PLAYSTATION ALL-STARS BATTLE ROYALE

PLAYSTATION ALL-STARS BATTLE ROYALE

7.0

Kratos vs Tučná princezná

Recenzia na Vita verziu

Sony zbrojí. Tento rok svojim priaznivcom nepriniesli žiaden jasný hit. Niektoré vyšli minulý rok a iné sa zas presunuli až na ten ďalší, takže hráči smädní po veľkých exkluzivitách sa museli uskromniť. Bolo tu síce jedinečné Journey či chytľavý LittleBigPlanet Karting, no týmto hrám chýbalo silné meno  ako Uncharted. Aby však svojich verných potešili, tak sa rozhodli prísť s niečím iným a tak trochu aj nečakaným. S niečím, kde je z každého (ich) rožku trošku.

Nejedná sa však o veľký titul a recept je skutočne veľmi jednoduchý. Stačilo sa len inšpirovať u Nintenda a priniesť na trh vlastnú verziu obľúbenej série Smash Bros. Koniec koncov veď herná divízia Sony má za sebou taktiež slušnú históriu a toľko postáv, z ktorých by sa dala vyskladať bláznivá a jednoduchá párty bojovka. Herný systém mali prakticky na dlani, známych postáv toľko, že niektoré z nich ani neprešli výberovým konaním, takže úspech sa už musí dostaviť sám. Alebo bude v niečom zádrhel?

PlayStation All-Stars Battle Royale (lebo jednoduchý názov by bol príliš mainstreamový) je snáď najväčším Sony crossoverom doteraz a navyše pridáva aj postavičky, ktoré priamo nie sú pod ich krídlami. Preto je možno aj trochu škoda, že túto možnosť a priestor nevyužili na to, aby jednotlivé univerzá viac prepojili a oživili nejakým príbehom či vzájomnými odkazmi. Bohužiaľ sa v tomto ohľade moc nepochlapili a tento potenciál nechávajú pomerne málo využitý.

PlayStation All-Stars Battle Royale
PlayStation All-Stars Battle Royale Na obrazovke je toho niekedy až príliš.
Na obrazovke je toho niekedy až príliš.

PlayStation All-Stars Battle Royale Arény vás zavedú do dobre známych kútov rôznych hier.
Arény vás zavedú do dobre známych kútov rôznych hier.

PlayStation All-Stars Battle Royale Súperov si nenavyberáte. Musíte poraziť každého.
Súperov si nenavyberáte. Musíte poraziť každého.

Postavy, ktoré k životu priniesli štúdiá Sony, či iné v spolupráci s nimi, boli vždy veľkými bojovníkmi, ktorí zažívali tie najneuveriteľnejšie dobrodružstvá. Či už sa jedná a Nathana Drakea, ktorý zásobovaním múzeí pokladmi konkuruje veteránovi Indianovi Jonesovi, Krata, ktorý zvrhol božstvá Olympu či napríklad aj „papierového“ raperského psa PaRappa, ktorý sa rapom musel prebojovať až k srdcu svojej vysnenej. Nie len pred nimi, ale aj pred ostatnými teraz stojí výzva väčšia ako tie, ktoré zažili doteraz.

Stojí pred nimi súboj, ktorý preverí ich schopnosti v boji medzi sebou navzájom. V základe tu teda príbeh takmer žiaden nie je. Jednotlivé postavy majú drobné náznaky story (napríklad Heihachi, ktorý zdokonalil formulu mladosti), ale to je tak všetko. Bojovníci z rôznych hier a svetov sa tak stretnú kvôli tomu, že hľadajú výzvu, hnaní vlastnými pohnútkami a ak sa vám v ich koži podarí zvíťaziť, tak už len spokojne odchádzajú. A na koho to vlastne narazíte? V základe hry je už teraz 20 postáv, pričom ďalšie budú postupne pribúdať formou DLC, z ktorých minimálne to prvé s Kat (Gravity Rush) a Emmettom (Starhawk) je zadarmo.

Line-up otvára boh vojny Kratos, nasleduje ho papierový raper PaRappa, pretlačila sa tu aj tučnučká Fat Princess, s klaunom Sweet Toothom zažijete trochu iný cirkus, Radec zabojuje v mene Helghanu, zlodej Sly sa vás pokúsi okradnúť o čas, Nathan Drake hľadá poklad aj v pozadí tohto súboja, Cole sa zmení z dobráka na zloducha, bok po boku sa postavia dynamickí hrdinovia Ratchet a Jak, Big Daddy ochráni svoju malú sestričku, môžete vyfackať nového Danteho z DMC, napríklad aj v podobe mladého Heihachiho, svoje čepele rozkrúti červenovlasá kráska Nariko, no umne jej sekunduje Raiden, zlatý Sackboy sa tiež vie nahnevať, vracia sa kostlivec Sir Daniel Fortesque, z Ape Escape si odskočil Spike a, samozrejme, nechýba ani maskot Toro. Každá postava bojuje po svojom, každá má vlastné špeciálne schopnosti.

