Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Moja Hra Dekády 2001-2010

napísal Kemachi 20.1.2011 pre PC

Užívateľský článok

Koniec roka 2010 znamenal zároveň aj koniec prvej dekády 21. storočia, alebo ak chcete, tak aj 3. tisícročia nášho letopočtu. Rozhodol som sa preto spísať rebríček 9 najlepších hier tejto dekády. Vopred upozorňujem, že sa jedná o rebríček subjektívny (preto aj v nadpise slovo "Moja") a hodnotím len na základe toho, ako veľmi ma hra bavila, resp. baví a úplne zanedbávam technické kategórie ako grafika, či zvuky a i., ktoré vlastne ani nemôžem brať do úvahy, vzhľadom na dlhý časový úsek, z ktorého som hry vybral (beriem ich do úvahy len do takej miery, aký majú vplyv na hrateľnosť, teda či ju negatívne neovplyvňujú, aj keď myslím, že toto nie je prípad prvej desiatky). Zároveň chcem ešte dodať, že rebríček je samozrejme zostavený len z hier, ktoré som ja osobne hral. Nemôžem predsa hodnotiť niečo, o čom som len počul a nemám s tým žiadnu osobnú skúsenosť. Všetky hry sú počítačové, nie konzolové, nakoľko nie som vlastníkom konzoly. No ale dosť už rečí, prejdime k rebríčku, začneme od desiateho a teda posledného miesta v rebríčku.

 

 

 

9. Minecraft (2010 Mojang)

 

Hoci hra je len v beta fáze, nie je to teda ešte dokončená hra, je už tak veľmi zábavným ihriskom, kde môže človek-hráč uplatniť svoju kreativitu a kde môže urobiť takpovediac čokoľvek. Hra samotná pôsobí starším dojmom, než je jej skutočný vek vďaka svojej retro grafike, čím už na prvý pohľad zaujme. Princípom Minecraftu je budovanie vlastného sveta a starostlivosť o svoje prežitie (pokiaľ nie je zapnutá najnižšia obtiažnosť). V hre je možné vytvoriť prakticky čokoľvek, od jednoduchých stavieb po dychberúce monumenty, od jednoduchých mechanizmov po zložité elektrické obvody (ktoré je možné tvoriť pomocou tzv. "redstone"). Vďaka tomuto sandbox-ovému princípu je hra taká zábavná a jedinečná. Pričom treba povedať, že vzhľadom na to, aká je populárna už v čase beta verzie, môže byť finálna verzia naozaj majstrovským dielom.

 

 

 

8. TrackMania Nations (2006 Nadeo)

 

Zaujímavá závodná arkádová hra, na ktorej je zaujímavé, že jednotliví pretekári sa navzájom neovplyvňujú, pričom všetci jazdia trať naraz. Záleží teda priamo na skúsenosti hráča a jeho technike, či vyhrá. Hra obsahuje aj editor, kde si každý môže vytvoriť trať vlastnú a následne ju zdielať s celým svetom prostredníctvom online serverov. Práve širokomasové online pretekanie je hlavnou časťou titulu. Širokomasové treba podtrhnúť vzhľadom na to, že TMN je k dispozícii úplne zadarmo a môže ju teda hrať pomaly každý, kto má prístup na internet. Ešte sa na chvíľu zastavím pri editore. Skúsení tvorcovia sa vedia vyhrať s traťami tak skvele, že vytvoria naozaj jedinečné technické kúsky, kde je potrebné využiť naozaj všetky schopnosti pretekára aby ste vôbec došli do konca.

 

 

 

7. GT Legends (2005 Simbin)

 

Pri autách ešte chvíľu zostaneme. Tentokrát sa však pozrieme do kolónky simulačných pretekov. GT Legends je voľným pokračovaním hry GTR. Oproti svojmu predchodcovi však obsahuje klasické autá 60. a 70. rokov minulého storočia. Je teda možné si osedlať Ford Mustang, či si vyskúšať britskú klasiku Jaguar E-Type. Okrem týchto veteránov ponúka aj reálne trate a to hneď niekoľko desiatok. Vývojári zo Simbinu si dali na hre záležať dokonca až tak, že trate sú perfektnou kópiou svojich reálnych dvojníkov, vrátane každej nerovnosti povrchu. Autá sa dajú ešte pred pretekom "naladiť," aby čo najviac sedeli na ten konkrétny závod, bez patričného vzdelania v obore ale nie je možné všetkým nastaveniam porozumieť, pri nižšej obtiažnosti sa však o ne netreba priveľmi starať. Jedine ľutujem, že som nemal možnosť hrať hru aj s volantom, možno by sa umiestnila aj vyššie.

 

 

 

6. Age of Mythology (2002 Ensemble Studios)

 

Stratégia od tvorcov kráľa strategických hier - Age of Empires. Age of Mythology nás zavedie do časov mýtov a legiend, kedy po svete chodili minotaury, dryády, sfingy, či hydry a kedy bohovia hrali svoje hry využívajúc ľudí ako svoje bábky, ukazujúc im pri tom svoju veľkú moc. V zásade AoM kĺbi v sebe klasické prvky Age of Empires a pridáva do nich ešte niekoľko inovácií, ako božské sily, či 3 úplne rozdielne národy, ktoré sa navzájom nepodobajú azda v ničom. Hra obsahuje síce len 1 kampaň, ale na druhú stranu je asi najdlhšia s akou som sa kedy pri strategických hrách stretol.

