GUNSTRINGER

GUNSTRINGER

8.0

Máte radi bábkové divadlo?

Máte radi bábkové divadlo? Nie? A čo takto bábkové divadlo na divokom západe? Presne to nám totiž ponúka Twisted Pixel, firma prinášajúca neustále nové nápady do arkádových hier pre Xbox Live. Pri Kinect titule Gunstringer to nie je inak, iná je však podoba vydania. Vyššia sila totiž rozhodla, že hra si zaslúži viac ako digitálnu distribúciu a prináša tak hru do obchodov.

Gunstringer vás zavedie do príbehu mŕtveho kovboja, ktorý sa ako kostlivec vracia späť z hrobu, aby sa pomstil svojim nepriateľom. Bábkové predstavenie vás jeho príbehom prevedie. Nebude to však obyčajné predstavenie, teraz budete vy bábkohercami a zatiaľ čo dramatický komentár v pozadí bude rozprávať príbeh, vašou úlohou bude ovládať postavu kostlivca a prestrieľavať sa nepriateľmi, vyhýbať sa nástrahám a to, či už v pohľade z tretej postavy, alebo v bočnom sidescrollingovom štýle. Všetko v zábavnom prevedení a jedinečnom grafickom štýle, ktorému sa nedá odolať.

Gunstringer
Gunstringer Big Bad Undead Cowboy.
Big Bad Undead Cowboy.

Gunstringer Cover and Shoot the Boss pre Kinect
Cover and Shoot the Boss pre Kinect

Gunstringer Beh a strieľanie sú základom hrateľnosti.
Beh a strieľanie sú základom hrateľnosti.

Twisted Pixel spravili v titule nezvyčajné a dokonalé spojenie živého hľadiska, komentáru a vyrozprávania príbehu, ktoré spolu vytvára akčné bábkové divadlo. K tomu všetkému pridali ovládanie, ktoré sa k bábke neuveriteľne hodí a to ovládanie Kinectom. Síce sa sem ovládanie pohybom hodí, ale zároveň bráni hre rozšíriť možnosti mimo jednoduchého strieľania, uhýbania sa a skákania. K tomu absencia aspoň možnosti ovládania gamepadom odreže od titulu hardcore hráčov, ktorých autori len ťažko donútia senilne pred sebou mávať rukami. Tých, ktorí sa odvážia, čaká veľká porcia zábavy spojenej s intuitívnym ovládaním, ale aj postupná únava a možno na druhý deň aj svalovica na rukách.

V zásade ovládanie kopíruje pohyb bábky, len s tým rozdielom, že jednou rukou ovládate pohyb postavičky a druhou, akčnou rukou ovládate pištoľ. A ako s ňou strieľate? Jednoducho, namierite na postavičku a následne vyhodíte ruku hore, ako pri spätnom náraze po vystrelení a zbraň v hre to presne zopakuje, ale keďže nepriateľov je veľa, streľbu reťazíte v sekvenciách a vašou úlohou bude postupne prejsť terčíkom po čo najviac nepriateľov a až po tom vystreliť. Postava sa o všetko postará. Štandardná pištoľ umožní zamerať šesť cieľov pred odstrelením, ostatné bonusové zbrane ako brokovnica fungujú na jeden výstrel s tým, že zamerajú celé okolie jedného cieľa. Mimo zbraní budete v niektorých scénach používať aj päste a nepriateľmi sa doslova preboxujete.

Samotné úrovne kombinujú ako beh, popri ktorom zameriavate a strieľate nepriateľov, vyhýbate sa rôznym prekážkam a priepastiam, tak aj cover&shoot štýl, kde sa kryjete za objektom, zameriavate protivníkov a po vykuknutí už len spustíte streľbu. Opakom krytia sú čisto akčné sekvencie, v ktorých postava vytasí dve pištole a spustí paľbu, rukami už len stačí zameriavať prichádzajúce ciele. Celé to uzatvára bočný pohľad na svet, kedy vaša postava kráča a vy s ňou skáčete. Mix scén je plynulý, vhodne spravený a nastavený tak, aby ste si miestami s rukami oddýchli a niekedy pri scénach postavených na rýchle reflexy aj zapotili.

Množstvá malých nepriateľov v leveloch postupne strieda šesť veľkých a zábavných bossov, ktorí sú hlavným cieľom Gunstringera. Každý z bossov má svoj príbeh, prepojenie s hlavnou postavou a hlavne netradičné stvárnenie. Jedným je napríklad nafukovací panák, ďalším krokodíl skrížený s lovcom alebo voodoo čarodejnica. Vždy ponúkajú oživenie postupne monotónneho strieľania poskokov. Na druhej strane ani poskokovia nie sú nudní, každý je nápaditý a zatiaľ čo bežný kovboj je zo špagátu, baníci sú drevené figúrky, kravy sú krabice s mliekom. Každá postava má svoje špecifické stvárnenie, výraz a nové prídavky vždy prekvapia.

Vizuálne ponúka Gunstringer všetko, čo na divokom západe čakáte, od prérií, železníc, bánk, drevených mestečiek, všade sa zastavíte a vychutnáte si závan prachu. Vašu akciu budú prerývať zábery na živé publikum, ktoré sa vám v pozadí smeje, tlieska, bučí, píska, presne podľa toho, čo robíte. Ak ste úspešní na konci scén vás zahádže ružami. Podobne komentátor v pozadí nielen rozpráva váš príbeh, ale aj reaguje na vaše akcie. Váhaho komentuje vaše schovávanie sa za skalou alebo pochvalne, ak zostrelíte naraz šesť protivníkov. Nakoniec posledným elementom je "božská" ruka kulisára, ktorá čas od času zasiahne do deja na obrazovke, zmení prostredie alebo vyšle ďalšiu nástrahu.

Po vašom približne štvor hodinovom vystúpení vás zrejme budú bolieť ruky, ale pravé bábkoherectvo si žiada svoje obete. Nakoniec za to dostáva aj zaslúženú pochvalu od publika. Hra síce umožňuje pri hraní aj sedieť, ale musíte dbať na to, aby ste sedeli ešte v dosahu Kinectu. Ak by ste chceli od hry viac, môžete si jednotlivé kapitoly zopakovať a skúsiť vylepšiť dolárové skóre a poodomykať bonusy alebo zahrať kooperačné sekvencie, kde dvaja hráči súčasne budú bežiacej postavičke označovať ciele.

Spolu s Gunstringer vyšiel aj prvý DLC obsah zadarmo nazvaný Wavy Man Tube Chronicles, ktorý úplne mení štýl titulu a namiesto bábkového prepracovania spustí filmovú on-rail sekvenciu na divokom západe, kde je vašou úlohou strieľať po banditoch a prežiť. Nedá sa hovoriť o vysokej hereckej kvalite, ale rovnako ako pri pôvodnom príbehu zábava nechýba.

Gunstringer
Gunstringer Scény z minulosti dostanú filter starých filmov.
Scény z minulosti dostanú filter starých filmov.

Gunstringer Úteky dopĺňajú cestu pomsty.
Úteky dopĺňajú cestu pomsty.

Gunstringer Pohľady z tretej osoby striedajú skákačkové elementy.
Pohľady z tretej osoby striedajú skákačkové elementy.

Ak by vám to nestačilo a budete chcieť viac kinectovej akcie, balenie má v sebe aj sťahovatelnú Fruit Ninja hru (k dostaniu je aj na Xbox Live Arcade), ktorá prechádza z mobilov na Kinect a ponúka iný typ hrateľnosti. Prakticky vás presunie s mobilného prstového ninja tréningu do tréningu na skutočného ninju. Vaše ruky teraz budú nože a budú rozsekávať ovocie vyhadzované na obrazovky. Musíte rozsekať všetko, čo sa na obrazovke mihne až na bomby, ktoré vaše porcovanie okamžite skončia. To je základ celého titulu, ktorý dosiahol na mobiloch stovky miliónov stiahnutí. Na konzole k tomu Kinect verzia ponúka aj multiplayer pre dvoch hráčov súčasne. Podobne ako pri Gunstringerovi, ovládanie je triviálne a dokonalé zároveň. Hra má k tomu zrejme najvyššiu odozvu na Kinecte vôbec a dúfajme, že Star Wars si z dynamiky "ninja" sekania zoberie príklad pre svoj laserový meč.

Celkovo je Gunstringer jedinečným prídavkom pre Kinect tituly, síce len nevýrazným prídavkom do ponuky pre hardcore hráčov, ale tých sa získať ani nesnaží. Je to o zábave, neokukanom štýle a nápadoch, ktoré len tak nevidíme. Trochu škoda, že autori nepoužili z ovládania viac možností a ostali len pri základnej nenáročnej schéme. Videli sme totiž hry aj s komplexnejším ovládaním. Relatívne krátku dĺžku gameplayu obohacuje úvodný free DLC obsah ako aj prídavok Fruit Ninja.

napísal saver 7.10.2011
Gunstringer - GamesCom
| GUNSTRINGER - GAMESCOM