Aby ste sa v hre hneď na začiatku nestratili, tak sa môžete naučiť jej základom v štyroch úrovniach tutoriálu. Okrem neho si môžete zatrénovať aj v Practice režime a potom svoje schopnosti uplatniť v sérii výziev (všeobecných aj špecifických pre jednotlivé postavy) a hlavne v Arcade režime, kde sa prebíjate zástupom protivníkov až k finálnemu súboju s bossom, ktorý je takmer zabudnutý maskot spoločnosti – Polygon Man. Bohužiaľ je Arcade režim pomerne krátky aj pomerne ľahký a rýchlo omrzí. Na znovuhrateľnosti nepridáva ani fakt, že si prechádzaním odomykáte alternatívne kostýmy a podobné bonusy.

Našťastie nemusíte byť odkázaní len na hranie sa na vlka samotára. V režime Versus match sa súperom môžete postaviť buď to cez wi-fi alebo aj ad hoc pripojením a rozdať si to hneď s hráčom po vašom boku. Zaujímavejšie sú však možnosti turnajov online. Tu sa môžete zapojiť do hodnotených aj rýchlych zápasov. Navyše sa môžete porovnávať so zvyškom sveta v online tabuľkách. Určujete si pravidlá hier, vyhľadávanie prebieha rýchlo a ak vás aj čoskoro offline hranie omrzí, tak online má potenciál udržať vás dlhšie.

V úvode som načrtol, že PlayStation All-Stars Battle Royale čerpá nemalú mieru inšpirácie z megaúspešnej bojovky Smash Bros. Ak ste však s touto sériou doteraz nemali tú česť, tak môžete byť mierne zmätení. Toto totiž nie je bojovka, na akú ste zvyknutí. Žiadne desiatky komb, fatality, zložité inputy či klasické zobrazenie života. Základ je jednoduchý. S vašou postavou sa môžete pohybovať, skákať a tromi základnými tlačidlami bojujete. Tie síce môžete viazať a vytvárať tak kombá, ale o nič zložité sa nejedná. Čo je niekedy možno trochu škoda. Jednoduchosť si vás síce hneď získa, no aj pomerne rýchlo omrzí. Medzi rozšírené možnosti patrí blokovanie (ktoré takmer nepotrebujete) a používanie špeciálnej AP energie, pomocou ktorej môžete zabiť súperov. Útokmi si naplňujete meter, ktorý má tri úrovne a čím je vyššia, tým ničivejší útok vyvoláte, pričom tretia úroveň je ultimátnym ničivým mechanizmom.

PlayStation All-Stars Battle Royale
PlayStation All-Stars Battle Royale Pomocou špeciálnych schopností zbierate killy.
Pomocou špeciálnych schopností zbierate killy.

PlayStation All-Stars Battle Royale Proti vám stoja aj nebezpečenstvá arén.
Proti vám stoja aj nebezpečenstvá arén.

PlayStation All-Stars Battle Royale Arény sa skladajú z mnohých meniacich sa plošiniek.
Arény sa skladajú z mnohých meniacich sa plošiniek.

Výhodou, ktorá značne pridáva na zábavnosti, je fakt, že nemusíte bojovať len proti jednému súperovi. Postaviť sa môžete až trojici a to buď každý proti každému alebo rozdelení do tímov. V takomto boji často nastáva chaos a zvlášť na malej obrazovke Vity sa môžete stratiť, no PS3 touto občasnou neprehľadnosťou trpieť nemusí. Chaosu (ale skôr tej jeho zábavnej podobe) napomáha prítomnosť zbraní z rôznych herných ikon. Na mape sa tak zrazu môže objaviť Nathanove RPG a kto ho zoberie, tak dostáva slušnú výhodu.

Skvele sú spracované jednotlivé arény, ktorých je síce len 14 (+ 6 jednoduchých tréningových), ale nízky počet kompenzujú spracovaním. Vychádzajú z hier a nie len tých, ktorých predstavitelia sa tu objavujú. Navyše skrývajú rôzne nástrahy a nebezpečenstvá. Napríklad Buzz vás môže nečakane prekvapiť kvízovou otázkou, môže na vás zaútočiť Hydra z God of War alebo sa ocitnete vo svete LocoRoco, ktorý nie je až taký bezpečný. Tiež z toho všetkého profituje taký ten pozitívny a zábavný chaos.

Grafika je na takúto hru postačujúca, ťaží hlavne z rôznorodosti, keďže je vyskladaná z tém mnohých iných titulov. Zvuk poteší hlavne fanúšikov, keďže hudobné motívy taktiež zodpovedajú svojim predlohám a to isté platí pre dabing. Celkovo je PlayStation All-Stars Battle Royale pomerne vydareným kúskom, ktorý si berie mnoho dobrého zo Smash Bros, no v niektorých ohľadoch sa ešte má čo učiť. Prezentácia je skutočne lacná, viac techniky by hre určite neuškodilo, nie je pre samotárskych hráčov a ani jeden na jedného to nie je žiadna extra trieda. No aj napriek tomu solídne zabaví, hlavne vďaka online komponentu. Pre fanúšikov Sony sa však jedná kúsok, nad ktorým by mali rozmýšľať.

napísal matus_ace 23.11.2012
7.0
7.6