 

 

 

5. Mafia: The City of Lost Heaven (2002 Illusion Softworks)

 

Česká klasika. Príbeh Tommyho Angela rozpráva jeho prerod z obyčajného chudobného taxikára na bohatého vojaka podsvetia. Byť ale členom mafiánskej rodiny nie je vôbec ľahké. Vývojári pripravili 20 rôznorodých misií so zaujímavým vyvrcholením. Okrem príbehu Mafia ponúka aj voľnú jazdu, kde je možné sa "vyšantiť" podľa vlastného uváženia. Poprípade ešte jeden zaujímavý mód - extrémnu jazdu, tá sa odomkne po odohraní príbehu a je zaujímavým predĺžením samotnej hry.

 

 

 

4. Star Wars: Knights of the Old Republic (2003 BioWare)

 

Skvelé RPG z dielne BioWare a zo sveta Star Wars. Herný dej zaujímavo rozvíja univerzum sveta Georga Lucasa. Obzvlášť pre fanúšika SW sveta je to zaujímavý titul ponúkajúci niekoľko desiatok hodín zábavy (ak rátame len 1 dohratie) a spoznanie mnohých rás vesmíru 5000 rokov pred dejom vo filmoch. V hre sa ukrýva aj mnoho logických hádaniek a minihier, ktoré potešia hlavne hráčov, ktorí majú radi keď pri hre použijú občas aj mozog (nie, že by ho inde netrebalo). Pri vašom dobrodružstve v tejto hre stretávate rôzne postavy, ktoré sa k vám budú postupne pridávať. Obzvlášť ale musím vyzdvihnúť robota HK-47, ktorý je skvele spracovanou postavou a jeho hlášky jednoducho nemajú chybu. Bol dokonca zvolený aj za najlepšiu hernú postavu roku 2003.

 

 

 

3. Warcraft 3 (2002 Blizzard Entertainment)

 

Už len samotné meno vývojára je dostatočnou zárukou kvality. Hry od Blizzardu sa stali legendami obľubovanými ešte stále aj dnes. Málokto sa môže popýšiť takými kvalitnými sériami ako Starcraft, Diablo a samozrejme aj Warcraft. Tretí diel Warcraftu rozpráva o príchode Plamennej légie a vzostupu nemŕtvych. Ponúka pritom kvalitnú kampaň, kde má hráč možnosť vyskúšať si hru za 4 hlavné rasy, samozrejmosťou je skvelá hrateľnosť a výborný multiplayer. Vďaka komunite bolo vytvorených aj mnoho zaujímavých máp, z ktorých niektoré sa stali aj celosvetovým fenoménom (myslím, že mapu DotA netreba nejak zvlášť predstavovať). Zaslúžená bronzová medaila.

 

 

 

Warcraft 3

 

 

 

2. OpenTTD (2004 Nezávislí vývojári)

 

Na prvý pohľad obyčajný klon starého TTD-čka, v skutočnosti však skrýva omnoho viac. Množstvo rôznych nastavení a zlepšená podpora NewGRF súborov robia z tejto hry výborný počin prekonávajúci pôvodné dielo Chrisa Sawyera. Pôvodne Open TTD používalo grafiku, či zvuky pôvodnej hry, od roku 2010 je však úplne samostatne stojacím open-source titulom, bez potreby si čokoľvek brať z TTD. Treba ešte pripomenúť, že hra sa neustále vyvíja a zlepšuje, čo je len dobré. Cieľom Open TTD je vybudovať s relatívne malým kapitálom úspešnú multimiliónovú dopravnú firmu pomocou stavby vlakov, cestných vozidiel, lodí, či lietadiel. Ponúka úžasnú hrateľnosť a zábavu pri riešení množstva dopravných problémov. Hra ktorá pretrvala mnoho rokov a stále je taká skvelá si nezaslúži inak, než striebro v Hre Dekády.

 

 

 

OpenTTD

 

 

 

1. The Elder Scrolls 3: Morrowind (2002 Bethesda Softworks)

 

No a kto je definitívnym víťazom? Mojou osobnou Hrou Dekády nie je nič iné, než legendárny Morrowind zo série The Elder Scrolls (TES). Úžasné RPG-čko zasadené do prostredia fiktívneho sveta Nirn, konkrétne na ostrov Vvardenfell v provincii Morrowind na kontinente Tamriel. TES 3 ponúka rozsiahly úplne voľný svet, kde je možné robiť prakticky čokoľvek. Skvelý spracovaním príbehu, frakcií, či nezabudnuteľnou atmosférou sa Bethesda naozaj vyznamenala. Celé dielo dopĺňa krásna hudba z dielne Jeremy Soule-a. Treba ešte pochváliť aj výborný druhý datadisk nesúci titul Bloodmoon. Naozaj majstrovské dielo a pre mňa jednoznačne najlepšia hra uplynulého desaťročia.

 

 

 

Morrowind

 

 

 

A je tu koniec rebríčka. Ostáva len dúfať, že hry v tejto dekáde sa aspoň vyrovnajú kvalitným kúskom dekády minulej.






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Ďalšie užívateľské články
5 Call of Duty: WWII
[dojmy 1.11.]
59 The Evil Within 2
[recenzia 21.10.]
13 Uncharted: The Lost Legacy
[recenzia 4.9.]
1 Gears of War 4
[recenzia 1.8.]
0 God of War collection
[recenzia 26.7.]
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk