Recenzia pre PC (recenzovaná verzia), PS4, Xbox One

skillshoty
Duke Nukem oživuje ponuku
pekné scenérie
postupne môže prejsť do stereotypu
chýba kooperácia v príbehu, hlavne teraz po pridaní Duke Nukema
zapracovanie Duke Nukema je len povrchné

Gearbox oživuje Bullestorm v remasteri, presúva ho na nové konzoly a pridáva pár vylepšení aj pre PC verziu. Hlavný prídavkom, ktorým sa autori snažia remaster predať, je možnosť zahrať si kampaň za Duke Nukema. Čo je, žiaľ, jediné využitie Duke Nukema, na ktoré sa Gearbox za posledné roky zmohol. Na druhej strane sa sem pekne hodí. Nie je to síce jeho univerzum, ale štýlovo je k tomu blízko.

Ak ste Bulletstorm v minulosti nehrali, čakajte od hry postup založený na na egu hlavnej postavy v štýle prestreliek, ako Duke Nukem, Serious Sam alebo Painkiller. Nakoniec hru robilo štúdio People Can Fly, ktoré sa už zacvičilo na Painkillerovi a s pomocou Epicu to mohli posunúť ďalej.  Autori sa inšpirovali sériou Gears of War, pridali humor, arkádovosť a výsledkom bol Bulletstorm. To bolo v roku 2011. Teraz je už rok 2017 a aj keď už hra nie je po všetkých stránkach moderná, stále sa pri nej zabavíte.

Akčný titul vám ponúkne silné zbrane, efektné hlášky, zabíjanie na desiatky spôsobov a arkádové zbieranie bodov. Základom hry je decentná kampaň, ale zabavíte sa aj v score challenge úlohách a aj kooperačne v obrannom móde. Chýba však kooperácia v príbehu a aj čistý multiplayer.

Vitajte späť v Bulletstorme, teraz aj s Duke Nukemom.
Duke Nukem mód si aktivujete v menu, no jediné, čo hra spraví, je výmena hlavnej postavy.
Hra je brutuálna arkádová FPS, tešte sa na potoky krvi.

Od príbehu v kampani nečakajte výraznú hĺbku, ale náznak zápletky tam je. Vojnový hrdina Grayson Hunt a jeho tím boli zradení svojím velením, stali sa vyhnancami a teraz po rokoch prišiel čas na pomstu. Znovu stretli svojho úhlavného nepriateľa a po vesmírnom boji dopadajú na planétu - opustenú, zničenú planétu, ktorá bola kedysi dovolenkovým rajom. Planétu, na ktorej ich nečaká nič dobré a akoby sama bojovala proti nim. Ale Grayson Hunt a po novom ani Duke Nukem sa nevzdávajú, idú za svojou pomstou aj cez mŕtvoly. Doslova cez mŕtvoly.

S jedným alebo druhým hrdinom sa vydávate do pustiny proti hordám zmutovaných nepriateľov. Prechádzať budete rozmanitými prostrediami s parádnymi výhľadmi, masívnymi strojmi a aj výletmi na rôznych vozidlách. Dostanete sa na povrch, pod zem do tajných základní, do bývalých luxusných budov. Jednoducho vás čaká pekný akčný výlet, ktorý oživujú ako rozmanité a silné zbrane, tak aj zabíjanie nepriateľov na stovky spôsobov. Hlášky hlavnej postavy sú nosným pilierom hry.

Zaujímavo je spracované odomkýnanie ďalších zbraní, pričom kupujete nové veci za body získané na základe spôsobu zabitia nepriateľov. Rovnako si za ne dokupujete aj náboje. Ak budete zabíjať nudne a fádne, môže sa vám stať, že často nebudete mať na muníciu. Základnou výzbrojou však bude hlavne energetický bič, ktorý je veľmi dobre zapracovaný do mechaník hry. Pomáha ako pri postupovaní vpred prostredím, tak aj na likvidovanie nepriateľov. Špeciálne sa hodí na ich priťahovanie a aby to nebolo len o boji na diaľku, zblízka si vychutnáte odkopávanie nepriateľov na rozmanité miesta. Čím zaujímavejšie, tým viac bodov získate. Napríklad ich odkopnete do kaktusu, na ostré koly alebo do elektriny. Možnosti zabitia sú skutočne nápadité a ešte lepšie sú ich názvy, ako napríklad Shiskebab za prestrelenie nepriateľa cez elektrické pole, alebo ak nepriateľa počas letu rozstrelíte, máte body za Fireworks, teda ohňostroj.

