Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

7.5

Warlock : Master of the Arcane

Akčná fantasy inšpirovaná Civilization

Recenzia pre PC

množstvo dobre vybalansovaných jednotiek
nevyspytateľné neutrálne jednotky
pútavé boje
cena
žiada sa viac herných režimov a multiplayer
chabé možnosti diplomacie
v pokročilej fáze stráca dynamiku

Kúzla a čary, fantastické bytosti a mágovia, ktorí túžia po moci. Čakajú vás v jedinečnom svete, ktorý bude zjednotený až po tom, keď doň vstúpi vaša noha. Ste pripravený bojovať a s požehnaním Bohov poraziť svojich rivalov?

Ak ste hrali tituly Majesty, prostredie hry Warlock: Master of the Arcane vám môže byť povedomé. Tentoraz sa udalosti v Ardanii sústredia na boje čarodejníkov, ktorí sa snažia pokoriť svojich rivalov a dosiahnuť najvyšší titul - Warlock. Na výber je niekoľko charizmatických lídrov s predvolenými perkmi a kúzlami, ale viete si vytvoriť aj vlastnú osobnosť s inými parametrami. Zvolíte obtiažnosť, nadefinujete podobu sveta a môžete to odpáliť.

Prvý pohľad vám hra pripomenie Civilization Sida Meiera. Druhý tiež. Povedzme si na rovinu, Warlock bez pretvárky využíva mierne modifikovaný štýl Civilization V. Ale to nie je dôvod pozerať sa na hru alebo tvorcov krivým okom. Najznámejší systém ťažby a produkcie u vojenských real-time stratégií sme videli už v roku 1992 v Dune 2 a v miernych modifikáciách sa opakuje až dodnes. A predsa patria série Warcraft, Starcraft a Age of Empires medzi najpopulárnejšie hry svojho žánru. Naproti tomu klonov ťahovej stratégie Civilization veľa nie je a obľúbený manažment okorenený mágiou neznie vôbec zle. A vo Warlock naozaj funguje veľmi dobre, hoci je mierne orezaný. Práve vďaka zjednodušeným mechanizmom si postup rýchlo osvojí aj laik, no hra už pomaly stráca prívlastok manažmentová a nadobúda akčnejší ráz.

Nepriateľ za úžinou kladie silný odpor a cesta k víťazstvu sa predlžuje.
Holé lebky útočia...
Jednoduchá diplomacia - zaplať, alebo vypukne vojna.



Všetko sa odohráva na makete krajiny rozdelenej na hexagónové polia. Po nich postupujú vojenské a magické jednotky, ktoré bojujú a dobýjajú a osadníci zakladajúci nové mestá. Ku každému sídlu prináleží určité územie, ktoré sa zväčšuje úmerne narastajúcej úrovni mesta. V menu výstavby je sortiment úžitkových a vojenských budov a tie sa stavajú v okolitom teréne. Vyžadujú určitý počet kôl na dobudovanie, potom odomknú nové druhy jednotiek a stavieb a zvýšia prísun kľúčových surovín. Dielne, markety, remeselná štvrť a bane zvyšujú pravidelný prísun peňazí v každom kole. Peniaze sú potrebné na nákupy všetkého druhu aj udržovanie armády. Mestá vyžadujú aj potravu, ktorá vplýva na rast populácie potrebnej na rozvoj a ďalšiu výstavbu.

Pre začiatok postačia farmy a sýpky. Ak chcete čarovať, potrebujete aj budovy na produkciu many. Nové kúzla, rozdelené do piatich setov, vyžadujú dostatočnú produkciu bodov výskumu. Získané čary, či už sú liečivé, útočné, podporné a vyvolávajúce kreatúry, zosielate na ľubovoľnom mieste odhalenom na mape. Môžete tak zregenerovať svoju oslabenú jednotku, zasiahnuť protivníkov ohňom alebo bleskom a náhle vykúzliť armádu kostlivcov alebo impov. Pri kúzlení sa samozrejme spotrebúva mana.

V mestách sa produkujú jednotky, dostupné podľa vystavaných budov. Niektoré elitné jednotky vyžadujú unikátne stavby na špeciálnych miestach. Sortiment vojska záleží aj od rasy. Rozdielnu ponuku majú ľudia, nemŕtvi a zelenokožci. Hru začínate s jednou rasou, ale pri postupe sa môžete dostať aj k ostatným. Sortiment je tak veľmi široký a zahrňuje pozemné, námorné a letecké jednotky. Po mape putujú lukostrelci, rytieri, goblini, katapulty, kostlivci. Nad ich hlavami krúžia netopiere, draky a lode duchov. Na mori sa plavia galeóny a karavely. Jednotky majú rôzne útoky a niektoré aj podporné efekty, napríklad klerici liečia.

Pohyb pozemných jednotiek obmedzuje náročnejší terén a keď sa potrebujú premiestniť po vode, dočasne sa premenia na loď. Na každom hexagónovom poli môže byť len jedna jednotka. Cieľ útoku musí byť na susednom poli alebo pri streleckých jednotkách na dostrel na vzdialenejších poliach. Hráč dá pokyn na útok, ktorý už prebehne automaticky. Bojujúcim pribúdajú levely a vyberáte im individuálne perky, ktoré zvýšia poškodenie, obranu, zrýchlia pohyb, alebo pridajú iný bonus. Po výstavbe kováčskej dielne a iných remeselných budov môžete ešte potužiť vybrané jednotky a priamo v teréne im zaplatiť lepšiu výstroj.

Boje vo svete plnom kúziel a kreatúr sú neľútostné.

