Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Heavy Rain

napísal Boss Marťas 2.9.2016 pre PS3

8.0

Užívateľská recenzia

Vývojári nám rok čo rok stále dodávajú tie isté koláče. Ak sú chutné tak na tom nie je nič zlé, lenže problémom je to, že koláč nie je chlieb, takže človek je postupom času presýtený. Túto otázku si určite položil aj David Cage z Quantic Dreams a tak sa so svojím týmom rozhodol vytvoriť hru s názvom „Heavy Rain“. Hra bola najskôr plánovaná na všetky dostupné platformy, ale Sony bola z projektu tak nadšená, že sa rozhodla získať titul len a len pre seba a dávala titulu celý čas vývoja obrovskú podporu. Tak ako to nakoniec dopadlo?


Hra alebo film?

Sám ani neviem do akého žánru vlastne túto hru zaradiť. Najväčšiu podobnosť má v adventúre, avšak s modernejšími prvkami. Hra je predovšetkým veľmi filmová. Komu vadili dlhé sekvencie v Metal Gear Solid 4 tak táto hra nie je pre neho. Filmových hier je však dosť. Uncharted séria je takisto dokonalým filmovým dielom, ale v Heavy Rain je to čosi úplne iné, čo snáď ešte v žiadnej hre nebolo.

Heavy Rain vám predstaví nie jedného, ale až štyroch hlavných protagonistov, ktorých scény sa postupom hry budú striedať, ale jedna vec ich bude spájať a tou je zistiť, kto je to „Origami Killer“. Je to osoba, ktorá vraždí malé deti a tieto obete jeho hrozných činov sa potom s odstupom času nachádzajú počas výdatných dažďov.



Celý príbeh sa začína odvíjať od architekta Ethana Marsa, ktorý si žije svoj americký sen so svojou milujúcou manželkou a dvoma synmi. Celý život sa mu však obráti na ruby, keď nešťastnou náhodou príde o život jeden jeho syn. Z Ethana sa stáva bezvýznamná troska, ktorý si kladie za vinu smrť svojho syna a aby toho nebolo málo tak jeho druhý syn je unesený Origami Killerom. Ethan je za každú cenu odhodlaný zachrániť svojho syna. Do toho vstupuje ďalšia postava – novinárka Madison Paige, ktorá vtom vidí trhák a začne do toho strkať nos. Pretože sa polícii nedarí vraha dopadnúť už niekoľko rokov, tak prichádza na scénu agent FBI, Norman Jayden. Poslednou postavou je Scott Shelby, ktorý vyčmucháva stopy klasickým spôsobom ako Hercule Poirot.

Príbeh sa rozvíja veľmi pomaly, čo určite veľa ľudí môže omrzieť, ale pri prvom hraní to ocenia, aby sa so všetkými postavami zoznámili. Našťastie po nejakých hodinách príbeh začne naberať vynikajúce tempo. Dej je napínavý od začiatku až do konca a celý čas si nebudete istý, kto je vrah, aj keď určité podozrenie už mať budete, ale bude správne? Skvelé je, že scenárista mal všetko naozaj premyslené a všetko drží správne pokope. Hra vám odhalí motív vraha, prečo je symbolom vraha origami a dokonca aj ten dážď. Skvelé na tom je aj to, že niečo takéto sa môže stať aj v skutočnosti tak na nejaké scifi-prvky nenarazíte, čo je len dobre. Tu sa však treba pozastaviť aj nad pár nedostatkami, aj keď kostra príbehu je výborná, je tu to ale.



Vývojári sľubovali obrovskú slobodu a nelinearitu a podobné hory-doly. Pravda, žiaľ nie je taká akú sme očakávali. Začiatok príbehu je prísne lineárny a aj keď narazíte na možnosť to previesť inak, výsledok bude rovnaký. Známa scéna z dema, kedy trebárs Scott mláti v byte jedného všiváka, vždy skončí rovnako, či už v súboji zvíťazíte, alebo dostanete na frak a takýchto situácii je tam viac. Načo dáva hra možnosť či nejakú vec prijmete alebo nie, keď aj napriek tomu zvolíte možnosť nie tak vám daná postava povie, že to nie je dobrý nápad tak do toho musíte ísť tak či tak. Prvé hodiny sú v rámci ovplyvňovania príbehu nulové čo bolo pre mňa sklamanie. Až po pár hodinách sa dostanete do zlomových situácii, ktoré ovplyvnia ďalšie dianie a samotný záver. Tu zasa musím chváliť, pretože počet možností je dostatočný a každá postava môže zomrieť. Agent FBI môže pátrať po nesprávnom vrahovi, mať nedostatok dôkazov. Rozhodne, ale nečakajte, že hru prejdete na tisíc spôsobov, inak budete sklamaný.

