Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

7.5
75

War for The Overworld

Je to Dungeon Keeper alebo nie?

Recenzia pre PC

vcelku zábavná výstavba bludiska v štýle Dungeon Keepera
ťaženie s rozmanitými cieľmi
ľahko zrozumiteľný systém prístupný aj nováčikom
až priveľmi podobné DK s minimom vlastných nápadov a inovácií
pri načítavaní úvodnej obrazovky je hra nestabilná
stále nedokončené a zatiaľ vlažné doplnkové režimy

Hry, v ktorých hráči prevezmú úlohy hrdinov a potom plienia podzemné bludiská, sú bežné. Ale tituly, kde naopak treba postaviť vlastný labyrint plný všakovakých kreatúr, sa až tak často nevyskytujú. Priekopníkom v tejto oblasti a kultovou legendou je nepochybne Dungeon Keeper, ktorým sa inšpirovali aj tvorcovia novinky War for The Overworld.

Subterranean Games možno až priveľmi čerpali z úspešnej klasiky a už pri prvom spustení vám podobnosť oboch hier priam bije do očí. Chvíľami budete mať dojem, že sa jedná len o remake úspešného hitu a jeho decentné vzkriesenie. Pre niekoho je to plus, no predsa len tvorcovia mohli použiť viac vlastných nápadov a nie len nehanebne kopírovať. V každom prípade sa to nehrá zle, hoci skutočne na každom kroku si uvedomíte, že toto ste už videli predtým, a dokonca to vyzeralo takmer rovnako.

Takže ste pánom bludiska, ktorý svojou božskou rukou označuje bloky v podzemí a tie potom poslušne vyhĺbia pokorní robotníci - impovia. Vyčistené plochy potom premeníte na konkrétne miestnosti, ktoré prilákajú do vášho bludiska kreatúry prichádzajúce cez bránu z podsvetia. Na začiatku stačia kasárne kde si zatrénujú prví krvilační obyvatelia, pelech na spanie a "jedáleň" kde si vaše potvory pochutnajú na prasiatkach. Postupne treba pristaviť ďalšie užitočné miestnosti, ako je hostinec či zlieváreň, kde sa vyrábajú obranné doplnky bludiska. Archív a svätyňa zas prilákajú okultistov vykonávajúcich temné rituály, skúmajúcich hriechy a artefakty. Hodí sa aj aréna, krypta pre nekromancerov a  žalár pre chytených hrdinov, ktorých succubus v mučiarni prinúti, aby sa pridali na vašu stranu.

Jadro bludiska si musíte chrániť v každom režime.
Budete si odomykať nové kúzla, miestnosti a doplnky.
Prelomíme bránu a nepriateľ dostane výprask.



Čoskoro budete mať bludisko plné miestností a hávede, ktorá automaticky bojuje proti nepriateľom a poslušne nakráča tam, kde umiestnite banner. To sa hodí napríklad na kritickom mieste, kde sa náhle objaví väčšia skupinka protivníkov. Vaši zverenci pri tréningu a boji získavajú vyššie levely a za ich služby treba platiť mzdu. Potrebné zlato nakopú vaši robotníci na miestach, kde sa vyskytujú cenné ložiská, ale niekedy nájdete aj zlatú relikviu s nekonečnými zásobami. Dá sa využiť aj rituál, vďaka ktorému sa prebytočná mana, ktorú inak používate na kúzlenie, pomaly konvertuje na zlato.

Keď vybudujete brloh pre beštie, nasťahujú sa k vám aj rozmanité potvory z najhlbšej časti podsvetia, ktoré ani veľmi nestoja o peniaze, ale vyžívajú sa v bojoch a sú samostatnejšie ako bežné kreatúry. Dajú sa však tiež koordinovať. Niekedy je ale dobré chrániť svoje bludisko aj doplnkovými objektmi, ako sú dvere, ktoré protivníci najskôr musia vylomiť, delá a pasce, ktoré oslabujú alebo útočia na okoloidúcich nepriateľov. Predovšetkým treba chrániť jadro vášho bludiska - srdce dungeonu, ktoré nesmie byť zničené.

Určite sa oplatí používať aj kúzla, ktorými liečite svojich zverencov, môžete zoslať blesk na dotieravcov, vykúzlite viac robotníkov, odkryjete časť neznámeho územia alebo vytvoríte most na lávovom poli. Dá sa aj ovládnuť ľubovoľná kreatúra z vášho beštiára a vtedy sa môžete prechádzať v jej koži s využitím pohľadu prvej osoby. Okrem toho sa dajú zužitkovať aj odvary, ktoré majú podobné efekty ako kúzla, ale namiesto many vyžadujú pri použití zlato. Vďaka nim posilníte svojich zverencov alebo napríklad dočasne zmrazíte vybrané územie. Osobitnou skupinou  podporných doplnkov sú konštrukcie, ktoré majú špecifické využitie. Napríklad zasypú označené časti chodby alebo naopak - odpália nálož a zničia aj múry, cez ktoré sa nedá prekopať.

