Bioshock Infinite

Autori už od začiatku tvrdia že sa jedná o pokračovanie najlepšej FPS všetkých dob. Dá sa povedať že je to pravda, prvý Bioshock bol vo svojeje dobe úžasná hra so skvelým príbehom a hrateľnosťou. Aj keď najväčším ťahákom bola samozrejme temná atmosféra a podvodné mesto Rapture, miesto kde sa hra odohrávala. O 3 roky neskôr prišiel druhý diel a vrátil nás do tohto sveta. Ako dopadol Bioshock Infi

pridal miro321 24.4.2013 o 22:24 pod používateľské recenzie

10

BioShock sa po dlhšej prestávke vracia medzi hráčov a zamieril do oblakov. No poďme poporiadku.

Na začiatku sa ocitáte v malej loďke s dvomi záhadními postavami a ste na ceste k májaku uprostred oceánu. Viete len to čo máte urobiť. Priviesť dievča Elizabeth a zmažete svoje dlhy. Hráte za Bookera DeWitta súkromného detektíva ktorý prepadol alkoholu a hazardu. Ale prečo smerujete k majáku ? Takzvaný maják je vlastne výťah do vznášajúceho sa mesta Columbia kde sa Elizabeth náchadza. Kam len na to autori chodia, najskôr pod vodu potom do vzduchu. Potom čo vyletíte vás čaká omnoho lepšie privítanie ako v prvom Bioshocku, ale nie o veľa. Po nechcenom krste sa konečne dostanete do mesta. Ako prvá vec na ktorú narazíte je púť. V stánkoch si môžete vyskúšať strelbu alebo Vigori. Je to taká miestna obdoba Plazmidov z pôvodneho Bioshocku. Taktiež si tu zarobíte Silver Eagly-platidlo v hre.

Všade sviety slnko, deti sa hrajú na ulici, ľudia si žijú svoje životy. Ten sen čoskoro skončí a vy ste vtiahnutý do boja. Konečne. Dostanete do ruky a zbraň a hurá do boja ! Samozrejme že hra ponúka viac zbraní ako len pištoľ, a do rúk sa vám dostane Hand Cannon, RPG, a moja obľúbená China Broom Shotgun. Je ich mnoho no pri sebe môžete mať len dve a do každej je len jeden tip munície, môže naštvať fanúšikov prvej hry. Zbrane sa samozrejme dajú vylepšovať za už zmienené Eagly. K boju patria aj Vigori ktorých je v hre celkovo osem. Každý Vigor ma dve použitia, primárne a pasca. Patrí tam Devil´s Kiss,Murder of Crows alebo Shock Jockey.

Ak chcete bojovať budete potrebovať nepriateľov, v hre ich je mnoho druhov a delia sa na Founders ktorým velí Comstock a rebelov Vox. Founders sú vyššia  vrstva, bohatý ľudia zatiaľ čo Vox sú rebelovia čo bojujú sa svoje práve a snažia zvrhnúť práve Comstocka. Zatiaľ čo v predošlích Bioshockoch ste mali súboje s Big Daddym, tu sú mnohý minibossovia ako Fireman alebo Motorized Patriot ktorý nie sú ešte taký tuhý ale až sa stretnete s Handymanom alebo so Sirenou tak máte problém a kombinácia Vigorov a zbraní je skoro nutnosťou. Viem z vlastných skúsenosti.  AI je na vysokej úrovni, nepriatelia sa krijú a obchádzajú vás. No žiadna hra nie je dokonalá a AI dosť často chibuje. Stáva sa že nepriateľ sa niekde zaskne a máte problém ho nájsť. Nestáva sa to často no raz som musel reštartovať Checkpoint.

