JOE DANGER 2: THE MOVIE

JOE DANGER 2: THE MOVIE

8.0

Kaskadér točí akčný trhák

Keď sa hra robí s láskou, entuziazmom a z chuti, navyše nie pre rýchle peniaze, ale pre hráčov, tak je to poznať. Pred dvomi rokmi tak partia štyroch kamarátov dostala na PSN exkluzívny malý titul, ktorému v Sony venovali až podivuhodne veľa priestoru na reklamu. Keď totiž Joe Danger vyšiel, tak si hráčov získal síce jednoduchou, no chytľavou hrateľnosťou. Sympaťáci z Hello Games niečo málo vylepšili, rozšírili a neskôr poslali kaskadéra aj na XBLA. Ani to však podľa nich nebolo ono. Rozšírili tím, pracovali ďalšie dva roky a výsledok dnes máme pred sebou. Garde sa však obrátilo. Hru si najskôr užijeme na XBLA, až neskôr by sa mala objaviť na PSN.

Joe Danger 2: The Movie hráčov zavedie do pozadia výroby filmu. Nie však po ceste, akou sa vybral napríklad Truffaut vo filme Americká noc. Nakrúca sa akčný, vzrušujúci, strhujúci, napínavý a neviem ešte aký trhák a pri ňom, samozrejme, nesmie chýbať najlepší kaskadér na svete, ktorému ste v predchádzajúcej časti pomohli získať späť jeho povesť. A to je tak zhruba všetko, čo potrebujete vedieť. Ostatné je už zábava, ktorá začne sršať už v prvých momentoch po spustení.

Joe Danger 2: The Movie na to ide tak trochu inak ako je u iných, možno bežných hier zvykom. Na začiatku všetkého stál editor. A práve ten máte k dispozícii aj vy. Trochu nadnesene by sa to dalo prirovnať k Little Big Planet, ktorý taktiež vsádza na bohaté kreačné možnosti v rámci komunity. A tak vďaka editoru vznikajú malebné, členité, náročné aj jednoduché, rozsiahle aj menšie, v každom ohľade rôznorodé levely, ktoré samotní autori tvorili presne tak isto, ako ich môžete tvoriť aj vy. Sila Joe Danger 2 tkvie práve v bohatých možnostiach svojho editora. Ponúka obmedzenia v pozadí a type prostredí, ale to vyvažuje množstvom dielov a neobmedzenými možnosťami ich usporiadania a to ako do hĺbky prostredia, tak aj do výšky. Aj vďaka tomu sa levely prakticky nemôžu opakovať a hráči ich medzi sebou môžu jednoducho zdieľať.

Joe Danger 2: The Movie
Joe Danger 2: The Movie Triky sú tentoraz utlačené do úzadia. Obrazovke obyčajne vládne chaos.
Triky sú tentoraz utlačené do úzadia. Obrazovke obyčajne vládne chaos.

Joe Danger 2: The Movie Jetpack vám pomôže v boji proti robotom.
Jetpack vám pomôže v boji proti robotom.

Joe Danger 2: The Movie Variabilita prostredí sa rozrástla o pár pekných kúskov.
Variabilita prostredí sa rozrástla o pár pekných kúskov.

Nedostatkom editora môže byť absencia popisov jednotlivých dieloch. Nie všetky sú statické a kým napríklad od sudu s výbušninou očakávate, že pri prejazde okolo vybuchne, tak od sochy by ste nečakali, že sa zrúti rovno do cesty. Každý vytvorený level obsahuje ghost údaje jeho tvorcu, aby ho ostatní hráči skúsili poraziť. Poteší aj fakt, že každý týždeň Hello Games vyberú piatich najlepších a tie zvýraznia pre ostatných. Motivuje to k tomu, aby ste v tvorbe napredovali. A aj to dopomáha tomu, aby bol stále dostatok tratí.

Čo však v takýchto leveloch vyvádzate? Bolo by veľmi nepresné, keby som stručne zhodnotil, že pretekáte. To takmer vôbec nie je pravda. Od prvej časti autori skutočne značne poskočili a v ohľade variability hrateľnosti tentoraz hráčom servírujú zaujímavý mix vychádzajúci z pôvodného dielu obohatený o kvantá nových možností. Okamžitá prístupnosť je základom, no ako postupne hra graduje, tak sa rozširuje do rozmerov, kedy jednoduchosť tvorí už len jadra a nadstavbou nad ním je dril, bez ktorého sa v nej ďalej nepohnete. Bohužiaľ triky sú degradované na takmer nepodstatný a jednoduchý doplnok.

Joe Danger 2: The Movie je jedným z tých pokračovaní, ktoré berie pôvodný koncept a vo všetkom sa snaží byť lepšie, väčšie, novšie a v skutočnosti sa mu to darí ako máloktorej inej hre. Keďže v ňom v prvom rade ide o nakrúcanie takého trháku, tak medzi prostrediami narazíte na lavínami posiate hory, vulkanické bane, preplnené mesto, džungľu aj útok robotov. A mnoho variácií ponúkajú aj herné scenáre. Nie je to len o dobehnutí do cieľa a zbieraní hviezd, písmen, burgerov, čohokoľvek, na čo autori pomysleli. Musíte sa uhýbať pterodaktylom pľujúcim ohnivé gule, ničiť ich vajcia, zažehnať zohriatie studenej vojny ničením jadrových hlavíc, chytať zločincov alebo len ako opička prebehnúť čo najzložitejšiu trať.

Možnosti narástli aj vďaka rozšíreniu počtu dopravných prostriedkov. Motorka nie je tak úplne pasé, ale už nehrá prvé husle. Našťastie voľba nepadá často na vás. Predsa len autori v tomto vedeli lepšie čo zabezpečí najlepšiu zábavu. A každý prostriedok sa ovláda inak a má iné možnosti. S jetpackom sa dostanete aj na menej dostupné miesta, avšak treba dávať pozor na skryté píly. Ťažobný vozík vás pred pár prekážkami ochráni, ale pozor na hlavu! Monocykel sa pekelne ovláda, ale aj tak sa na ňom bavíte, no a snežný skúter s lyžami si užijete hlavne v zasnežených úrovniach. Samozrejme, tu výčet vozidiel nekončí.

Základným režimom je filmový Movie Mode, ktorý vás prevedie šiestimi tematickými okruhmi, v ktorých nájdete rôzny počet úrovní, od 3 po 7. Samozrejme, postupne stúpa náročnosť a pribúdajú herné mechanizmy. Neskoršie sa už musíte učiť naspamäť, aby ste ich prešli čo najlepšie. Vždy je zadaná hlavná úloha aj vedľajšie, za ktoré získavate odznaky. Tie majú pomerne bohatú náplň a v prípade, že naraz získate všetky, tak dostanete ocenenie v podobe PRO medaily. Pravdou však je, že niekedy to už autori preháňajú. Musíte bojovať so súpermi, uhýbať sa prekážkam, niečo zbierať, zbierať aj dačo iné, naháňať sa s časom o preteky a na obrazovke z toho všetkého vzniká pekný chaos.

Ďalším režimom je Deleted Scenes, ktorý v základe ponúka to isté, a už sa začína aj trochu opakovať. Za zmienku stoja strelené módy ako kolky, kde plníte úlohy a zbierate hviezdy a posúvate sa ďalej. Niektoré úrovne si treba práve vďaka nim odomknúť a tu musím podotknúť, že oproti predchádzajúcej hre v tomto ohľade došlo k zjednodušeniu. Levely sa odomykajú jednoduchšie = stoja vás menej hviezd a tie sa ľahšie získavajú. Okrem toho tu narazíte už len na offline multiplayer pre štyroch hráčov, ktorý je síce fajn, ale ešte viac zvýrazňuje absenciu online režimu, ktorý akútne potrebovala už prvá hra.

Joe Danger 2: The Movie
Joe Danger 2: The Movie Na filmové paródie narazíte každú chvíľu.
Na filmové paródie narazíte každú chvíľu.

Joe Danger 2: The Movie Offline hranie síce zabaví, ale online nedokáže nahradiť.
Offline hranie síce zabaví, ale online nedokáže nahradiť.

Joe Danger 2: The Movie Do hry sa dostali aj nové úlohy, ktoré niekedy vyžadujú takmer stealth postup.
Do hry sa dostali aj nové úlohy, ktoré niekedy vyžadujú takmer stealth postup.

Humor a parodovanie nie je cudzí ani Joe Danger 2. Názvy a čiastočne aj témy jednotlivých levelov sú odvodené z filmových trhákov a trochu si z nich autori (spolu s followermi na Twitteri) aj uťahujú. Názvy ako Dr. Snow, View to a Chill, Jetpack to the Future, Gulp Fiction či The Temple of Boom vám vyčarujú úsmev na tvári. Humorne je štylizovaná aj grafická stránka a príjemné hudobné motívy, pričom všetko je na mieru šité hre. Grafika sa dočkala miernych vylepšení, hudba zrecyklovala čo mohla z pôvodnej hry.

Joe Danger 2: The Movie je takmer vo všetkom lepší ako jeho predchodca. Snaha o zlepšenia so sebou priniesla občasný chaos na obrazovke. Nepotešia vás ani dlhé loadingy, ktoré taktiež sužovali aj pôvodnú hru. A online multiplayer chýba ako soľ. Ten by mal byť v takýchto hrách povinný. Aj napriek tomu sa skvele bavíte na základnej ponuke, ktorý tvorí veľa obsahu, jednoduchá ovládacia schéma, chytľavá hrateľnosť, užívateľsky prívetivý editor a na Xbox360 sa hráči za svoju snahu dočkajú aj odmien pre avatara.

napísal matus_ace 3.10.2012
Joe Danger - PC Trailer
8.0