som načal ten koniec hry, tak autori pre vás nachystali chrumkavý bonus, ktorý vám poskytnú za kód napísaný na finálnej obrazovke a stiahnuť si ho môžete na ich domovskej stránke.

Max and the Magic Marker
Max and the Magic Marker Pred dažďom pomôže improvizovaný dáždnik.
Pred dažďom pomôže improvizovaný dáždnik.

Max and the Magic Marker Grafika v zapauzovanom režime je sama osebe čarovná.
Grafika v zapauzovanom režime je sama osebe čarovná.

Max and the Magic Marker Ako vyriešiť stlačenie tlačidla? Je to jednoduché!
Ako vyriešiť stlačenie tlačidla? Je to jednoduché!

Na záver som si nechal to najväčšie mínus a tým sú chyby v hre. Nespočetne krát sa mi stalo, že obrazovka viac odzoomovala, aby bol lepší pohľad na vec, no akosi zabudla zobrať nebohého Maxa so sebou, alebo už obrazovka neprizoomovala a Max ďalším skokom skončil pravdepodobne vo vzduchoprázdne. Nezabil sa, no privolať ho naspäť sa už nedalo. Niekedy sa obsah tuhy nevráti späť do fixky, ani keď trasiete s myšou ako o dušu a niekedy zasa fixka nepíše, aj keď ju máte sotva do polovice prázdnu. Niektoré pohybujúce sa plošiny majú nepeknú vlastnosť zrútiť sa samé do seba a nedajú sa tak ďalej použiť, alebo Max trpí tzv. Philadelphským experimentom a zaborí sa polkou tela do objektov, z ktorých ho ani kúzelná fixka nedokáže vyslobodiť.

Hodilo by sa reštartovanie od posledného checkpointu, no aj keď sú tieto vcelku vo veľkých počtoch rozosiate po úrovniach, nič také sa z menu urobiť nedá. Zostáva len reštartovať celú úroveň odznova, čo teda vie pekne nas..rdiť. Celkovú nasrdenosť by mohol zmierniť výborný soundtrack od Analogiku, ktorý by som najlepšie prirovnal ku krížencovi hudby z Monkey Islands a Neverhood. Škoda, že trackov nie je viac a navyše sú to niekedy len minútové loopy.

Za 15 EUR dostanete síce jedinečnú a invenčnú zábavu, no jej nedostatky a bugy trocha prevyšujú. Podobný koncept hrania taktiež môžete nájsť vo veľkom počte free a flashových online hrách. Pred samotným hraním ale môžete vyskúšať demo a rozhodnúť sa sami.

napísal fendi 3.5.2010
7.0
6.9