Hru je možné dohrať za 10 hodín, záleží na tom koľko postáv vám zomrie. Ani sám neviem, či to mám považovať za dostatok hernej doby. Interaktívnych miest je v hre minimum a nie sú ničím zaujímavé. Môžete trebárs pozerať sa von oknom, oprieť sa o stenu, sadnúť si na stoličku, ale je to zbytočnosť. Väčšinou sa budete snažiť splniť to čo sa od vás žiada, aby ste sa posunuli ďalej.

Plné využitie „Sixaxisu“

Ovládanie hry celkovo je ťažké k niečomu prirovnať. Samotné chodenie po miestach nie je riešené šťastným spôsobom. Tlačidlom R2 sa dá postava do pohybu a ľavým analógom určujete smer. Za celý ten čas hrania, som si na to nemohol zvyknúť a kamera robila občas nepekné serepetičky. Nie je to skrátka to pravé orechové. Až však príde na akciu tak si pripravte svoje prsty. Podobne ako v sérii God of War alebo aj iných hrách budete musieť stláčať tlačidlá, ktoré vám budú naskakovať na obrazovke. Niektoré akcie sú časové a niektoré neobmedzené. Pri niektorých akciách si riadne zamotáte prsty čo, ale nepovažujem za zápor. Ak budete chcieť niečo nadvihnúť tak musíte postupne stlačiť R1+L1+X. Na iné veci stačí jeden jemný pohyb, ak však na niečo pôjdete rýchlo tak sa vám to nepodarí, na všetko treba ísť s citom. Pri súboji s niekým ak nestihnete stlačiť dané tlačidlo tak to neznamená koniec, ale celá akcia sa bude ďalej rozvíjať a všetko môžete otočiť vo svoj prospech alebo aj nie. Ak vám zomrie nejaká z postáv tak hra nekončí nápisom „GAMEOVER“. Hra sa sama prispôsobí do danej situácie a vy smelo pokračujete ďalej.



Technické záležitosti

Hra vyzerá naozaj pekne, ale nejaké woooow efektu som sa nedočkal. Niektoré scény sú prenádherné a iné doslova odfláknuté slabšími textúrami a nemastnými modelmi. Proste ak v jednej scéne vidíte naozaj prepracované modely textúr a na svietenia a potom obyčajnú úroveň s nemastným, nudným okolím to dobrý dojem zráža. Čo sa týka hudba tak k tej nemám žiadne námietky, pretože skvelo dotvára atmosféru a výkony hercov si takisto zaslúžia poklonu.


Už je sucho

Zhodnotenie hry naozaj nie je jednoduché. Osobne ju odporúčam každému, už len kvôli napínavému deju a skvelým postavám. Mnoho ľudí hra určite aj sklame, minimom akcie, alebo príliš lineárnym úvodom. Z posledných riadkov sa vám môže zdať, že hra nie je dobrá, ale nie je tomu tak. Heavy Rain je aj napriek nedostatkom zaujímavou a originálnou hrou s ktorou som trávil dlhý čas a vôbec toho neľutujem. Klady a zápory tento krát nechám stranou, pretože ako som povedal hodnotenie tejto hry nie je jednoduché a obyčajné video vám o hre nič nepovie a nie je to hra pre každého.







Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Karta hry
Heavy Rain


SCEE / Quantic Dream
Adventúra
www.heavyrainps3.com/

dátum vydania 24.2. 2010
Ďalšie užívateľské články k hre
Budúcnosť interaktívnych filmov ?...prečítať
8SCARFace8, 3.5.2014
9
Interaktívny film, ktorý vás nenechá na pokoji....prečítať
collector124, 20.9.2012
9,5
Ako ďaleko ste ochotný zajsť, aby ste zachránili život niekomu, koho milujete?...prečítať
dickie, 18.3.2010
9
Každá situácia, okamih, čo i len minúta dokáže zmeniť život každého z nás na nepoznanie . Bohužiaľ v...prečítať
Kukooo, 1.3.2010
9,5

Chcete pridať aj svoj názor? Napíšte článok....

Ďalšie články k hre
12 Interview: David Cage
[ 26.2.]
232 Heavy Rain
[recenzia 24.2.]
124 Heavy Rain
[dojmy 14.12.]
107 Heavy Rain
[dojmy 8.9.]
58 Heavy Rain
[dojmy 16.6.]
95 Heavy Rain: Origami Killer
[dojmy 29.8.]
30 Kto vyhral Heavy Rain?
[novinka 23.3.]
232 Heavy Rain
[novinka 24.2.]
50 Premiéra Heavy Rain v Paríži
[novinka 22.2.]
108 Prvé recenzie Heavy Rain
[novinka 11.2.]
86 Heavy Rain je zlatý
[novinka 29.1.]
26 Lejak sa spustí 24. februára
[novinka 8.1.]
Ďalšie užívateľské články
5 Call of Duty: WWII
[dojmy 1.11.]
58 The Evil Within 2
[recenzia 21.10.]
13 Uncharted: The Lost Legacy
[recenzia 4.9.]
1 Gears of War 4
[recenzia 1.8.]
0 God of War collection
[recenzia 26.7.]
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk