LINE OF DEFENSE TACTICS - TACTICAL ADVANTAGE

6.0

Taktická nevýhoda v boji na PC

Štyria boli tankisti a pes, taktiež hrdinovia knihy Traja mušketieri a štyria sú aj členovia tímu v Line of Defense Tactics - na PC s podtitulom Tactical Advantage. Titul vychádza z prostredia komiksu a MMO Line of Defense a názov nenechá nikoho na pochybách, že sa jedná o taktickú hru, kde pôjde hlavne o premyslený postup.  Stratégia začína strohým úvodom a tak sa prispôsobíme a bez ďalšieho zdržovania prejdeme rovno k veci.

Na odhodlaných hráčov čaká kampaň so šestnástimi misiami a jedna doplnková mapa, na ktorej treba odolávať  prívalom nepriateľov.  Kvarteto elitných  vojakov, ktoré sa musí prestrieľať cez všetky úrovne, tvoria štyria  špecialisti - Crater, Mash, Roach a Thumber.  Každý vyniká v niečom inom, ale počas progresu nazbierate dostatok bojových skúseností a CEP bodov, za ktoré kúpite novú výzbroj a schopnosti.

Jednotlivé postavy môžete editovať a zmeniť im primárnu a sekundárnu zbraň z odomknutých kúskov v zbrojnici. K tomu  sa dá pridať jeden a po priplatení aj dva doplnkové predmety. Môžu to byť rôzne druhy granátov, lekárnička, náradie na opravu strojov, ďalekohľad, zameriavač, jetpack a dokonca prenosné obranné veže. Aby vojak mohol používať tieto vymoženosti, potrebuje k tomu príslušné certifikáty. Tie sa dajú bez problémov prikúpiť a umožnia postave liečiť, šoférovať, používať  maskovanie, guľomety, snajperky alebo výbušniny. To stačí na to, aby ste členov tímu patrične vyzbrojili, prispôsobili svojim požiadavkám a cieľom v ťažení.

Line of Defense Tactics - Tactical Advantage
Line of Defense Tactics - Tactical Advantage Žlté štíty označujú krytie jednotky.
Žlté štíty označujú krytie jednotky.

Line of Defense Tactics - Tactical Advantage Občas si zalietate vo vesmíre. Sú to najkratšie misie.
Občas si zalietate vo vesmíre. Sú to najkratšie misie.

Line of Defense Tactics - Tactical Advantage Taktické menu kombinuje príkazy pre jednotlivca a tím, čo neraz spôsobuje chaos.
Taktické menu kombinuje príkazy pre jednotlivca a tím, čo neraz spôsobuje chaos.

Misie vnímate pohľadom zhora a takmer vo všetkých ovládate kompletnú štvoricu, kde je každý  vojak označený inou farbou. Crater je zelený a jeho spolubojovníkov obklopuje modrá, žltá a červená aura. Je to veľmi praktické, pretože vďaka odlišnému koloritu každého ľahko identifikujete. Pohybujete sa v koridoroch a moderných komplexoch, ale dostanete sa aj do otvorenej krajiny a dokonca do vesmíru.

V niektorých misiách  sú pod vašou taktovkou aj neutrálne postavy, ktoré je spravidla treba ochrániť, alebo androidi, čo vás podporia svojou palebnou silou. Misie síce majú rôznorodú náplň, ale väčšinou sú krátke a niektoré zdoláte za päť minút. Niekedy stačí vystrieľať protivníkov a dostať sa na určené miesto. Inokedy treba zničiť konkrétne bojové stroje, deaktivovať nálože, niekoho oslobodiť alebo naopak, zajať nepriateľského veliteľa.  Ciele sú  označené výraznými ikonami. Vo vybraných misiách namiesto vojakov ovládate vesmírnu loď, s ktorou musíte preletieť krátky úsek, na konci ktorého vysadíte vašu posádku. Samozrejme, ste pod neustálou paľbou nepriateľských letiek.

Vaši zverenci sa pohybujú v reálnom čase a keď im meníte výzbroj a udeľujete pokyny, hra sa pozastaví. Taktické možnosti postáv sú slušné a zahrňujú zakrádanie, krytie za objektmi, liečenie ranených, ovládanie a opravovanie bojových vozidiel.  Obľúbite si snajperskú pušku s veľkým dostrelom, oslepovacie granáty, ktoré nakrátko ochromia nepriateľov a zameriavač na privolanie leteckých náletov. Ak protivníkov prekvapíte odzadu, môžete ich nenápadne zlikvidovať z tesnej blízkosti. Tak predídete rozruchu, ktorý zvykne vyburcovať nepriateľské posily. To všetko znie veľmi dobre, lenže zábavu kazí veľmi nepraktické ovládanie.

Line of Defense Tactics je pôvodne hra pre mobilné zariadenia, kde sa využíva dotykové ovládanie na displeji.  To tvorcovia s minimálnymi úpravami ponechali aj v PC verzii. Dotyk prsta síce nahradil pohyb myšou, tá má však v tomto prípade značne oklieštené možnosti. Nečakajte pohodlné ovládanie vojaka pomocou pár kliknutí, ani označenie viacerých postáv potiahnutím kurzora. Rýchly presun jednotlivca síce je možný podržaním myši a natiahnutím čiary, po ktorej sa postava posunie, ale taktické úkony sú zbytočne komplikované a mätúce. Keď kliknutím zvolíte konkrétnu postavu, vyberáte činnosti z kruhového menu, ktoré zahrňuje voľby daného vojaka, lenže súčasne aj základné povely pre celý tím. Pri prepínaní jednotlivcov si treba dávať pozor. Ak predošlému vojakovi zabudnete prideliť činnosť, pridá sa do skupiny k vojakovi, na ktorého ste práve prepli. Tieto  prekombinované voľby často spôsobujú chaos. Neraz sa vám stane, že máte označené iné postavy, ako potrebujete.

Keby sa dala hra kedykoľvek zapauzovať, aby ste bez stresu udelili pokyny každej postave, dalo by sa zbytočným zmätkom predísť. Lenže boj sa zastaví iba pri vyvolaní menu vojaka a hneď sa spustí, keď vyberiete činnosť. Kým teda dáte inštrukcie ďalšiemu vojakovi, situácia na bojisku sa neraz zmení. Koordinovať pokročilé možnosti tímu je prakticky nemožné. Ešte horšie je to v prípade, že v misii máte extra postavy. Na tie totiž neplatia hromadné pokyny a ak dáte povel na pohyb všetkých, zareaguje len základná štvorka. Ostatným sa, chtiac-nechtiac, musíte venovať individuálne. Pri presune na väčších mapách je to neskutočne otravné.

Po zabitých nepriateľoch zostávajú žlté kocky, ktoré náhodne doplnia muníciu, zásoby lekárničiek, granátov, počet náletov, alebo pridajú extra skúsenosti. Najviac však oceníte, keď dodajú bio-human implantáty, ktoré oživujú padlých členov vášho tímu. Jednak preto, že je v boji každá zbraň dobrá, no okrem toho je podmienkou každej misie, aby prežili všetci štyria vojaci. Rozohraná misia sa nedá uložiť, takže ak budete mať veľa padlých a nedostatok implantátov, čaká vás nevyhnutne reštart.

Line of Defense Tactics - Tactical Advantage Mash vie od začiatku používať stroje a vozidlá. Ostatní až potom, keď im kúpite certifikáty.
Mash vie od začiatku používať stroje a vozidlá. Ostatní až potom, keď im kúpite certifikáty.

Line of Defense Tactics - Tactical Advantage Každého mariňáka môžete ľubovoľne upraviť a vyzbrojiť.
Každého mariňáka môžete ľubovoľne upraviť a vyzbrojiť.

Line of Defense Tactics - Tactical Advantage Veže, ktoré umiestnite v teréne, vás výdatne podporia v boji.
Veže, ktoré umiestnite v teréne, vás výdatne podporia v boji.

Celú hru prejdete za dva večery a s výnimkou pár máp, ktoré vás trochu potrápia, je postup rýchly a jednoduchý.  S lepším ovládaním by zrejme boli ľahké všetky misie. Finále vás neodmení ani záverečnou animáciou, či iným zakončením príbehu, ani bonusmi. Skrátka, prídete na koniec cesty a padla. Možno sa jedná o primeraný obsah v päťeurovej mobilnej verzii, ale za  23€ na Steame to je žalostne málo.

Grafika je nenáročná, ale pre potreby hry dostačujúca. Prostredia neohúria, ale sú rozmanité, takže neomrzia. Ani veľmi nemajú kedy...Niektoré mapy mohli byť rozľahlejšie a hlavne ich mohlo byť viac - prinajmenšom v doplnkovom režime - čo by trochu predĺžilo životnosť hry. Hudba neurazí, zvuky zahrňujú povely, streľbu a výbuchy a vzhľadom na štruktúru hry ani viac netreba.

Line of Defense Tactics má chaotické ovládanie a  - vzhľadom na svoju cenu - príliš málo obsahu. Taktické možnosti sú síce zaujímavé, ale sami o sebe nestačia. To, čo je dostatočné na iOS a Androide, je skrátka na PC úbohé a málo atraktívne. Preto Line of Defense Tactics v mobilnej verzii môže byť OK, ale na " písíčku" jedine v akcii s drastickou zľavou. Inak je to nerentabilné. Dá sa však povedať, že hra predsa len v čomsi uspela a síce, že aspoň do istej miery zviditeľňuje MMO Line of Defense.

napísal uni 27.2.2014
6.0
a.t