Brutálne zabíjanie si vyžaduje brutálne zbrane. Na to tu je napríklad kuša s vrtákmi, štvorhlavňová rotačná brokovnica, pôsobivé sitko spraví z nepriateľov energetický rotačák a nezaostáva ani snajperka s navádzanými projektilmi. Všetko s pôsobivým efektom na telách nepriateľov a účinok môžete ešte zvýšiť odomknutím sekundárnych možností zbrane. Ak by vám to nestačilo, v hre sa chopíte aj rôznych ďalších stacionárnych zbraní, alebo budete ovládať aj mechanického tyranosaura, s ktorým rozdupete nepriateľov.

Kampaň má dĺžku okolo šesť až osem hodín. Nie je masívna, ale je primeraná na vyčerpanie možností a zábavy s týmto štýlom hrateľnosti. Aj keď hlášky, prostredia a odomykateľné možnosti udržujú kampaň v peknom tempe, ku koncu sa už môže dostaviť stereotyp. Ale napokon je to arkádová akcia, máte si užívať zabíjanie a toho tu bude skutočne dosť.

Ak by vám nestačila kampaň, okrem nej hra ponúka čisto arkádový Echo mód, v ktorom si znovu zahráte scény z kampane a prechádzate ich na body. Všetko si môžete porovnávať v rebríčkoch s ostatnými hráčmi. Už však nemôžete len tak bezhlavo zabíjať, ale boduje sa štýl. Čím zaujímavejšie zabitia budú, tým vyššie skóre nakoniec získate. Doplní to ešte obranný kooperačný mód Anarchy, ktorý je podobný ako mód hordy v Gears of War a len sa s tromi priateľmi v arénach bránite pred vlnami nepriateľov. Spolu sa snažíte dosiahnuť čo najvyššie skóre.

Je škoda, že chýba kooperácia v kampani, ktorá by sa teraz po pridaní Duke Nukema aj hodila a rovnako tu nenájdete ani štandardný multiplayer. Teraz už ani nechýba, ale škoda, že ho pri pôvodnom vydaní hra nemala, mohla to byť zábava rozštvrťovať nepriateľov z radov protihráčov.

Kampaň v hre dopĺňa obranný kooperačný mód.
Krv a odtrhnuté končatiny nebudú chýbať.
Čo sa týka sortimentu nepriateľov, je pomenej, ich zabíjanie je však zábavné.

Vizuálne hra, samozrejme, neútočí na aktuálne tituly. Tento štýl spracovania už má najlepšie roky za sebou. Upravené textúry síce vizuálu mierne pomohli a scenérie sú stále epické, ale samotné spracovanie objektov, detaily a staré efekty ukazujú, že sa autori s remasterom veľmi nehrali. Rovnako ani s Duke módom, kde len vymenili postavu a pridali alternatívnemu hrdinovi jeho špecifické hlášky. Neupravovali ani synchronizáciu hlasu s otváraním úst a vôbec neriešili oslovovanie Duke Nukema jeho vlastným menom. Je to škoda, pôsobilo by to lepšie.

O rýchlosť enginu sa však nemusíte báť. Vzhľadom na svoj vek ponúka vysoký framerate, peknú vyladenosť na PC a bez vážnejších problémov aj na slabších kartách zvládne 60 fps. Nakoniec na tej grafike aj vidieť tú nenáročnosť. Autori neupravili oheň, dym ani ďalšie efekty. Nevyhnutné to nie je, ale vzhľadom na cenu, ktorú za hru autori pýtajú, mohli na nej zapracovať viac. Čo však stále zaujme, je  zapracovanie fyziky a ragdollu, na postavách pekne reaguje a užijete si tak ich odkopávanie, nabodávanie a rozštvrťovanie.

Celkovo je Bullestorm aj po rokoch stále slušná adrenalínová akcia, teraz okorenená postavou Duke Nukema, aj keď, žiaľ, to je všetko. Už to nie je taká zábava ako pred rokmi a cena je vyššia, ako by sa patrilo, ale ak ste pôvodnú hru nehrali a máte chuť na tento typ ego akcie, určite sa oplatí skúsiť. Hra ukazuje, ako majú vyzerať silné zbrane, roztrhanie tiel nepriateľov a aj hlavná postava. Teraz dúfame, že keď si Gearbox overil záujem komunity, pripraví konečne pokračovanie Bulletstormu, prípade aj Duke Nukema.

Na svoju dobu bola grafika pekná a ešte stále ponúkne pekné scenérie.
Dobre je spravené odomkýnanie za efektívny štýl v boji.
Voodoo Doll za 500...