Asi v prvej hodine hry sa k vám pridá Elizabeth ktorá vám v boji prihodí muníciu alebo Soľ (Salz), ktorá je niečo ako palivo pre Vigory. Elizabeth ma tiež schopnosť otvárať trhliny do iních dimenzii a v boji vám privolá krit alebo bedňu z muníciou. Počas boji múže byť však aktívna len jedna táto vec, takže sa musíte rozhodnúť či budete mať račej krit alebo mechanicku strieľňu. Elizabeth je tiež najzaújmavejšia vedľajšia postava za posledné roky. Celý život bola uzavretá vo veži a všetko je preňu nové. Celú hru sledujete jej premenu z dievčatka na niekoho úplne iného.

V Bioshock Infinite má svoju premiéru aj Skyhook. Čo to je ? Slúži ako zbraň na blízko a taktiež sa s jeho pomocou používajú Skylines. Trate rozmiestnené po celom meste oživujú boj a dodávajú mu svižnosť.

K tej svižnosti musím povedať že hra sa mi prvých pár minút zasekávala, no nič zafálne a čoskoro to prestane.

Hre je vlastne lineárna no oblasti sú veľké a to že vás hra stále vedie za ručičku si ani nevšimnete. Oblasti obsahujú vedlajšie uličky, obchody alebo uzamknuté miestnosti ktoré dokáže odomknúť iba Elizabeth ktorá sa za roky vo veži mnoho naučila z knížok. Veľkosť niektorých oblastí vám umožní hrať mnohými spôsobmi...Môžete si z brokovnicov prejsť celú mapu a zanechať za sebou rad mrtvol, alebo sa pomocou Skyhooku dostanete na vývýšené miesto a otestujete si ako to viete zo Sniperkou. Je len škoda že takáto nie je celá hra.

Elizabeth vám tiež pomáha v hľadaní pakľúčov. V hre mi trochu chíbali väčšie rozhodnutia. No nič za čo bi som strhol bod. Za zmienku stojí aj Songbird ktorý bol strážcom Elizabeth vo veži a je to taká odroda Big Daddyho. Keď začujete že prichádza bude vám behať mráz po chrbte a v priamom boji bi nemal žancu ani Handyman.

Hra beží na Ureal Engine 3 a mnohokrát dokáže vičariť úžasné scény pri ktorých sa zastavíte a len tak obdivujete okolie. Všetko vyzerá tak nádherne a bude vám jedno že hra nemá CryEngine 3 ako Crysis 3. Hra strieda Interiere a Exteriere, a postupom času sa dostanete aj do temnejších oblastí. Ako je napríklad chudinská štvrť.

Postavy. Postáv v hre nie je mnoho, no každú si budete pamätať až do konca. Skvelé nadabovanie hlavných postáv: Bookera a Elizabeth, vás ešte viac vtiahne do deja. A niektoré vás prinútia zamyslieť sa. Na príklad kto sú dvojčatá Luteceovci ? Kto je to vlastne Comstock ? A hlavne kto je Elizabeth ? Ako sa ocitla vo veži ? Odkiaľ má svoje schopnosti ? Čo je zač Songbird ? Alebo ako sa z Bookera stal gambler ???

Ako mínus bi mohol niekto brať backtracking ktorý sa v hre viac -krát objaví. Mne nevadil no komu áno môže si od mojej recenzie odčítať bod. Oblasti si prejdete dva-krát no vždy v inej dimenzii. Ale to už asi Spoilujem, a teraz záver.

Hra aj pre veľké očakávania nezklamala, je to kombinácia FPS a RPG. S úžasným príbehom a skvelým zakončením. Názvy postáv si budete pamätať dlho po dohrani hry a aj mesto Columbia. Prejdenie hry vam zabere asi 10-15 hodín, záleži od zvolenej obtiažnosti. Hra nemusí sadnúť každému no aj tak si myslím že ľutovať nebude nikto. Horúci kandidát na hru roka.

+ Columbia, Elizabeth, Skyhook, záver, Sondtrack

- niekedy chibná AI nepriateľov

Finálne hodnotenie: 10/10.                                                                    Nesmiete minúť.