THE CROW'S EYE

THE CROW'S EYE

5.0

Po stopách stratených študentov

Opustené inštitúcie boli vždy dobrým hniezdom pre strašidelné príbehy. Či už sa jednalo o bývalé nemocnice, ústavy, hrady alebo hotely. V titule The Crow's Eye sa ocitnete v chátrajúcej budove lekárskej fakulty Crowswood University. Je to miesto vhodné na mrazivý horor plný temných zákutí, ktoré nevyhnutne navštívite.

Ako to už býva zvykom v hororovom žánri, nachádzate sa ako nevedno kto v opustenej budove. Neznámy hlas vás informuje, že sa máte pokúsiť odtiaľ ujsť a dostať na slobodu. Dozviete sa, že ste súčasťou experimentu na vysokej škole, ktorá má už najlepšie časy dávno za sebou. Postupne, ako objavujete dokumenty a nahrávky, zisťujete, že sa tu nachádzate dvadsať rokov po udalostiach, počas ktorých za záhadných okolnosti zo školy zmizli študenti. Vašou hlavnou úlohou je dostať sa teda na slobodu a medzitým zistiť, kto ste a čo sa tu odohralo. Nachádzate isté indície, že môžete byť detektív Benjamin Bennet, ktorý vyšetroval problémy na tejto škole už v minulosti.

Z pohľadu vlastných očí preskumávate budovu, ktorá sa dizajnom inšpirovala prvým Bioshockom. Art Deco štýl tu síce nie je taký výrazný, ale nachádza sa tu. Rovnako sú súčasťou hry aj spomínané audio nahrávky a dokumenty, ktoré dopĺňajú príbeh. Tých je tu skutočne neúrekom a úprimne povedané, mne osobne nevyhovoval takto prezentovaný dej. Rýpať sa v minulých udalostiach dá snáď aj iným spôsobom.

Level dizajn je však do istej miery veľmi dobre spracovaný. Až dovtedy, kým nezistíte, že sa väčšina predmetov opakuje. Stále rovnaké dvere, skrine, obrazy – skrátka všetko. Celkovo je v hre osem úrovní a tie sú, našťastie, aspoň spestrené zaujímavými lokalitami. Okrem šedých komnát a učební navštívite aj pestré zelené univerzitné záhrady, kanalizačný systém alebo miesta s nádychom nadprirodzena.

Smutnou správou je, že sa autori zo štúdia 3D2 Entertainment snažili do hry zakomponovať príliš veľa súčastí. Môžete tu vyrábať predmety, čo je v tomto prípade zbytočná aktivita, ktorá len predlžuje hernú dobu. Vďaka tomu sa vytráca dobrá atmosféra a vyrábanie predmetov je síce jednoduché, ale nemá zásadný význam. Zhotovujete aj tak iba pár kusov predmetov – lekárničky, pakľúče, elektromagnet. Pakľúč využijete pri jednoduchej minihre párkrát za hru a elektromagnet je pomôcka, ktorou ovládate kovové predmety potrebné na riešenie logických úloh.

Hlavolamy sú väčšinou úplne jednoduché, občas aj s časovým limitom, a tiež pôsobia ako zbytočná výplň. Lenže keď sa nad celou hrou zamyslím, väčšina vecí tu je len preto, lebo sa to autorom v nejakej hre páčilo. Tu to chce byť Portal, tu Bioshock a na ďalšom mieste zase Amnesia. Tento mišmaš, ktorý sa tvári, akoby spolu mačka a pes piekli tortu, nie je vôbec dobrou vizitkou. Akonáhle začne jedna časť hry baviť, tak sa to zlomí a ste zas v úplne inom žánri.

Najviac vás potrápia skákacie časti, kvôli ktorým budete musieť dlhšiu pasáž z hry odohrať znova, pretože je zložitá a komplikuje to aj nepraktické ovládanie. Navyše sa využíva zastaraný systém bez checkpointov a manuálneho ukladania pozície na ľubovoľnom mieste. Vždy musíte objaviť starodávny „automat", ktorý vám to umožní. Pri postupe sa musíte zaobísť bez zbraní a jediným skutočným nepriateľom, ktorý vás vystraší, je červ. Keďže nemáte výzbroj, nutne sa zľaknete a strasiete ho pohybom myšky. Červ najmä prvýkrát príde nečakane, takže je možné, že nebudete vedieť, čo robiť a umriete.

Grafické spracovanie je na indie titul obstojné a dostatočné. Hra je založená na temnej atmosfére a vie s ňou pracovať. Kvalitne je na tom aj ozvučenie. Pri napredovaní vás sprevádza posmešný hlas, ktorý pripomína Jokera z DC univerza, respektíve Jigsawa z filmového hororu Saw. Ostatné zložky hry sú už spojené s problémami a na mnohých miestach to škrípe viac, než by ste si priali.

Napriek všetkým výhradám čas strávený útekom z neprívetivej inštitúcie neľutujem. Hra ma dokázala pohltiť a príbeh z prvej polovice dvadsiateho storočia je lákavý. Niektoré prvky sú tu však zbytočné a neefektívne, respektíve nedotiahnuté a slúžia len na predĺženie hernej doby, ktorá trvá 6-8 hodín. Bez nich by síce hra bola kratšia, ale dynamickejšia a dokázala by viac upútať a pobaviť.

napísal Possol 16.5.2017
5.0
6.5