Na ovládnutie nepriateľských miest je potrebné zbaviť sa obrancov a páliť na sídlo dovtedy, kým stratí schopnosť odporu. Potom tam presuniete najbližšiu jednotku a mesto s okolím je vaše. Sídla majú schopnosť ostreľovať nepriateľov v dosahu podobne, ako magické veže a pevnosti, ktoré ste postavili v okolí. To často pomáha pri útokoch neutrálnych kreatúr, ktoré sa potĺkajú po mape a majú svoje hniezda, čo môžete vyplieniť. Tieto bytosti neberú ohľad na nikoho a pokojne vstúpia aj do konfliktu, kde sa už mlátite s regulárnym protivníkom. Niekedy sú silné a dokážu vám aj ukradnúť mesto, takže ich nepodceňujte. Vlkom sa ubránite ľahko, obor už predstavuje slušný problém. Neutrálni sú aj na mori a taký kraken vie veľmi nepekne skoncovať s vašou flotilou.

Hoci je primárnym cieľom dostať na kolená ostatných mágov, nemusíte všetko riešiť silou. Po objavení súperov nie sú vaše vzťahy priateľské ani nepriateľské. Diplomacia síce zďaleka nie je na úrovni Civilization, ale pri troche šikovnosti si dokážete získať spojenca. Dostať sa do vojnového stavu je však oveľa jednoduchšie. Stačí, keď odmietnete zaplatiť sumu, ktorú drzo požaduje váš sused a už ste na nože. Väčšina vašich rivalov prahne po vojne, ale keď zlyhávajú, prosia o zakopanie vojnovej sekery.

Popri expandovaní a ostreľovaní súperov dostanete aj úlohy s nenáročným zadaním. Za postavenie prístavu, vyhubenie pavúkov alebo dobytie konkrétneho mesta dostanete nejaké suroviny, ktoré padnú vhod. Úlohy smiete ignorovať, ale ak vám ich zadajú priamo Bohovia, pri ich nesplnení v stanovenom časovom limite budete čeliť postihu. Prídete o časť peňazí a namiesto novej jednotky a priazne si tých hore pohneváte.

Nech už robíte čokoľvek, v hre budete predovšetkým bojovať a pripravovať svoje vojská na obranu a inváziu. V pokročilej fáze na niektorých mapách sa vďaka nepriaznivým podmienkam a terénu často dostanete do prekérnej situácie. Nepriateľ tvrdo bráni úžinu a akýkoľvek pokus preplaviť sa a preletieť na jeho územie vám zmarí vežami a kúzlami. O to sladšie je víťazstvo, keď súpera porazíte na hlavu zdecimovaním jeho hlavného mesta. Ak však dlho nedokážete preraziť, môže sa dostaviť opačný efekt. Ocitnete sa v slepej uličke, hra sa stáva ťažkopádnou a postupne vás otrávi.

V boji sa stretnú tri rasy a množstvo jednotiek.
Kúzla posilňujú vaše jednotky a pomáhajú poraziť súpera.
Každá jednotka sa individuálne zdokonaľuje a môžete jej prikúpiť vylepšenia.



Warlock poskytuje pekný pohľad na krajinu s rôznymi objektmi, mestami a jednotkami, ktoré si môžete priblížiť. Celkom slušne však vyžmýka váš počítač. Zvuky a príležitostné hlášky bojujúcich presne pasujú a hudobný podklad je na úrovni. Ovládanie je intuitívne, myška verný kamarát a na kľúčové kroky a nebezpečenstvo upozorňujú ikony nad minimapou v pravom dolnom rohu obrazovky. Tak ako v Civilization V. Problémom Warlocka však nie je podobnosť s piatou Civilizáciou, ale nedostatok herných režimov. Môžete si upraviť členenie sveta, do ktorého vstúpite a ktorý spestria portály do iných priestorov, môžete si prikúpiť DLC s bonusovými drobnosťami, ale aj tak stále hráte jediný scenár, ktorý sa vlastne nemení. A hra by určite zniesla aj multiplayer, či už online, alebo v režime horúceho kresla na jednom PC.

Pri Warlockovi som sa bavil. Skočil som do hry rovnými nohami a svižne kráčal po bojiskách Ardanie, kde mi v rukách pulzovala magická sila. Verím, že rovnaký pocit zažije väčšina hráčov, pretože hra je dostatočne nápaditá. Nedá sa však ubrániť pocitu, že Warlock je iba (kvalitný) fantasy scenár, ktorý by pasoval do ponuky Civilization V, ale ako plnohodnotný produkt pôsobí príliš skromne a diétne. Na druhej strane, hru môžete vnímať ako vydarený samostatný datadisk s fantasy prostredím a tomu zodpovedá aj cena.

Lietajúce galeóny sa hravo prenesú ponad vodu aj hory.
Plniť božie požiadavky sa oplatí.
Výstavba a produkcia jednotiek v mestách je zrozumiteľná a praktická.



Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: Dual Core CPU, 2 GB RAM, 512 MB VGA, 4 GB HDD



napísal uni 6.7.2012


Zaradené pod: warlock, civilization, Turn-based, ,

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Hodnotenie
Sector:
                                        7.5
Užívatelia (výpis):
                                       
7.0
Vaše hodnotenie:
                                       
0.0
Vo svete: (metacritic)
                                        7.0
Užívateľské recenzie

Žiadne užívateľské články...Napíšte prvý....

Obrázky
Ďalšie aktuálne články
105 GTA V (Xbox One, PS4)
recenzia 28.11.
4 SingStar: Ultimate Party
recenzia 28.11.
0 The Detail: Where the Dead Lie
recenzia 26.11.
1 RoboWars
recenzia 26.11.
30 Never Alone
recenzia 25.11.
216 Far Cry 4
recenzia 24.11.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2014 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk