Recenzia pre Mobil (recenzovaná verzia), iOS, Android

vysoký motivačný faktor
ekonomický systém nenúti investovať do hry reálne peniaze

zachovaný hravý vizuál veľkej hry
hráči so skutočnými figúrkami vo veľkej výhode
po krátkej dobe nastupuje obrovský stereotyp

Nebudem klamať. Som veľký fanúšik Skylanders. Keby som mohol, tak si dokupujem figúrky len preto, aby som mal vytvorenú celú zbierku, pre pocit, že ich mám. Peňaženka však protestuje. Pokémonovský syndróm (najlepšie je ich pochytať všetkých) vlastnenia celej kolekcie a skompletovania každej úlohy bol dokonale prenesený aj do mobilnej verzie Skylanders Cloud Patrol, ktorá sa po premiére v zámorí dostala už aj na európsky App Store

Cloud Patrol je light gun akcia oholená na kosť s nekonečnou hrateľnosťou. S vybraným hrdinom nasadnete do vzducholode a kosíte trolov v čoraz zložitejších leveloch. Na rozdiel od svojich automatových vzorov sa nemôžete schovať a nemusíte sa starť o nabíjanie zbrane. Jediný život visí na vlásku rýchlych reflexov a schopnosti trafiť v chaose na displeji vystrelené projektily letiace na vás. A keďže prsty nemajú oči, na telefóne občas trafíte smrtiacu bombu namiesto mínometčíka schovávajúceho sa za múrikom. Pri tabletovej verzii môžete zapojiť obe ruky a vďaka väčšej ploche to o trochu lepšie odsýpa.

Hra kompenzuje vysokú obtiažnosť a generované levely vysokým motivačným faktorom. Vždy tri aktívne úlohy vás nútia rozbíjať vázy, debny v pozadí, strieľať po klobúkoch alebo zostreľovať balóny. V leveloch za kombo (označenie viacerých cieľov) rastie výška zlata na účte a používanie power upov zvyšuje index násobiča bodov. Za peniaze kupujete upgrady a odomykáte schopnosti pre postavy, ktoré zase sprístupňujete kryštálmi získanými levelovaním profilu (plnením úloh).

Čím viac zásahov, tým vyššie kombo a počet bodov.
Túto bombu zachráni iba použitie štítu. V opačnom prípade nasleduje reštart.
Nepriatelia sa radi schovávajú aj za smrteľné míny.

Prostý ekonomický systém funguje ako naolejovaný stroj, síce umožňuje podvádzať a dokúpiť si za reálne peniaze prostriedky, vaše ciele nie sú natoľko vzdialené, aby ste si pri raňajšej káve alebo počas obednej prestávky nezahrali tri-štyri rýchle hry, nahrabali zlato a splnili nejakú mini úlohu. Cloud Patrol má strmý spád, prvých pár hodín (aj dní) si stále hovoríte “ešte jednu, poslednú a končím”, keď dosiahne svojho vrcholu a vy pochopíte, že na všetkých hrdinov potrebujete nie hodiny, ale týždne, začne prichádzať o svoje publikum.

Cloud Patrol zvýhodňuje majiteľov hry Skylanders s figúrkami, po zadaní čiarového kódu importujete svojich hrdinov a môžete využívať bez zdĺhavého odomykania kryštálmi aj výhody ôsmych elementov. Každý deň sa mení a s vybraným skylanderom môžete získať dvojnásobok peňazí.

Pri cene 79 centov za univerzálnu aplikáciu (iPhone + iPad) nad investíciou nerozmýšľate. Cloud Patrol nepotrebuje dlhý tutorial, prakticky okamžite začínate ťukať na hlavy trolov, prstom sa vyhýbate mínam a zbierate lietajúce power-upy (spomalenie času pri mierení, nákovy padajúce z neba, štít). Hra na poslednej revízii iPhonu (4S) letí ako z praku, na iPade prvej generácie sa objavujú stopy nie ideálnej optimalizácie, kód padá, nahrávacie časy sa predlžujú a prechodové animácie viditeľne trhajú.

Či už ste prišli do kontaktu so Skylanders, alebo nie, Cloud Patrol je ideálnym štartom na zoznámenie sa s najlepšou detskou hrou, pričom vás prvotná investícia vôbec nezruinuje.

napísal spacejunker 31.7.2012

Zaradené pod: skylanders