CAR MECHANIC SIMULATOR 2018

CAR MECHANIC SIMULATOR 2018

5.0

Automechanikom za pár minút

Opakovanie je matkou múdrosti. Ľudové porekadlo nemožno uplatniť často ani v bežnom živote a v prípade virtuálneho automechanika je najnovší diel jasným dôkazom, že len dobrý nápad nestačí. Vývojári z Red Dot Games síce prihodili niekoľko bonusov a nový obsah, no základ hry ostáva totožný s predchodcom. I tomu priskoro chýbala slečna zábavnosť, ktorá odišla na party o dom ďalej. Tým sme si nový Car Mechanic Simulator 2018 náležite charakterizovali a či do toho ísť, je jasné ako facka. Taká poriadna otcovská a spakruky.

Ak chcete vedieť, ako sa to celé hrá, môžeme vás odkázať na recenziu predošlého dielu, avšak tých zmien a noviniek nie je toľko, aby sme nimi zaplnili celú recenziu. Tak si to môžeme aj v skratke zopakovať: šokujúco sa hráč ujíma úlohy automechanika, ktorého úlohou je opravovať autá, vylepšovať si svoje bankové konto, utrácať za vylepšenia, po čase si zaobstarať nejaké kúsky v nepojazdnom stave, dať ich dokopy a predávať v aukciách. To za bravúrneho potlesku neviditeľného obecenstva a neustále expujúceho avatara, ktorý je za každú činnosť odmenený skúsenosťami a tie investuje do rôznych vylepšení. Síce by sme očakávali také vymoženosti ako tablet už na začiatku, no nie každý deň je nedeľa.

Konkrétne si teda vyberiete jednu z ponúk na opravu, pričom vďaka slimačiemu tempu napredovania v podstate beriete všetko zaradom. Tu je auto, niečo mu je, môžete si vyrolovať v možnostiach, čo ho trápi alebo s čím je majiteľ všeobecne nespokojný. Podľa ukazovateľa opotrebovania danú súčiastku vymeníte za novú, všetko späť poskladáte a je tu koniec, do kasičky vám pribudne nejaký ten bakšiš. Tu si neodpustíme nemiestnu poznámku: po vlastných skúsenostiach sa nám zdá odmena automechanika v Car Mechanic Simulator 2018 nedostačujúca. My teda nechávame v servisoch také peniaze, že si tam s bankovkami snáď tapetujú aj toaletu.

Car Mechanic Simulator 2018
Car Mechanic Simulator 2018 Hrabanie sa v útrobách auta je na začiatku zábavné.
Hrabanie sa v útrobách auta je na začiatku zábavné.

Car Mechanic Simulator 2018 Niekedy sa nedozviete, čo autu je a musíte sami zistiť, ktoré súčiastky sú poškodené.
Niekedy sa nedozviete, čo autu je a musíte sami zistiť, ktoré súčiastky sú poškodené.

Car Mechanic Simulator 2018 Môžete vymeniť disky aj pneumatiky a nezabudnite ich vyvážiť - škoda, že len kliknete a všetko sa spraví samo.
Môžete vymeniť disky aj pneumatiky a nezabudnite ich vyvážiť - škoda, že len kliknete a všetko sa spraví samo.

Lenže problém je ukrytý v nemilej skutočnosti, ktorá sprevádza muža počas celého jeho života. Ono rozobrať to nie je umenie, to vždy nejako ide, maximálne tuto kladivo, ktoré máme po ruke, to istotne zvládne. Ale dať to dokopy, to už nie je vôbec zábava a nepomôže vám ani enormné množstvo lepiacej pásky. Inak často nedoceneného pomocníka každého domáceho kutila. Každá súčasť vozidla je pripevnená šraubou (niekedy mnohými), ktorú musíte povoliť, inak sa nedostanete k tej za ňou. Ak chcete vymeniť brzdové doštičky, musíte zhodiť koleso, ak sviečky, treba sa k nim najprv nejako dostať. Ak sa chcete hrabať v motore, zamakáte si niekoľko minút. Každá činnosť má presne stanovený postup a výmena komponentov za nové, respektíve fungujúce súčiastky, je presne to, čo je základom Car Mechanic Simulatora ako takého.

Zo začiatku je to zábava, avšak ak sa problémy začnú opakovať a jednotlivé činnosti máte zautomatizované, zábava sa vytráca rýchlejšie ako peniaze z účtu po návšteve obchodného domu. Niektoré typy vozidiel sa síce od seba odlišujú, no koncept ostáva totožný. Už minule nám to vadilo, no pre originalitu sme len dvíhali varovný prst a odporúčali dávkovať hranie po menších kúskoch. Tak funguje aj Car Mechanic Simulator 2018. Teda by mal. Hru od jej vydania sprevádzajú nesmierne problémy a v hrateľnom stave sa nám javí až teraz. Pády do operačného systému, mrznutie, problémy s ukladaním pozície či dokonca spustením hry, rôzne výpadky v samotnom programe, kedy opravené vozidlá nechceli opustiť garáž - po vydaní nič nefungovalo tak ako malo. Navyše hra bola prasácky odladená, hoci vizuálna stránka dosahuje iba takú priemernú úroveň.

Už všetko ide. Povedzme, že tak ako má a dá sa to hrať. Problém bola drsná politika s DLC - hneď po vydaní sa začali objavovať bonusové balíčky s novými autami a možnosťami, čo v spojení s nefunkčným programom vyústilo do masového odporu zo strany hráčov. Oprávnene. Vystačíte si aj so základom, značky aut sú vymyslené, vzhľad inšpirovaný skutočnosťou a je vám v podstate jedno, čo vám pristane v garáži. Od jednoduchých úloh, kedy máte popísanú konkrétnu výmenu, sa postupne dostanete k hľadaniu problémov podľa popisov zákazníkov alebo zadaní typu „nájdi, čo je poškodené a vymeň to”. Dôležitým nástrojom sa stane diagnostika jednotlivých dielov, ktorá vám farebne vyznačí poškodené súčiastky, no mnohé sú ukryté pod inými, takže budete rozoberať odušu.

Motiváciou k ďalšiemu a ďalšiemu rozoberaniu, výmene a skladaniu je okrem finančnej motivácie i jednoduchý RPG systém, ktorý vás odmeňuje a po dosiahnutí vopred určeného množstvo bodov skúsenosti si vyberiete jednu zo zlepšených schopností. Takže vám pôjde niečo rýchlejšie, budete efektívnejší, viac uvidíte, tovar v obchodoch lacnejší alebo sa vám rovno otvoria nové možnosti vo vašej garáži či nové miesta. Spočiatku začínate v malej kôlničke, kde máte jeden zdvihák a miesto pre ďalšie auto a ako sa postupne rozrastáte a investujete do vybavenia, otvárajú sa vám nové možnosti. Lenže aby sa tak stalo, potrebujete pevné nervy. Jednak pre už vyššie spomínanú monotónnosť, ktorá sa objaví, či chcete alebo nie a pol hodinka denne je presne tou akceptovateľnou hranicou. A potom je tu ovládanie.

Už minule sme na to nadávali, ale človek si napokon zvykne na všetko. Tentoraz, v snahe dostať Car Mechanic Simulator 2018 aj do konzolového sveta, sa zanevrelo na klávesové skratky, hoci gamepad sme v hre nedokázali spojazdniť. Ovládanie je ťažkopádne pre potvrdzovanie a absenciu využitia klávesnice. Po čase sme si na zmenu režimu (odoberanie súčiastok, pridávanie súčiastok, diagnostika, sumár,...) zvykli, vyvoláva sa cez kruhové menu, avšak prečo nám neostala možnosť použiť klávesové skratky, to je záhadou. Kamera je pri bližších pohľadoch na časť vozidla či súčiastku príliš zdĺhavá, musíte nemotorne hľadať správny uhol. V obchode je zas potrebné jazdiť kurzorom po šípkach, vyhľadávanie vám zaberie čas, nemáte ponuku na „obľúbené” predmety a podobne. Nehovoriac o jazdnom modeli, ktorý je príliš arkádový na to, aby sme ho dobrovoľne využívali pri testovacích jazdách či na okruhu. Skrátka nie, na to tu máme špecializované produkty.

Car Mechanic Simulator 2018 je hrou, ktorá príliš nestavia na technické spracovanie. Prostredie okolo vás je statické a tých zopár animácií (oddeľovanie pneumatiky od disku, liatie oleja,...) nestojí ani za reč. Vyzerá to však celkom dobre, no náročnosť na hardvér je miestami až neúnosná vzhľadom na vizuál. Zvuky sú minimalistické a zo zvuku povoľovania a doťahovania gola sadou sa strhávame aj zo snov. Hudba bez licencie nesmierne slabá, obohraná až zúfalá. V rádiu si môžete naladiť niekoľko staníc, no radšej by sme privítali integrovaný prehliadač na internetové rádiá ako v Euro Truck Simulator 2 alebo American Truck Simulator. Radšej sme hudbu v hre vypli.

Car Mechanic Simulator 2018
Car Mechanic Simulator 2018 To, že sme najprv rozobrali celý motor a až následne zistili chybu v chladiči, nebudeme rozmazávať.
To, že sme najprv rozobrali celý motor a až následne zistili chybu v chladiči, nebudeme rozmazávať.

Car Mechanic Simulator 2018 V obchode je vyhľadávanie nepraktické: malý font, slabé možnosti filtrovania tomu nepomáhajú.
V obchode je vyhľadávanie nepraktické: malý font, slabé možnosti filtrovania tomu nepomáhajú.

Car Mechanic Simulator 2018 Dych vyrážajúca animácia tečúceho oleja dokazuje, že toto nie je hra s vysokým rozpočtom.
Dych vyrážajúca animácia tečúceho oleja dokazuje, že toto nie je hra s vysokým rozpočtom.

Nemôžeme povedať, že by sme sa pri Car Mechanic Simulator 2018 nebavili - to nie, avšak vždy sme si hru pustili pri večerných správach a skôr než skončili, radšej sa vrátili do skutočného sveta. V hernom systéme neprináša žiadne novinky, neustále opakujeme rovnaké činnosti ako pred rokmi, avšak oproti športovým hrám typu FIFA či NHL to až taká zábava nie je. To zrejme žiadny simulátor vybranej profesie. Ak sa vývojári z Red Dot Games nerozhodnú do budúcnosti celý systém prekopať, skončí pôvodne zaujímavý nápad na prepadlisku herných dejín. Teraz je to len a len spočiatku zábavný, neskôr úboho nezaujímavý a repetitívny priemer.

napísal kordi 16.10.2017
5.0
m.i