MX VS ATV ALIVE

MX VS ATV ALIVE

5.5

Spálený benzín, adrenalín a polonahé baby

Séria MX vs. ATV je tu s nami už nejaký ten piatok a pribúdajuce diely indikujú, že sa dostávajú v hráčskej komunite k obľube. Či už to bude nedostatkom motocrossových hier na trhu alebo kvalitou titulov, to je už na posúdeniu každého zvlášť. Faktom zostáva, že z možného potenciálu by THQ mohlo vyťažiť oveľa viac, ako je tomu teraz. Formou budgetovky za zníženú cenu sa najnovší diel Alive ženie do našich peňaženiek a my sa pozrieme, čo skrýva pod tými niekoľkými plastmi. No najskôr sa musíme trochu zašpiniť.

Celý koncept MX vs. ATV Alive spočíva v levelovaní za single a multiplayerové závody a z toho vyplývajúcom postupnom odomykaní nových tratí a oblečenia pre vášho virtuálneho jazdca. Ak sa dajú jednotlivé závody v hre pre sólo hráča považovať za akúsi formu kampane, rátajte s tým, že na začiatku máte k dispozícii dve normálne trate, dve krátke trate a dve rozlahlé freeride mapy (pamätníci Motocross Madness 2 budú vedieť, o čom je reč). Na odomknutie nestačí dosiahnuť stupienok víťazov, ale budete nútení opakovať tie isté preteky dokola, aby ste nahrabali dostatočný level k ďalším tratiam. A toto platí pre celú hru.

Tratí je dokopy 12 (nerátam štyri krátke, ktoré sa dajú označiť skôr ako variácie číslovky 8), čo nie je veľa, no vážne stoja za to. Sú zábavné, nápadité a majú svoje čaro. Ale to, že sa hra predáva za 2/3 z ceny bežného tituly je dvojsečná sekera. Na jednej strane sa hráč teší z priaznivej sumy, na druhej strane je vyryté veľkým písmom OOPS, ZAPLATILI STE MÁLO. Okrem tých pár zakladných skinov na jednotlivé diely motorky, výstroj sú za vačšinu ostatných ďalšie poplatky, autori do hry bohužiaľ nezakomponovali akúhokoľvek formu súvislého zážitku v podobe šampionátu a namiesto toho pre nás pripravili spomínané farmenie expov.
MX vs ATV Alive
MX vs ATV Alive Každá kubatúra má svoje výhody, každý môže byť víťaz.
Každá kubatúra má svoje výhody, každý môže byť víťaz.

MX vs ATV Alive Efektný a najjednoduchší trik v hre.
Efektný a najjednoduchší trik v hre.

MX vs ATV Alive Preplnená zákruta po štarte, od tohto spočíva polovica úspechu.
Preplnená zákruta po štarte, od tohto spočíva polovica úspechu.

Na prvý pohľad pôsobí celý front-end trochu mätúco, má veľa možností, no pri bližšom oboznámení človek zistí, že opak je pravdou. Módni fanúšikovia si tu prídu na svoje, s enormným množstvom výberu z prilieb, kombinéz, jednotlivých častí vášho závodného stroju, od značiek, farieb a vzorov si musí vybrať každý. Menej majetných trochu schladí nutnosť použiť kreditku. Po vyhrajkaní sa príde na rad ostrá akcia. A ak píšem ostrá, tak myslím sťa britva ostrá. Bez žiadnych príprav, ničoho.

A to je naozaj gigantické negatívum - absencia akejkoľvek formy tutoriálu. Nie len kvôli naučeniu ideálnych prejazdov zákruk pre nováčikov, štart v závode (ktorý je mimochodom spravený pútavo), ale v hre sa aktívne využíva aj spojka počas závodu (a pri spomínanom štarte), pri skokoch sa dajú robiť parádičky a mnoho ďalšieho, čo bohužial bez názorných ukážok alebo tipov "how to" je to iba formou pokus/omyl. Preveliká škoda, nakoľko samotné ovládanie a pocit z jazdy je tu na vysokej úrovni. Hrá sa veľmi dobre, motion capture jazdcov, či už na crosse alebo štvorkolke, je zatiaľ najlepší vo svojej triede. Jazdci sa hýbu plynulo pri prenášaní tažiska, čo má hráč sám vo svojich rukách, vyšlapávajú nohu do zákruty až vtedy, kedy majú a pod. Po tejto stránke nie je hre čo vytknúť.

K miernej frustrácii hrá do kariet i slabá variabilita herných módov. Autori sa unúvali prakticky na 2 herné módy, ktoré sa veľmi rýchlo zunujú. Na to, že je to budgetovka bez súvislej kampane so zameraním na instantnú zábavu, by človek čakal viac disciplín, ako iba obyčajné závody buď na MX-ách, alebo na ATV-čkach. To isté platí aj pri hre pre viacerých hráčov. Splitscreen pre dvoch zase o trochu predĺží hernú dobu, odporúčam zmiešané súboje MX vs. ATV.

MX vs ATV Alive

Grafika Alive je pekná, "sánka dole" efekt sa nekoná, ale je sympatická, i keď by sa jej zišlo trošku antialiasingu či jemného bluru, lebo hrany objektov sa vedia tváriť kostrbato. Za zmienku stojí mierne deštrukčné okolie trate a reálne stopy na trati po vašej motorke. Zvuková kulisa motorov sa mi taktiež páčila, len hudba by potrebovala doladiť. Má svoje silné chvíľky, ale vedel by som si predstaviť pri blate a spálenom benzíne niečo tvrdšie a kvalitnejšie.

Najväčšie plus a podstatný dôvod kúpy je multiplayer, ktorý má gule. Ten je naozaj zábavný, hlavne pri štyroch a viac hráčoch. Závodné stroje sú vyrovnané, jazdiť bez chýb je naozaj zložité a rivalita v hre naozaj funguje, čo v reále znamená, že hráči medzi sebou neustále súperia o každý jeden meter na trati. Škoda neprehľadnej výsledkovej tabuľky, nemožnosti uložiť si replay alebo nevyužitý pohybový senzor DualShocku 3. Za to by si nejeden priplatil.

Na budgetovku MX vs. ATV Alive ponúka pomerne príjemné spektrum zábavy fanúšikom zablateného motošportu s výdatnou hrateľnosťou, no nie dlhou životnosťou. Ak túžite po hline, blate a prachu vo vašich TV, berte na vedomie, že čaro tejto hry spočíva hlavne vo vydarenom multiplayeri. Hra pre jedného hráča je iba ako doplnok alebo samovzdelávací tutoriál, na ktorý autori pozabudli. Hrá sa to dobre, cena je nízka. Ak s kamošmi prečkávate upršané letné obdobie a MotorStorm už omrzel, kúpte hromadne a zábava sa určite dostaví. Ale do vašej obľúbenej zbierky hier sa tento diel asi ťažko zaradí.
MX vs ATV Alive
MX vs ATV Alive Jeden z voliteľných pohľadov hráča.
Jeden z voliteľných pohľadov hráča.