Na bludisko sa pozeráte zhora a máte ho pod sebou ako na dlani. Procesy koordinujete pomocou zobrazenej ruky, ktorou určujete, kde vykopať chodby a vyberáte položky z menu. Ale môžete ňou aj prefackať lenivých robotníkov alebo zobrať vaše kreatúry a premiestniť ich na iné miesto. Áno, väčšinu z toho poznáte z Dungeon Keepera, hoci si všimnete malé rozdiely a  hlas, ktorý vás sprevádza a radí pri formovaní bludiska, bol predtým hlbší a výraznejší. A možno sa vám zacnie za rohatým Hornym -  Horned Reaperom, ktorý v Overworlde nemá žiadneho adekvátneho nástupcu. Navyše napriek určitým pokusom v novej hre absentuje humor.

Za novinku v Overworlde môžeme pokladať systém odomykania pokročilých miestností, kúzel a doplnkov  pomocou nadobudnutých bodov hriechu. V tabuľke Veins of Evil  je niekoľko stĺpcov, do ktorých sú naukladané jednotlivé položky. Keď máte body, zvolíte si kúzlo alebo miestnosť a hneď ich môžete využiť pri zveľaďovaní dungeonu či v boji. Súčasne sa rozšíri zoznam ďalších prístupných prvkov.

Hlavným režimom je ťaženie, kde sa vývojári skutočne snažili, aby každá zóna (opäť členenie presne v štýle Dungeon Keepera) ponúkla nejaký odlišný cieľ. V zásade síce vždy ide o dobýjanie území, ale s rôznymi variáciami. Raz musíte zničiť portál, inokedy odolávať prívalom agresorov z impéria, chrániť jadro, kým sa nedokončí rituál alebo nájsť v bludisku hrobku imperátora. Kampaň teda môžeme hodnotiť kladne a je vydarená.

Takto to vyzerá, keď sa prevtelíte do niektorého z vašich prisluhovačov.
Mapa ťaženia je jednou z mnohých vecí, ktoré nápadne pripomínajú Dungeon Keepera.
Zlata máme dosť, treba len odrážať nepriateľské útoky.



Ďalšie hodiny zábavy sľubujú doplnkové režimy, ale zdanie klame. Skirmish obsahuje len tri mapy, kde musíte poraziť jediného súpera. Zvyčajne to trvá pár desiatok minút. Survival vám zverí do rúk rozostavané bludisko, kde čelíte vlnám nepriateľov. Môžete pristavovať miestnosti, používať pasce a koordinovať kreatúry, aby ste zastavili čo najviac dotieravcov, ktorí prichádzajú  zo štyroch smerov. Zlatá relikvia garantuje neustály prísun zlata. Sandbox je nuda. Nemáte nepriateľov ani žiadne obmedzenia, vďaka desiatkam bodov si hneď na začiatku odomknete všetky doplnky. Po bleskovej výstavbe všetkých miestností tam už nemáte čo robiť. Určitý potenciál má multiplayer, ale ten je ešte nedokončený, ako vlastne prakticky všetky režimy s výnimkou kampane. Tvorcovia sa tým netaja a plánujú všetko postupne dopracovať. Lenže hra je už prezentovaná ako kompletný produkt, nie verzia s predbežným prístupom, takže hneď niekoľko nedorobkov zamrzí.

Hra nevyzerá najhoršie, ale po vizuálnej stránke neprináša nič, čo by sa dalo vyzdvihnúť. Navyše pri zoome je všetko príliš kostrbaté a neforemné. Užívateľské menu je vcelku praktické - minimapa a menu s položkami bludiska v spodnej časti obrazovky, tabuľka s odomykateľnými prvkami sa otvára hore, informačné panely zobrazujú vpravo. Ozvučenie je solídne a dabing v poriadku, ale ako som už spomínal, ten hlas v pozadí nie je taký charizmatický ako v Keeperovi. Pri načítavaní úvodnej obrazovky hry som opakovane zaznamenal menšie komplikácie. Vždy treba pomerne dlho čakať, kým nezmizne čierne okno a ak náhodou medzitým niečo stlačíte, môže celá hra spadnúť.

War for The Overworld prináša príjemný zážitok a pohodlnú výstavbu bludiska, ale je to skrátka iba klon Dungeon Keepera s kozmetickými vylepšeniami. Na dobrú zábavu to stačí, ale je to len prevzatý nápad, ktorý nie je ničím výrazným ozvláštnený. A doplnkové režimy, ktoré sú navyše stále nedokončené, to nezakryjú. Skúsenejší hráči si všimnú, že hra nemá až takú charizmu ani humorný podtón ako klasika od Bullfrogu, ale nováčikovia zrejme nebudú mať žiadne veľké výhrady. V každom prípade to nedopadlo najhoršie a nudiť sa pri hre nebudete.


Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: Dual Core 2 GHz, 6 GB RAM, 512 MB VGA, OS Win 7/8



napísal uni 27.4.2015


Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Hodnotenie
Sector:
                                        7.5
Užívatelia (výpis):
                                       
5.6
Vaše hodnotenie:
                                       
0.0
Vo svete: (metacritic)
                                        6.9
Užívateľské recenzie

Žiadne užívateľské články...Napíšte prvý....

Ďalšie články k hre
Obrázky
Ďalšie aktuálne články
11 Middle-earth: Shadow of War
recenzia 20.10.
0 Ruiner
recenzia 20.10.
14 X-Morph Defense
recenzia 18.10.
96 Elex
recenzia 17.10.
21 Car Mechanic Simulator 2018
recenzia 16.10.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk