Into the Dead

Zombie apokalypsa ovládla už aj mobilné telefóny.

N-gage
pridal Dado94 1.5.2013 o 20:16 pod používateľské recenzie

7.5

V posledných rokoch zaplnili plátna kín a televízne obrazovky až v neobvyklom množstve projekty zameriavajúce sa na tému zombie apokalypsy. Za všetky stačí spomenúť snímky ako Grindhouse: Planéta Terror či Zombieland. Chodiace mŕtvoly si však okrem filmového priemyslu dokázali podmaniť i ten herný, o čom svedčia séria Left 4 Dead alebo adventúra The Walking Dead, ktorá sa podobne ako rovnomenný seriál ukázala vo veľmi dobrom svetle. Bolo už len otázkou času, kedy táto čoraz obľúbenejšia téma dostane šancu v hernej podobe aj na našich mobiloch a tabletoch.

Jedným z prvých takýchto počinoch, ktorý sa svojou kvalitou výraznejšie zapísal do povedomia hernej komunity, je hra Into the Dead. Zombie projekt vývojárskeho štúdia PikPok prvý krát uzrel svetlo sveta koncom roka 2012 a po čase si získal sympatie nejedného fanúšika hier určených pre operačný systém Android. Herný princíp hry je jednoduchý a pripomína mnohé online hry určené pre širokú internetovú verejnosť. Hráč sa po páde vrtuľníka ocitá ako jediný preživší na území zaplnenom živými mŕtvymi a v bezvýchodiskovej situácií vidí len jedinú nádej - utekať. Cieľom je bežať, kľučkovať a vyhýbať sa chrčiacim nástrahám čo najdlhšie a prejsť tak čo najväčšiu vzdialenosť. Zdanlivo prosté, no napriek tomu, najmä vďaka dodatočným prvkom, ktoré hra prináša, i veľmi návykové.

Prvým a najvýraznejším prvkom dopĺňajúcim herný zážitok sú zbrane. Veď čo by to bola predsa za zombie hra, ešte k tomu z pohľadu prvej osoby, keby  sa hráč nemohol chopiť nejakej strelnej zbrane a venovať skupinke otravných chodcov jednosmerný lístok do večných lovísk? Na začiatku bude mať hráč k dispozícií len základnú pištoľ, ku ktorej sa však postupným plnením úloh a zvyšovaním levelu budú pridávať motorová píla, brokovnica, puška, samopal, granát a iné. Spomínané úlohy väčšinou spočívajú v prebehnutí danej vzdialenosti, vrazení do určitého počtu zombíkov či preskočením istého počtu plotov. Ich rozmanitosť súvisiaca okrem iného s rozmanitosťou prostredia (hra vás okrem pustej roviny zavedie do kukuričných polí a lesov) je jednoznačne pozitívnym ozvláštnením hry, no ani to nezabráni repetitívnosti a postupnému pádu do vĺn stereotypu.

Pokiaľ si s nejakou úlohou nebudete vedieť dať rady a budete mať chuť svoj mobilný telefón (poprípade tablet) hodiť od zlosti a zúfalstva o zem, nastúpi predvídavosť autorov. Tí totiž do hry pridali možnosť, vďaka ktorej hráč môže nesplniteľnú výzvu za istý virtuálny poplatok jednoducho preskočiť. Zisk mincí slúžiacich v hre ako platidlo závisí od zabehnutej vzdialenosti. Pokiaľ sa vám bude zdať, že máte mincí stále málo, môžete si ich nadobudnúť aj inak a to ich dokúpením, tento krát už samozrejme za reálne peniaze. Hra vám takisto podáva pomocnú ruku aj priamo na bojovom poli. Pred každým behom totiž môžete využiť vylepšenia, vďaka ktorým budete mať hneď na začiatku v rukách zbraň (nie však ľubovoľnú, čo je trochu škoda), zväčšený zásobník, častejšie náleziská zbraní priamo na ceste, alebo dokonca necháte hru zabehnúť prvých 1500 metrov za vás. V súčasnosti sa taktiež pripravuje aj ďalší perk, ktorý bude mať podobu spoločníka, pravdepodobne psa. Odomknutie jedného takéhoto vylepšenia stojí 100 mincí a hráč ich môže v jednom behu použiť dokonca všetky naraz.

Zarobené mince však nemajú svoj zmysel len pri preskakovaní náročných úloh s cieľom rýchlejšie zvýšiť level. Využijete ich taktiež v prípade, že ste až príliš nedočkavý a chcete získať lepšie zbrane ešte pred dosiahnutím novej úrovne. Zbrane však na rozdiel od splnenia úloh stoja omnoho vyššiu čiastku a tak si mnohí hráči, vrátane mňa, asi radšej ťažko nadobudnuté financie ušetria a minú ich až pri ďalšom lákadle. Tým je nové vizuálne spracovanie zombíkov, ktorí výmenou za vaše úspory nadobudnú podobu nacistických vojakov alebo dokonca tímu amerického futbalu.

Pokiaľ by vás už úplne prestalo baviť štandardné behanie medzi zombíkmi s jedinou túžbou a to prežiť čo najdlhšie, vývojári pripravili aj ďalšie dva herné módy. Prvý z nich je mód s názvom Massacre a ako už tento názov napovedá, hlavnou úlohou bude zneškodniť čo najväčší počet chodiacich mŕtvol. Druhým je zase mód s názvom Hardcore. V ňom vás hra hodí s obmedzenou muníciou priamo do lesa, ktorí sa len tak hemží vašimi hladnými kamarátmi a slovo prežitie naberie okamžite úplne nový rozmer. Bohužiaľ, podobne ako zbrane a ostatné zaujímavé prvky hry, i ďalšie herné módy dokážu len oddialiť, nie však úplne odstrániť nastupujúci stereotyp, ktorý je však v prípade nadmerného hrania mnohým kvalitným titulom určeným primárne pre mobilné telefóny asi súdený.

Čo sa však dá určite v Into the Dead pochváliť, je grafické spracovanie. Spomínaná rozmanitosť prostredí, do ktorých počas hrania nazriete, je pre hru s veľkosťou ani nie 30 MB vynikajúca, to isté sa dá povedať aj v súvislosti s ich vizuálnym spracovaním, ktoré je podobne ako aj v prípade zombíkov veľmi dobré. Navyše zasadenie hry do temnej noci možno neprekvapilo, no jednoznačne prospelo atmosfére hry, ktorá je nezameniteľná pre akýkoľvek herný produkt venujúci sa zombie apokalypse, pokiaľ samozrejme nerátame zbabranú hru The Walking Dead: Survival Instinct, ktorá prináša jedine atmosféru plných peňaženiek vo vreckách majiteľov spoločnosti Activision.

Popri vizuálnych aspektoch hry je zvyčajne na mieste hodnotenie i tých zvukových, no pravda je taká, že v prípade tejto hry to až takou samozrejmosťou nie je. Autori totiž pre Into the Dead pripravili len jednu základnú, ponurú tému, ktorej tóny sa dookola opakujú prechádzaním jednotlivých položiek menu, čo je navyše prerušované otravnými načítavaniami. Okrem toho sa uši hráčov dočkajú maximálne zrýchleného dychu hlavného hrdinu a chrčania chodcov, ktorých budú na svojej ceste po zdevastovanej krajine stretávať stovky. To však nie je dôvod na obsiahlejšie výčitky, tieto súčasti zvukovej stránky totiž hre bohato postačujú a podobne ako grafika, i ony vynikajúco dopĺňajú mozaiku pochmúrnej atmosféry, ktorá vás sprevádza gemplayom hry.

Verdikt: Kvalitných herných titulov určených pre mobilné telefóny je v porovnaní so situáciou na počítačoch a herných konzolách stále nedostatok a aj preto by ste nemali nad vyskúšaním Into the Dead dlhšie premýšľať. Autori tu šikovne rozšírili zaujímavými prvkami jednoduchý, no návykový herný princíp a ako bonus pridali vynikajúcu vizuálnu stránku. Ani po čase nastupujúci stereotyp nemení nič na tom, že táto hra by nemala minimálne v mobilných zariadeniach fanúšikov produktov so zombie tematikou chýbať.

+ návyková hrateľnosť

+ rozmanitosť zbraní

+ pestrosť prvkov obohacujúcich hru