UNCHARTED: FIGHT FOR FORTUNE

UNCHARTED: FIGHT FOR FORTUNE

5.0

Drake, vylož karty na stôl!

Recenzia na Vita verziu

Keď sa povie Uncharted alebo Nathan Drake, predstavíte si poklady tak prekliate, že miesta, kde ležia, museli byť odstránené zo všetkých máp alebo nebezpečnú cestu neohrozeného hrdinu takého kalibru, že jeho dobrodružné výpravy do všetkých kútov sveta hravo schovajú do vrecka rozprávanie Indiana Jonesa aj Lary Croft. Naughty Dog pre Sony vytvorili tak zásadnú sériu, že stála aj pri premiére PS Vita. Vlastne, Uncharted: Golden Abyss bol jediným dôvodom, prečo ste o kúpe handheldu v prvom rade uvažovali.

Povedzme, že ste fanúšik, viete, že Drake sa vzdá ženy v prospech veľkej honby za pokladom, že zomrel v zadnej uličke rukou herca podobného Jasonovi “Kuriér” Stathamovi, že videl ponorku zaparkovanú hlboko v džungli, boli ste s ním, keď sa oňho ostro a nahlas hádali Elena a Chloe. Povedzme, že ste si kúpili trilógiu, aby ste zistili, že sú to tri hry obalené kartónom bez pridanej hodnoty. Povedzme, že máte chuť sa znovu vydať na nebezpečnú výpravu a hľadať poklady. Tak prečo by ste preboha potom chceli hrať kartovú hru Uncharted: Fight For Fortune?

Keď si nedokážete odpovedať, tak vás presvedčím, že Fight For Fortune nie je len stratou času a úplne zbytočnou hrou, ale aj vykalkulovaným produktom s cieľom chytiť na svoj názov vyhladovaných hráčov, ktorým na Vite od svojho debutu stále chýba veľkolepý titul. Ak ste o kartovej hre nepočuli, nevadí, zo začiatku sa to považovalo za žart, ktorý sa tesne pred Vianocami zmenil v trpkú skutočnosť.

Uncharted: Fight For Fortune
Uncharted: Fight For Fortune Päť políčok je vašich, päť súperových, ak na nich nič nemá, oberáte ho o cenné životy.
Päť políčok je vašich, päť súperových, ak na nich nič nemá, oberáte ho o cenné životy.

Uncharted: Fight For Fortune Karty majú bonusy, výhody aj penalizácie, zostaviť si balíček v tomto okne je neuveriteľne zdĺhavé.
Karty majú bonusy, výhody aj penalizácie, zostaviť si balíček v tomto okne je neuveriteľne zdĺhavé.

Uncharted: Fight For Fortune Karty ťaháte z jedného balíka rozdeleného na frakcie a bonusy.
Karty ťaháte z jedného balíka rozdeleného na frakcie a bonusy.

Uncharted: Fight For Fortune zlyháva hneď na niekoľkých frontoch. Za prvé samotná rýchlosť hry, respektíve jej pomalosť. Po každom ťahu dochádza k nahrávaniu, priebeh sa nedá urýchliť ani preskočiť ťahanie súpera. Akoby chcela, aby ste trpeli pri sledovaní toho, ako vám AI rozbíja obranu z kartičiek a pripravuje vás o nahrabané zlato. Kartové hry sa naučíte hrať iba opakovaným skúšaním a na vlastných prehrách sa čo-to priučíte využívaniu výhod vzájomného ovplyvňovania kariet a budovaniu komb. Aj pre to zamrzí, že vybrané kroky pri ťahaní sa nedajú preskočiť.

Zvolený layout rozdeľuje hernú plochu na dve polia, medzi ktorými je desať políčok, kam súper aj vy vykladáte kartičky. Tie ťaháte z jedného balíku, ktorý tvorí päť menších balíčkov. Na začiatku vyberiete postavu (zo žoldnierov, hrdinov alebo zloduchov), potom ťaháte kartu so zlatom a ak ste ho premenili na body v predošlom kole alebo hodnotu karty devalvovali jej okamžitým zhodnotením, tak môžete vyložiť aj špeciálnu schopnosť. Zo začiatku ide o zvýšenie života, zvýšenie presnosti zbraní, ale neskôr príde na radu aj doliečenie, kradnutie zlata od súpera alebo dvojnásobný útok.

Cieľom hry je súperove karty sfúknuť z hracej plochy a potom ho útokmi pripraviť o všetky životy. Podmienkou na víťazstvo nemusí byť výhradne iba eliminácia, ale povedzme aj primitívne nahrabanie 50 bodov alebo odolávať útokom počas piatich kôl. Do tejto chvíle je Fortune Hunter pohodlnou kartovou hrou, ktorá je len trochu neohrabaná.

Fight for Fortune dopredu počíta s tým, že ste Uncharted: Golden Abyss nielen dohrali, ale aj pozbierali trofeje aj poklady. Hodnota kariet sa týmto zdvojnásobuje a vás stavia do pozície, kedy môžete už po prvom kole ťahať tak silné podporné karty, že súper nedostane šancu. A tým trpí vyváženosť hry v multiplayeri, ktorý dnes už takmer nik nehrá, aj v sólo hre, kde vás čaká 17 súperov. Aby ste vyžmýkali z každého všetky karty, musíte ich poraziť päťkrát.

U kartových hier je nevyhnutné zostaviť si vlastný balíček, čo je vo Fight For Fortune takmer nemožné. Niežeby vám to hra neumožnila, ale je to tak nešikovne vyriešené, že na to rezignujete. Karty sú zoradené vedľa seba bez možnosti filtrovania. Vidíte všetky od najslabšej po najsilnejšiu aj tie, ktoré ešte nemáte odomknuté. Prirátajte si k tomu skrolovanie po skokoch a skôr ako si zostavíte balíček, vyjde Golden Abyss 2.

Navigácia v menu, aj taká drobnosť ako preskočenie kroku s ťahaním karty s bonusmi, je sťažená nekonzistentnými ovládacími prvkami a ikonkami rôznych veľkostí aj dizajnu. Ak si odmyslíte zvuky a  portréty známych postáv z Uncharted na kartách, máte pred sebou obyčajnú kartovú hru. A na hru zo série Uncharted je to skutočne málo. Fight For Fortune postráda dobdrodružný náboj (stačila by aj cesta k pokladu, na ktorej musíte bojovať), namiesto neho tu nájdete len po sebe idúce zápasy, ktoré veľmi rýchlo omrzia.

napísal spacejunker 6.2.2013
5.0
6.7